Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@21:57:14 GMT

جهان در انتظار فاجعه آب و هوایی

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۷۶۰۶

جهان در انتظار فاجعه آب و هوایی

علایم خطرناک فاجعه آب و هوایی به ثبت رسیده است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از اسپوتنیک، محققان دانشگاه کلمبیا در آمریکا دلیل کاهش ضخامت سپر یخی گرینلند را اعلام کردند که در سال 2019  به ثبت رسیده بود.  این پدیده نه فقط به دلیل دمای غیرعادی بالای هوا بروز کرده استد، بلکه علت این واقعه، تغییر در گردش جوی اعلام شد که موجب شد آسمان به مدت طولانی صاف و بدون ابر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصصان به بررسی و پردازش داده‌های ماهواره‌ها، نتایج اندازه‌گیری های زمینی  و مدل های آب و هوایی برای مطالعه تغییرات در پوشش یخی تابستان 2019 پرداختند. مشخص شد، هر چند در سال جاری این تغییر کمتر بود، اما رویهمرفته از سال 1948 میلادی، شدیدترین تغییرات در پوشش یخی گرینلند رخ داده است.

کاهش یخ در نقاط فشار بالا بروز کرده است که بر فراز گرینلند طی مدت طولانی ثابت بود. کمبود برف، باعث کاهش ذخیره یخ تازه به میزان 50 میلیارد تن شد. یخ تیره رنگ قدیمی نور خورشید بیشتری جذب میکند که باعث تشدید آب شدن یخ ها می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فاجعه آب و هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۷۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری بعد از ظهر شنبه در نشست فصلی مدیران سازمان انتظامی در مرکز تربیت و تعالی ثامن الحجج علیه السلام شهر مقدس قم اظهار کرد: روحانیون عقیدتی سیاسی سفیران حوزه علمیه در ارگان‌های نظامی هستند و عقیدتی سیاسی انتظامی کارنامه درخشانی را از خود به جای گذاشته است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: جمهوری اسلامی در طی این سالیان مسیر پیشرفت را پشت سرگذاشته و با گذشته قابل قیاس نیست.

وی افزود: شرایط ایران با عملیات وعده صادق در جهان تغییر یافته و امروز ایران به قدرت منطقه و نماد پیشرفت و مقاومت در دنیا تبدیل شده است.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز کرد: روحانیون در محیط کاری و اداری نباید از فضای حوزوی و معنوی غافل شوند چراکه با اخلاق اسلامی می‌توان موثر بود.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: مسئولیت‌ها به گفته امام علی (ع) برای امتحان و آزمایش ما هستند فلذا از بدو اخذ هر مسئولیتی ما امانت دار هستیم و اگر از این امانت غافل شویم به کجی و انحراف خواهیم رفت.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه روحانیون باید پیگیر مسائل و مشکلات مردم باشند، خاطرنشان کرد: طرح نور که در راستای عفاف و حجاب در حال اجراست، می‌بایست با ظرافت شده شود تا موجب ناکامی دشمنان و تحکیم شرایط اسلامی شود.

کد خبر 6090462

دیگر خبرها

  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!
  • کاهش تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • برندگان جوایز عکاسی جهانی سونی ۲۰۲۴ /از عقیم‌سازی اجباری تا متروکه‌های آلوده به تشعشعات اتمی
  • رد پای لابی صهیونیستی در هیاهوی دوباره خارج نشینان | توماج، اسم رمز فراموشی فاجعه غزه
  • نرخ بهره بین بانکی تغییر کرد + جزییات
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری در پی بارندگی‌های بهاری
  • داروی اوزمپیک شخصیت افراد را تغییر می‌دهد؟