Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با سالروز سفر شهید قاسم سلیمانی به دزفول، تاسیس کانون فرهنگی هنری شهید سلیمانی شهر امام دزفول در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول، «حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور» ظهر امروز (پنج‌شنبه ۲۸ فروردین) در دیدار با امام جمعه شهر امام دزفول اظهار کرد: با وجود مصوبات ستاد مبارزه با کرونا، مبنی بر تعطیلی هرگونه تجمعات مذهبی و غیرمذهبی، مساجد با وجود تعطیلی اما نقش بسزایی در مبارزه با کرونا ایفا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خوزستان با اشاره به اقدامات کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد دزفول در ایام کرونا افزود: در دزفول ۱۳۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد به صورت فعال وجود دارد که اکثر آنها در اقداماتی نظیر گندزدایی معابر و توزیع اقلام بهداشتی مشارکت داشتند.

 

وی با اعلام اینکه کانون‌های مساجد خوزستان جهت تاسیس و حمایت از مساجد شهر امام دزفول آمادگی کامل دارند تصریح کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان مبنی بر اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید و آنها باید با همکاری بسیج، فعال باشند، از این رو این امکان جهت تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد شهر امام وجود دارد.

 

«حجت‌الاسلام احمد فیض‌الاسلام» نیز در این نشست عنوان کرد: شهر امام و روستاهای اطراف آن ۹ مسجد فعال دارد که متاسفانه برخی از این مساجد از کمبود امام جماعت رنج می‌برند.

 

امام جمعه شهر امام با بیان اینکه در ایام کرونا گروه‌های جهادی این مساجد به‌صورت گمنام اقدام به ضدعفونی معابر کردند اذعان داشت: همچنین این گروه‌ها به صورت نامحسوس به خانواده‌هایی که به خاطر شیوع ویروس کرونا شغل خود را از دست داده و آسیب دیده بودند، کمک‌های مالی انجام دادند.

 

وی با اشاره به اینکه مسجد امام رضا (ع) در این شهر از مساجد فعال و فاقد کانون فرهنگی هنری است ابراز کرد: ۱۹ نفر از بانوان نمازگزار این مسجد به‌صورت خودجوش با تهیه چرخ خیاطی روزانه یک‌هزار عدد ماسک تولید می‌کردند و پس از تاییدیه‌های بهداشتی در اختیار مراکز درمانی قرار می‌دادند که قطعا اگر این مسجد از کانون فرهنگی هنری برخوردار شود اقدامات هدفمندتری انجام خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام فیض‌الاسلام با اشاره به سالروز سفر سردار شهید قاسم سلیمانی به شهر امام دزفول پیشنهاد کرد: با توجه به اینکه سفر شهید سلیمانی برکات زیادی برای شهر امام داشته پیشنهاد می‌شود، کانون فرهنگی هنری مسجد امام رضا (ع) این شهر به نام ایشان نامگذاری شود.

 

وی یاد آور شد: همچنین به مناسبت سالروز سفر شهید سلیمانی به شهر امام دزفول قرار است محل فرود بالگرد وی و مقبره شهدا گلباران شود.

 

پایان پیام/589

منبع: شبستان

کلیدواژه: سردار شهید قاسم سلیمانی شهرستان دزفول دزفول سردار سلیمانی دبیرخانه کانونهای مساجد کانونهای مساجد سلیمانی کانون فرهنگی هنری کانون های فرهنگی شهر امام دزفول شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۶۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

7 شهید در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، مهر به نقل از بی بی سی نوشت: رسانه های افغانستان گزارش دادند که در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) شهرک اندیشه در شهرستان گذره در هرات، تعدادی از نمازگزاران به شهادت رسیده اند.

بر اساس اعلام این رسانه، حادثه هنگام نماز مغرب و عشا روی داده است.

گفته می شود امام جماعت این مسجد به همراه ۶ نفر دیگر از جمله یک کودک نیز در این حمله به شهادت رسیده‌ و تعدادی هم مجروح شده‌ اند.

مقامات دولت موقت طالبان در افغانستان هنوز در این خصوص بیانیه ای صادر نکرده اند.

تا کنون اخبار و اطلاعات بیشتری در این خصوص رسانه ای نشده است.

همچنین هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حادثه را برعهده نگرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • ۷ شهید درپی حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود