Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سندیکای مواد موثره دارویی با بیان اینکه ۷۰ درصد درصد ماده موثره در کشور تولید می‌‌شود، گفت: داروسازان داخلی با بی‌‌مهری مواجه می‌‌شوند و فرصت تولید در اختیارشان قرار نمی‌‌گیرد. برای سودجویی عده‌‌ای، داروی مشابه با قیمت ۱۵تا ۲۰ برابر وارد می‌‌شود ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲ اجتماعی پزشکی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهندس فرزاد اختراعی رئیس سندیکای مواد موثره دارویی در برنامه نیم نگاه رادیو سلامت در خصوص تولید در صنعت دارو اظهار کرد: در صنعت تولید دارو دو جزء مهم، ماده موثره و بسته بندی داروست و در حال حاضر70 درصد ماده موثره در کشور تولید می‌‌شود وکل امکانات بسته بندی هم در کشور فراهم است و ما در سال 98 تقریبا به خوبی از پس تامین نیازهای کشور برآمدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کمتر از سه درصد نیازهای دارویی ما وارداتی است که شامل انسولین، مشتقات خونی، داروهای بیماری‌‌های خاص و صعب‌‌العلاج و موارد مشابه است. متاسفانه به دلیل برخی تصمیم گیری‌‌ها و اعمال سلیقه‌‌ها گاهی با به اصطلاح یک امضای طلایی یک تولیدکننده داخلی به مرحله ورشکستگی می‌‌رسد یابالعکس یک شرکت داخلی به اوج می‌‌رسد که خوشبختانه در دوره وزارت دکتر نمکی در خصوص اصلاح این وضعیت سعی و اهتمام ویژه‌‌ای وجود دارد که امیدواریم منجر به ریشه کنی این رویه نامطلوب شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود یک میلیارد دلار ارز بابت واردات دارو از کشور خارج می‌‌شود که در صورت اصلاح ساختاری می‌‌تواند به مبلغی بسیار کمتر تقلیل یابد. متاسفانه گاهی داروسازان داخلی با بی‌‌مهری مواجه می‌‌شوند و فرصت تولید در اختیارشان قرار نمی‌‌گیرد و در عوض برای سودجویی عده‌‌ای معدود، داروی مشابه با قیمت 15تا 20 برابر وارد می‌‌شود!

همچنین در این برنامه دکتر واعظ مهدوی، رئیس انجمن اقتصاد در خصوص مشکلات تولید دارو در کشور گفت: بررسی مسیر ترقی در کشورهای پیشرفته دنیا نشان می‌‌دهد که اولین گام در رسیدن به پیشرفت حمایت و توسعه تولید داخلی است. خوشبختانه صنعت داروسازی کشور ما در حال حاضردر بهترین سطوح استاندارد جهانی قرار دارد و جزو برترین‌‌ها در منطقه هستیم اما به رغم این پیشرفت‌‌ها متاسفانه برخی سیاست‌‌های انقباضی در قیمت گذاری و وام‌‌های بانکی سبب کند شدن روند تولید شرکت‌‌های دارویی شده است.گاها دیده می‌‌شود مبالغ هنگفتی صرف واردات دارو می‌‌شود در حالیکه با اختصاص درصدی از این مبالغ به تولید داخلی می‌‌توان هم کشور را به خود کفایی دارویی رساند و هم صرفه جویی ارزی کرد.

وی افزود: آلودگی‌‌های سیستماتیک سبب می‌‌شود وارد کننده بدون مجوز دارو وارد کند و پس از ورود کالایش به گمرگ علاوه بر دریافت سریع ارزحمایتی تازه برای گرفتن مجوز اقدام کند که البته به تازگی اصلاحات و پیگیری‌‌هایی در وزارت بهداشت برای رفع این الودگی‌‌ها در دست اقدام است. باید سیاست‌‌گذاری به گونه‌‌ای باشد که سود تولید بیش از سود واردات باشد تا تولید کننده با افتخار به تولید بپردازد.

خبری خوش برای بیماران هموفیلی / ایران موفق به تولید داروی "سافاکتوAF" شدصادرات داروی ضد مالاریای هندی به 108 کشور جهانکرونا|کمبود دارو و لوازم پزشکی در سودان؛ ثبت 299 مورد جدید ابتلادستور پوتین برای افزایش تولید دارو و تجهیزات مرتبط با کرونا در روسیهسازمان غذا و دارو: مصرف داروی "رانیتیدین" را متوقف کنید!

انتهای پیام/

R7573/P/S2,24/CT12 واژه های کاربردی مرتبط داروی شیمیایی سازمان غذا و دارو

منبع: تسنیم

کلیدواژه: داروی شیمیایی سازمان غذا و دارو داروی شیمیایی سازمان غذا و دارو تولید دارو ماده موثره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۵۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، وزارت بهداشت فلسطین امروز دوشنبه درباره وضعیت بحرانی دارو و تجهیزات پزشکی در نوار غزه هشدار داد.

در بیانیه وزارت بهداشت فلسطین در این باره آمده است: با آغاز فصل گرما مخازن و انبارهای دارو و تجهیزات پزشکی در کل نوار غزه به دلیل کمبود سوخت برای راه اندازی تجهیزات سرمایشی، وضعیت بغرنجی پیدا کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: با توجه به گرمای شدید هوا، داروها در معرض خطر فاسد شدن قرار گرفته و برای رفع این مساله باید واردات سوخت به نوار غزه در اسرع وقت انجام شود.

وزارت بهداشت فلسطین در پایان از نهادهای بین المللی و بشردوستانه درخواست کرده است که به سرعت در این موضوع وارد عمل شده و از وقوع بحران دارویی در غزه جلوگیری کنند.

کد خبر 6092113 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • عین‌اللهی: با اولویت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کمبود دارو را جبران می‌کنیم
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه