Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@12:46:27 GMT

برداشت چین اول برگ سبز چای از ابتدای اردیبهشت

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۷۵۴۳

به گزارش اکوفارس، حبیب جهان ساز رئیس سازمان چای در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، از برداشت برگ سبز چای طی روز‌های آتی خبر داد و گفت: با توجه به شرایط اقلیمی از اول اردیبشهت چین اول برگ سبز چای آغاز می‌شود.

وی افزود: امسال نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای مطابق با هزینه‌های تولید و تورم اعلام شده که همین موضوع بر میزان خرید و تولید تاثیر گذار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تامین ۳۰ درصد چای مورد نیاز کشور از تولید داخل

جهان ساز با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۰ درصد چای مورد نیاز کشور از محل تولید داخل تامین شد، بیان کرد: بنابر آمار سال گذشته ۶۳ هزار تن چای خشک به کشور وارد شد و به سبب استقبال مردم از مصرف چای ایرانی مقدار کمی از چای تولیدی به بازار‌های هدف صادر شد.

رئیس سازمان چای با بیان اینکه مشکلی در فروش چای تولیدی نداریم، گفت: با توجه به افزایش کیفیت چای تولیدی و عدم استفاده از سموم شیمیایی در باغات، مردم به استفاده از چای تولید داخل اقبال بیشتری نشان دادند.

وی با اشاره به اینکه چای تولیدی تا ۸۰ درصد درآمد استان‌های چای خیز را تامین می‌کند، افزود: ۵۰ تا ۶۰ هزار چایکار و ۱۸۰ کارخانه به شغل و درآمد ناشی از این فعالیت نیاز دارند.

رئیس سازمان چای در پایان درباره آخرین جزئیات پرداخت تسهیلات به زراعی تصریح کرد: سال گذشته ۵۳ میلیارد ریال تسهیلات به مجموعه چایکاران و کارخانه‌های چای سازی برای تامین سرمایه در گردش و فعالیت‌های سرمایه‌ای همچون خرید ماشین آلات پرداخت کردیم.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: برگ سبز چای چای تولیدی چای تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۷۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است

به گزارش خبرنگار مهر، علی معتمدی پور ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در راستای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، تمهیدات لازم با اختصاص هشت مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است.

وی بیان داشت: در سال جاری، ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان دیم و بقیه آبی است و سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است.

معتمدی پور با بیان اینکه خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شد، گفت: ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تأمین شد و کار برداشت گندم و جو در این استان با ۳۲۱ دستگاه کمباین انجام می‌شود.

وی افزود: در سال زراعی جاری که با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند برای به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته و با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تأمین امنیت غذایی گام برمی داریم.

کد خبر 6088523

دیگر خبرها

  • کاهش ۸۶ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • تولید بیش از ۲۶۰ هزار تن آسفالت در مجتمع تولیدی صفه اصفهان
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم