Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@18:01:53 GMT

انتقال دانش و پیش‌بینی بازارهای مالی در فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۶۸۳۵

انتقال دانش و پیش‌بینی بازارهای مالی در فضای مجازی

‍‍‍‍‍‍

دریافت 56 MB دکتر "عبدالساده نیسی" عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و مدیرکل معاون وزارت علوم، تحقیقان و فناروی از تلاش برای دستیابی به دانشی سخن می‌گوید که بتواند آینده بازارهای مالی را پیش‌بینی کند. وی با اشاره به این موضوع از تشکیل گروه‌های میان‌رشته‌ای با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف خبر داد تا از این طریق بتوان این دانش اقتصادی را از طریق فضای مجازی به کشور افغانستان هم منتقل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیسی از شروع تلاش های علمی و پژوهی برای پیش‌بینی آینده بازارهای مالی خبر داد و گفت: در همین رابطه گروه‌های تحقیقاتی متشکل از «ماشین برلینگ»، «روش‌های عددی»، «فرایندهای تصادفی» و نرم‌افزارهای مهمی چون «مطلب» که در ایران ایجاد شده‌اند، در این زمینه از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند.

وی با تاکید بر امکان انتقال این دانش به افغانستان با استفاده از کلاس‌ها و برنامه‌های مجازی گفت: "برای این منطور می‌توان در دو بخش اقدام کرد. در بخش نخست از طریق «تدریس» کتاب‌های تالیفی در حوزه‌های فنی - مهندسی و علوم پایه (شامل دروس ریاضیات عمومی، معادلات دیفرانسیل و ریاضیات مهندسی) و ریاضیات مالی (شامل مهندسی مالی با استفاده از نرم‌افزار مطلب، درس اقتصاد مالی، مدل‌های ریاضی و روش‌های عددی در مالی) که هر دوی این کتاب‌ها در ایران هم منتشر شده اند.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی بعد از تدریس، دومین بخش را شامل «پژوهش» خواند و افزود: در بخش پژوهش هم می‌توان در زمینه «ریاضیات مالی» و تمام امور مربوط به ریاضیات مالی همکاری داشت.

اما پیشنهاد مشخص وی برا نیل به این هدف، برگزاری «کارگاه‌هایی» برای اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی است تا از این طریق بتوان دانشی را که طی این چند سال در ایران و توسط وی به دست آمده را به کشور افغانستان منتقل کرد.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه علامه طباطبایی افغانستان فضای مجازی بازارهای مالی پروندهٔ خبری آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه علامه طباطبایی افغانستان فضای مجازی بازارهای مالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه علامه طباطبایی افغانستان فضای مجازی بازارهای مالی بازارهای مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۶۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری

ویدیویی از شادی دو لک لک پس از اولین تخم گذاری منتشر شده شده که در فضای مجازی پربازدید شده است.

به گزارش ایسنا، در این ویدیو که در فضای مجازی دست به دست می‌شود یک جفت لک لک پس از اولین تخم گذاری شروع به آواز خواندن و شادی می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر
  • طرح پنج شنبه های طلایی سبب دوری دانش آموزان از فضای مجازی می شود
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • آغاز ساخت بزرگ‌راه هرات - غور
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • نقض قوانین از طریق دوستیابی مجازی با هوش مصنوعی
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون