Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@11:22:27 GMT

۱۳ واحد صنفی در شهرستان دیر تعطیل و جریمه شدند

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۵۶۱۳

۱۳ واحد صنفی در شهرستان دیر تعطیل و جریمه شدند

حسین ناظمیان‌پور روز پنجشنبه در حاشیه اعزام تیم‌های نظارتی گام دوم طرح فاصله گذاری هوشمند در شهرستان دیر افزود: همزمان با سراسر کشور گام دوم فاصله گذاری اجتماعی نیز در شهرستان دیر با تاکید بر رعایت الزامات سلامت محیط و کار در واحدهای صنفی و صنعتی به مرحله اجرا در آمده است و به طور ویژه توسط تیم‌های نظارتی رصد و پایش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه موفقیت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در مشارکت ذینفعان یعنی آحاد مردم جامعه است گفت: این طرح با مشارکت شبکه بهداشت و درمان، اتاق اصناف، سازمان تعزیرات حکومتی ، نیروی انتظامی و اداره صنعت ، معدن و تجارت اجرا می‌شود.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به الزام اصناف و صنایع برای نام نویسی در سامانه وزارت بهداشت گفت: همه مالکان، مدیران و متصدیان واحدهای صنفی و صنعتی و نه کسانی که در این واحدها شاغل هستند، باید با مراجعه به سایت وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir نام نویسی کنند.

وی افزود: در این سایت یکسری اطلاعات کلی از افراد پرسیده شده و افراد اطلاعات خود نظیر کد ملی، آدرس و مشخصات واحد صنفی و صنعتی را اظهار و بارگذاری کرده و در آنجا اعلام می‌کنند که به مقررات بهداشتی پایبند بوده و با رعایت این مقررات می‌توانند فعالیت واحد صنفی و صنعتی خود را با شرایط پاندمی ویروس کرونا منطبق کنند.

ناظمیان‌پور بیان کرد: افرادی که به این سامانه مراجعه نکرده و نام نویسی نکنند در مسیر صدور مجوز فعالیت قرار نخواهند گرفت و طبق مصوبات مربوطه از ادامه فعالیت این افراد ممانعت شده و واحد مربوطه تعطیل می‌شود.
وی گفت: فعالیت‌های پرخطر برای شیوع کرونا در حوزه اصناف شامل آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، رستوران ها، تالارهای پذیرایی و سالن مراسم، مراکز بازی، تفریحی، گیم نت، قهوه خانه ها، چایخانه‌ها و تریاها، اماکن اقامتی، هتل ها، استخرها، سونا و ماساژ و باشگاه‌های بدنسازی و ورزشی، سینماها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های هنری و فرهنگی است که ضمن نام نویسی در سامانه، منتظر اعلام ستاد بازگشایی خواهند بود.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر ابراز امیدواری کرد: با اجرای گام دوم فاصله‌گذاری اجتماعی و با رعایت الزامات سلامت محیط و کار بتوانیم در مقابله با ویروس کرونا موفق باشیم.

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: فاصله‌گذاری اجتماعی به معنای آن است که واحد صنفی و صنعتی ارائه دهنده خدمت به منظور ارائه خدمت، هم باید سلامت خود و سلامت مشتریانش را تأمین کند و هم از نظر اقتصادی به فعالیت بپردازد.

برچسب‌ها ویروس کرونا بندردیر بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بندردیر بهداشت و سلامت ویروس کرونا بندردیر بهداشت و سلامت فاصله گذاری اجتماعی شبکه بهداشت و درمان صنفی و صنعتی شهرستان دیر واحد صنفی نام نویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۵۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش نان بدون برچسب تولید و قیمت جریمه به دنبال دارد

رئیس اطاق اصناف اراک گفت: نصب برچسب با نانوایی‌هاست و در صورتی که فروشگاه‌ها اقدام به فروش نان بدون برچسب کنند هر دو واحد جریمه می‌شوند.
بسطامی با اشاره به اینکه در بعضی فروشگاه‌ها نان با چند برابر قیمت مصوب به فروش می‌رسید تصریح کرد: با اعمال این قانون فروشگاه‌ها نان را فقط با افزایش ۱۲ درصدی و نه بیشتر می‌توانند بفروشند.
او با بیان اینکه دو هزار واحد صنفی در اراک فعال است افزود: از دو هفته اخیر تاکنون در بازرسی از فروشگاه‌های مختلف شهر این موضوع رصد شده و تاکنون ۱۲۰ پرونده برای متخلفان تشکیل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • بیش از ۱۸۷ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند
  • تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان
  • تقدیر از کارگران شهرستان ورامین با حضور مسئولان
  • کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد
  • برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر
  • ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد پلمب شدند
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • فروش نان بدون برچسب تولید و قیمت جریمه به دنبال دارد