Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@13:48:43 GMT

اعلام وضعیت اضطراری ملی در سراسر ژاپن

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۶۳۷۳

اعلام وضعیت اضطراری ملی در سراسر ژاپن

به دستور «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن در سراسر این کشور به دلیل شیوع ویروس مرگبار کرونا ، وضعیت اضطراری ملی اعلام شده است.

قدس آنلاین: تلویزیون ژاپن و دیگر رسانه های این کشور عصر پنجشنبه گزارش کردند که از این پس نه فقط برای چند منطقه قبلی بلکه وضعیت اضطراری برای کلیه ۴۷ منطقه در سراسر کشور در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حساب وضعیت اضطراری برای پیشگیری از شیوع گسترده تر ویروس کرونا در ژاپن حالا ۱۲۶ میلیون نفر از مردم این کشور را شامل می شود.

همزمان دولت اعلام کرده است که برای کمک به مردم به هر یک از شهروندان ژاپن ۹۳۰ دلار پرداخت خواهد شد.

ژاپن پیش از این هم با خطر رکود اقتصادی مواجه بود و اعلام وضعیت اضطراری ملی می تواند این روند را تسریع کند.

با این وصف زمانی که برای توکیو وهفت منطقه دیگر در ژاپن وضعیت اضطراری در نظر گرفته شد ، بسیاری از فرمانداری های مناطق دیگر خواستار اقدامی مشابه برای خود شدند.

ژاپن در پایان ماه جاری میلادی یک هفته تعطیلات طلایی خواهد داشت و مسوولان در تلاشند با استفاده از این فرصت تا حد امکان شیوع بیماری را مهار کنند.

دولت ژاپن خواسته است مردم نزدیک به ۸۰ درصد از ارتباطات فردی را کاهش دهند، فاصله اجتماعی را مراعات کنند و ترددها نیز کمتر شود.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ژاپن نخست وزیر ژاپن وضعیت اضطراری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۶۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام سفیران کریمه اهل بیت(س) به سراسر کشور در دهه کرامت

مسئول واحد خدمات فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت از اعزام سفیران کریمه اهل بیت(س) در دهه کرامت به ۴۰ نقطه کشور خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت السلام حسینی ثابت اظهار داشت: 40 کاروان سفیران کریمه اهل بیت (س) در قالب گروه‌های 4 نفره به همراه پرچم متبرک آستان مقدس بانوی کرامت به سراسر کشور اعزام خواهند شد.

وی افزود: سفیران کریمه اهل بیت در شهرهای مختلف استان‌های چهارمحال و بختیاری، فارس، کردستان، خراسان شمالی، اصفهان، تهران، البرز، یزد، مازندران، سمنان، کرمان، سیستان و بلوچستان، ایلام، گلستان، زنجان، کرمانشاه و دیگر استان ها حضور خواهند یافت.

مسئول واحد خدمات فر هنگی حرم مطهر بانوی کرامت گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه حرم حضرت معصومه سلام الله علیها سفیران کریمه اهل بیت(س) با حضور در اجتماعات، محافل و مراکز مذهبی، نظامی و درمانی و اجرای برنامه های متنوع خدماتی و فرهنگی در سراسر کشور به گسترش صحن های معنوی حرم مطهر و تبیین جایگاه ویژه حضرت معصومه(س) خواهند پرداخت.

وی ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه معرفی حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها به عنوان دختر نمونه خاندان اهل بیت و الگوی عفاف و حجاب بیان کرد: فعالیت‌های سفیران کریمه اهل بیت(س) در دهه کرامت از 18 اردیبهشت آغاز خواهد شد و تا 23 اردیبهشت ماه 1403 ادامه خواهد داشت.

به گزارش تسنیم، مراسم افتتاحیه جشن‌های دهه کرامت در روز پنجشنبه 20 اردیبهشت ساعت 7:30 با حضور تولیت‌ها و اقشار مختلف مردم در شبستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. این برنامه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و قرائت قرآن و مدیحه سرایی توسط حیدرزاده و شعر خوانی آیینی مجید تال برگزار می‌شود.

مراسم شب میلاد (جمعه) معصومه سلام الله علیها با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسین استاد عالی و مدیحه سرایی سید مجید بنی فاطمه همراه است. همچنین در شام ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها نیز با سخنرانی با شعر خوانی صابر خراسانی و مداحی محمود کریمی برگزار می‌شود.

در شب ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها بعد از اقامه نماز جمعه، قرائت سراسری زیارت نامه حضرت معصومه سلام الله علیها در بقاع متبرکه و مساجد سراسر کشور همزمان با حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار خواهد شد.

 روز جمعه مصادف با ولادت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها برنامه‌ای با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی و خطبه خوانی و مدحیه سرایی محمدرضا طاهری برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است به نیت ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم در سال 201 هجری قمری، در 201 نقطه دنیا مراسم و جشن های میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها و دهه کرامت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تدارک ۱۲۰ هزار عنوان برنامه با مشارکت مردم در سراسر کشور
  • اعزام سفیران کریمه اهل بیت(س) به سراسر کشور در دهه کرامت
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • چرا اظهارات بایدن برای هند و ژاپن غافلگیرکننده بود
  • ویولا آمهرد: سوئیس به اوکراین تسلیحات نخواهد داد
  • توافقاتی بر سر حرکتی جمعی برای برون رفت از وضعیت کنونی در غزه
  • اعلام وضعیت انسانی اضطراری در سودان / مردم از گرسنگی علف می خورند/ گزارش های تکان دهنده از تعرض جنسی به آوارگان
  • بمباران سراسر نوار غزه طی بامداد امروز