Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس اعلام آموزش و پرورشی‌ها به منظور جبران عقب ماندگی‌های تحصیلی که بر اثر تعطیلات پی در پی در طول سال تحصیلی رخ داده است؛ در اقدامی مشترک میان رسانه ملی و آموزش و پرورش برنامه‌های درسی در قالب باکس‌های آموزشی حدود نیم ساعته برای دانش آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف آموزش داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدول پخش آموزش‌ها در شبکه آموزش برای مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم برای فردا (جمعه) بیست و نهم فروردین به قرار زیر است:

متوسطه اول مقطع تحصیلی  زمان  درس نهم 9:05-9:25 نگارش هشتم 9:25-9:45 تفکر و سبک زندگی هفتم 9:45-10:05 تفکر و سبک زندگی هفتم 10:05-10:25 کار و فناوری

 

دوره ابتدایی مقطع تحصیلی زمان درس اول 10:30-11 بازی و ریاضی دوم 11-11:30 فارسی و نگارش سوم 11:30-12 هدیه‌ها و پیام‌های آسمانی چهارم 12-12:30 فارسی و نگارش پنجم 12:30-13 هدیه‌ها و پیام‌های آسمانی ششم 13:15-13:45 فارسی و نگارش متوسطه دوم مقطع تحصیلی زمان درس دهم 14:30-15 عربی، زبان قرآن١ رشته ریاضی فیزیک و علوم تجربی دهم 15-15:30 کارگاه کارآفرینی و تولید تمام رشته‌ها یازدهم 15:30-16 آمار و احتمال رشته ریاضی فیزیک یازدهم 16-16:30 فیزیک ٢ رشته علوم تجربی دوازدهم 16:30-17 زیست شناسی٣ دوازدهم 17-17:30 فیزیک٣ رشته ریاضی فیزیک

 

جدول پخش آموزش‌ها در شبکه چهار برای مقطع تحصیلی متوسطه دوم برای فردا (جمعه) بیست و نهم فروردین به قرار زیر است:

متوسطه دوم: مقطع تحصیلی زمان درس دهم 8-8:30 اخلاق اسلامی١ رشته علوم و معارف اسلامی یازدهم 8:30-9:00 اخلاق اسلامی٢ رشته علوم و معارف اسلامی دهم 9:00-9:30 احکام ١ رشته علوم معارف اسلامی دوازدهم 9:30-10:00 ریاضی و آمار ٣ رشته ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی یازدهم 10:00-10:30 ریاضی و آمار٢ رشته ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی یازدهم 10:30-10:50 عربی٢ -مبحث جارو مجرور- مشترک تمام زمینه‌ها دهم 10:50-11:10 کارگاه طراحی و دوخت لباس - مبحث تاریخ لباس ایران - شاخه فنی و حرفه‌ای یازدهم و دوازدهم 10:10-11:35 کارگاه رنگ‌کاری چوب، رشته صنایع چوب و مبلمان -پایه های ١١ و ١٢ - شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش دهم 11:35-12:00 مبانی هنرهای تجسمی -پایه ١٠-رشته گرافیک مبحث کنتراست رنگها،شاخه فنی و حرفه ای

 

دانلود و مشاهده فیلم کلاس‌های مدرسه تلویزیونی شبکه‌ آموزش و شبکه چهار

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدرسه تلویزیونی کرونا در ایران علوم و معارف اسلامی مقطع تحصیلی رشته علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۵۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!

این معدل در سال ۱۴۰۰، برای رشته علوم تجربی ۱۳.۱۸، رشته ریاضی و فیزیک ۱۲.۳۵، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۴۲ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۰۴ ثبت‌شده است.

به گزارش فرهیختگان، در سال ۱۳۹۹ نیز معدل دانش‌آموزان برای رشته علوم تجربی ۱۳.۷۳، رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۵۰، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۱.۳۴ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۶ را نشان می‌دهد.

میانگین معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان سال ۱۳۹۸، در رشته علوم تجربی ۱۳.۷۷، در رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۲۸، در رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۷۶ و در رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۸ بوده است.

ازاین‌رو می‌توان نتیجه گرفت که میانگین معدل نمرات دانش‌آموزان در سال ۱۴۰۲ نسبت به چهار سال پیش از آن در تمامی رشته‌ها با افت حدود دو نمره‌ای در امتحانات نهایی روبه‌رو بوده است.

ناظر به همین معیار و مولفه و با بررسی وضعیت استان‌ها، نقشه وضعیت معدل استان‌ها تا حد زیادی منطبق با نقشه فقر کشور است. به این صورت که میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ در استان‌های هرمزگان، کهگیلویه‌وبویراحمد، خوزستان، آذربایجان غربی ۸ تا ۹ بود. خراسان شمالی، گلستان، اردبیل، ایلام، کردستان، لرستان، کرمانشاه، فارس، کرمان، گیلان، بوشهر و چهارمحال‌وبختیاری نیز استان‌هایی هستند که میانگین ۹ تا ۱۰ را ثبت کردند. یعنی معدل دانش‌آموزان این استان‌های نیز کم و هشدارآمیز است. با این حساب مجموعا، در ۱۷ استان میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد هشت تا ۱۰ بوده که در وضعیت قرمز هستند.

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان اخراجی آمریکا
  • شرکت ۴۴هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی در چهارمحال وبختیاری
  • کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان برگزار شد
  • بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد
  • برنامه آزمون‌های نهایی خرداد ۱۴۰۳
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • افت شدید تحصیلی دانش آموزان در دولت رئیسی/ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است