Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@13:49:55 GMT

پایان کار کمیته تحقیق ترور سردار سلیمانی در عراق

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۵۲۲۴

پایان کار کمیته تحقیق ترور سردار سلیمانی در عراق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اخبار عراق، محمد الغبان رئیس فراکسیون پارلمان الفتح عراق اعلام کرد که کار کمیته تحقیق و بررسی ترور سردار سلیمانی و ابوالمهدی المهندس به پایان رسیده است.

وی افزود: تحقیقات ثابت کرده است که هیچ گونه تبانی در خصوص ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس وجود نداشته است. 

الغبان تاکید کرد: قاسم سلیمانی مخفیانه به عراق نمی آمد تا آمریکا برخی افراد عراقی را برای هدف قرار دادن وی آماده کند بلکه به صورت رسمی و به صورت روتین به عراق می آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اعلام کرد: فالح الفیاض رئیس الحشد الشعبی دستور داده است که عبدالعزیز المحمداوی ملقب به ابوفدک به عنوان نائب رئیس این سازمان انتخاب شود و وی هم اکنون در حال انجام وظایف خود است.

رئیس فراکسیون پارلمانی فتح در پارلمان عراق گفت: گروههای سیاسی بر تشکیل تیم مشاوره ای از میان فراکسیون های سیاسی برای تشکیل کابینه توافق کرده اند که اختیار انتخاب اعضای این تیم بر عهده الکاظمی است تا سریعتر بر سر نام اعضای کابینه توافق صورت گیرد و به گونه ای باشد که به کابینه پیشنهادی رای اعتماد داده شود و آنچه در مورد توفیق علاوی رخ داد، تکرار نشود.

الغبان افزود: کابینه الکاظمی شامل افراد مستقل و سیاستمدارانی خواهد بود که در اداره کشور صاحب نظر هستند و این با رعایت معیارهای شفافیت و کفایت در انتخاب است. گروههای سیاسی برای دادی رای  اعتماد به کابینه الکاظمی قبل از حلول ماه رمضان تمایل دارند.

درباره خروج نیروهای خارجی از عراق هم بیان کرد: گروههای شیعی با نخست وزیر مامور تشکیل کابینه توافق کردند که طبق جدول زمانی، نیروهای خارجی خارج شوند و الکاظمی در نشست بر اجرایی کردن مصوبه پارلمان متعهد شد.

وی تاکید کرد: طرف آمریکایی برای عقب نشینی جدی نیست و تحویل برخی پایگاههها دلایل تاکتیکی دارد و در راستای استقرار مجدد به منظور حمایت از نظامیانشان است. انحصار سلاح در دست دولت منوط به خروج نیروهای خارجی از عراق است. تا زمانی که حضور نیروهای خارجی توجیهی برای داشتن سلاح است نمی توان از گروههایی که نماد مقاومت هستند، خواست که خلع سلاح شوند. پس از آن دولت می تواند سلاح هایی که در اختیار گروههای مختلف است و نیز عشایر و سلاح پیشمرگه را جمع کند.

درباره علت مخالفت ائتلاف فتح با عدنان الزرفی هم گفت: ائتلاف فتح با سازوکاری که الزرفی آمده بود مخالف بود زیرا عرف جدیدی باب می کرد که حق فراکسیون بزرگ گرفته و به رئیس جمهوری اختیار داده می شد. علاوه بر آن روی کار آمدن الزرفی تبعاتی داشت از جمله به درگیری مسلحانه می انجامید و الزرفی به مصوبه خروج نظامیان خارجی به شکل تحریک آمیز اعتراض داشت و مواضع دیگری هم داشت.

الغبان درباره موضع ائتلاف فتح درباره نخست وزیر هم اعلام کرد:  شرط حمایت از فردی که نخست وزیر می شود این است که حافظ توازن در روابط بین المللی و منطقه ای باشد و اینکه روابط بر اساس احترام متقابل باشد و نخست وزیر اجازه ندهد که عراق محلی برای تجاوز به دیگران باشد.

کد خبر 4902279

منبع: مهر

کلیدواژه: سردار سلیمانی ابو مهدی المهندس عراق ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا عراق عربستان سعودی رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ شیوع کرونا سوریه روسیه قربانیان کرونا فلسطین ترکیه لیبی مصطفی الکاظمی نیروهای خارجی نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۵۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت اقتصاد، علی فکری امروز در حاشیه آغاز به کار رسمی ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق، اظهار کرد: امروز در آغاز به کار این کمیسیون کمیته‌های مقدماتی به بررسی می‌پردازند تا طی امروز و فردا طرفین متون یادداشت تفاهم و اسنادی که دو کشور در سفر مقامات بلندپایه طرفین به امضا برسد، با یکدیگر نهایی کنند.

وی ادامه داد: صورتجلسه مذاکرات طرفین فردا بعد از ظهر در نشست صحن علنی کمیسیون مشترک بین وزیر اقتصاد ایران و وزیر تجارت عراق به امضا خواهد رسید.

فکری به کمیته‌های بررسی اشاره کرد و گفت: پنج کمیته شامل کمیته‌های انرژی، حمل و نقل، تجارت، صدور خدمات فنی و مهندسی و سرمایه گذاری و مالی و بانکی می‌شود.

وی در خصوص دستاورد‌های این کمیته تصریح کرد: اکنون ۱۰ سند از سمت ایران در دست مذاکره است و ۱۳ سند دیگر نیز آماده است که اگر دو کشور به تفاهم برسند این ۲۳ سند برای مذاکرات و امضای نهایی در جریان سفر مقامات عالی رتبه می‌تواند آماده شود.

معاون وزیر اقتصاد اضافه کرد: علاوه بر این اسناد، برخی از پروژه‌های ویژه از جمله توسعه شهرک‌های صنعتی، متوازن سازی روابط اقتصادی بین دو کشور، سرمایه گذاری‌های مشترک بین دوطرف و رفع موانع تجاری چه حوزه مالی و بانکی و چه حوزه مقررات و قوانین وجود دارد را در این نشست پیش میبریم تا با تفاهم ایجاد شده، روابط دو کشور توسعه بیشتری نسبت به حال پیدا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • دستگیری زوج سارق دلار اتباع خارجی در چالوس
  • پیام ویژه رهبری به خانواده سردار ترور شده توسط اسرائیل
  • زوج سارق دلار‌های گردشگران خارجی در چالوس دستگیر شدند
  • اعلام آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال و واکنش به نحوه جدایی دمیر
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح