Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@13:09:08 GMT

ورزشگاه زیبای چینی‌ها برای جام جهانی/عکس

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۷۲۹۵

ورزشگاه زیبای چینی‌ها برای جام جهانی/عکس

 باشگاه گوانگژو اورگرانده چین  با سرمایه گذاری شرکت واندا(سازنده ورزشگاه جدید اتلتیکو مادرید) در صدد ساخت یک ورزشگاه جدید است. ورزشگاهی بسیار مجهز و زیبا با جدیدترین استانداردهای روز دنیا که البته نکته قابل توجه؛ گنجایش این ورزشگاه خواهد بود.

قرار است ورزشگاه جدید، ظرفیت پذیرش 100 هزار تماشاگر را داشته باشد که این باعث خواهد شد شهر گوانگژو حداقل برای مدتی بزرگترین ورزشگاه جهان را در اختیار داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رکورد تا سال 2022، زمانی که ورزشگاه نوکمپ بارسا باز سازی شده و به 105 هزار نفر گنجایش برسد، در اختیار باشگاه چینی خواهد بود.

نکته جالب دیگر این ورزشگاه به نمای بیرونی آن بر می گردد. نمای بیرونی ورزشگاه، شمایلی از گل های نیلوفر آبی خواهد بود که نمادی از این شهر جنوبی کشور چین محسوب می شود. شهری که به شهر گل ها مشهور است.

هزینه ساخت این ورزشگاه 1.7 میلیارد یورو تخمین زده شده و کمپانی سازنده قرار است در سه تا 5 شهر دیگر چین نیز ورزشگاهی هایی بزرگ با گنجایش بین 80 تا 100 هزار نفر تاسیس کند. دولت چین که حامی شماره یک توسعه فوتبال در این کشور است، یک بازوی قدرتمند در راه ساخت این ورزشگاه ها خواهد بود.

گوانگژو با سابقه فتح هشت عنوان قهرمانی سوپرلیگ چین که در حال حاضر هدایتش بر عهده فابیو کاناوارو است، به طور متوسط در هر بازی پذیرای 50 هزار هوادار مشتاق خود است و با افزایش ظرفیت، این باشگاه می تواند تبدیل به پرتماشاگرترین تیم آسیا هم بشود.

همچنین باشگاه شانگهای رقیب جدی گوانگژو هم قرار است تا سال 2021 ورزشگاهی جدید با گنجایش 33 هزار نفر تاسیس کند.

کشور چین سال 2022 میزبان جام جهانی باشگاه های جدید و سال 2023 نیز میزبان جام ملت های آسیا خواهد بود. شهر شانگهای نیز علاقه مند است تا برای میزبانی المپیک نامزد شود.

255 41

کد خبر 1377724

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: فوتبال آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۷۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس حسینی در نشست مشترک با سرمایه گذار چینی در ساری، افزود: این میزان سرمایه گذاری برای تهیه ماشین آلات کشاورزی، مونتاژ و راه اندازی خط تولید این تجهیزات در مازندران سرمایه گذاری خواهد شد.

وی اظهار داشت: بر اساس زمانبندی های تعیین شده در گام نخست برخی از قطعات و تجهیزات کشاورزی از چین وارد خواهد شد و در گام های بعدی مونتاژ و راه اندازی خط تولید تجهیزات کشاورزی در مازندران تولید می شود.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان اینکه بر اساس همکاری مشترک و تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین این سرمایه گذاری در مازندران انجام می شود، خاطرنشان کرد: مازندران در سال گذشته ۵۲۰ تن کالا به ارزش ۱۶۷ هزار دلار به چین صادر کرده است.

حسینی ادامه داد: در سال گذشته؛ مازندران به صورت مستقیم بیش از هفت هزار تن کالا به ارزش ۲۲.۵ میلیون دلار از کشور چین وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه برای جهش تولید و ایجاد اشتغال پایدار در این خطه از شمال از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد، ادامه داد: همکاری مشترک مازندران و چین چند بعدی است که با برگزاری نمایشگاه مشترک و معرفی توانمندی های دو طرف تبادلات تجاری افزایش خواهد یافت و از طرف دیگر رونق و تبادل گردشگر بین مازندران و برخی از استانهای چین در دستور کار قرار گرفت.

این مقام مسوول تصریح کرد: برخی از استانهای چین به مواد غذایی و محصولات کشاورزی مازندران نیاز داردند که صادرات مازندران برای آنها افزایش خواهد یافت.

کد خبر 6093270

دیگر خبرها

  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • جاسوسان صنعتی - جوخه انتحاری
  • رونمایی غیررسمی از جام زیبای فوتبال ایران (عکس)
  • (ویدئو) اقدام زیبای کریستوفر کنت دروازه‌بان فولاد خوزستان
  • آبشار زیبای تخت‌چو در استان لرستان
  • در جشنواره شکوفه‌های بادام ‌شهر زیبای دژکرد چه گذشت؟
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر زیبای دژکرد
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟
  • کنترل توپ زیبای مانوئل نویر در تمرینات بایرن مونیخ (فیلم)
  • (تصاویر) مزدا آر ایکس ۷؛ زیبای ژاپنی