Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با اشاره به افزایش قیمت تعدادی از اقلام غذایی در حال آستانه ماه مبارک رمضان تاکید کرد: قرار است دولت بسته‌های اقلام مواد غذایی در بازار و میان واحدهای صنفی توزیع کند که با این کار قیمت‌ها در بازار متعادل می‌شود.

محمد آقاطاهر، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی برنا در خصوص وضعیت قیمت‌ها در این بازار اعلام کرد: در چند روز گذشته حبوبات و برنج‌ ایرانی و خارجی از ۱۰ تا ۸۰ درصد افزایش قیمت پیدا کرده و اگر این اقلام از گمرکات ترخیص شود و ارز تخصیص یابد قیمت‌ها متعادل‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او خاطر نشان کرد: دولت قول داده‌ است سهمیه کالایی با قیمت مناسب در بازار برای تنظیم بازار ماه رمضان توزیع کند که این اقدام می‌تواند در کاهش قیمت‌ها موثر باشد.

آقاطاهر افزود: قمیت روغن با توجه به اینکه با ارز ۴۳۰۰ تومانی وارد شده هیچ افزایش قیمت و کمبودی ندارد.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در مورد اقلامی که مصرف آن‌ها در ماه مبارک رمضان افزایش می‌یابد، گفت: برنج، حبوبات، خرما، رب و روغن از جمله اقلام پر مصرف این ماه است.

او در خصوص قیمت خرما خاطر نشان کرد: از آنجایی که انواع خرماهای دارای مصرف داخل صادر نمی‌شود و تنها نوعی از خرما صادر می‌شود که مصرف داخل ندارد، قیمت این کالا نباید با افزایش چندان قیمت همراه شود اما همینکه بحث صادرات خرما مطرح می‌شود، قیمت سایر انواع آن نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

آقاطاهر تاکید کرد: با توجه به تولید مناسب خرما و ذخیره کافی نباید گران شود و پیش‌بینی می‌شود طبق هر سال حدود ۸ تا ۱۰ درصد طبق هرسال افزایش قیمت داشته ‌باشد. 

رئیس اتحادیه بنکداران گفت: قیمت قند و شکر به دلیل کمبود عرضه حدود ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته اما قرار است دولت به توزیع شکر در بسته های یک کیلویی بپردازد که با این اقدام قیمت‌ها متعادل می‌شود.

او درخصوص افزایش ۸ الی ۱۰درصدی قیما برنج ایرانی اظهار کرد: افرایش قیمت برنج ایرانی به دلیل افرایش قیمت برنج خارجی است و ارتباطی با ماه رمضان ندارد.

آقا طاهر خاطر نشان کرد: اگر برنج خارجی(هندی) به موقع توزیع شود می‌تواند جلوی افزایش قیمت برنج خارجی و برنج ایرانی را بگیرد.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی خرما، برنج، روغن و شکر را دیگر اقلامی دانست که قرار است توسط دولت به دست واحدهای صنفی برسد.

او در خصوص وضعیت بازار نواد غذایی با توجه به شیوع کرونا بیان کرد: مصرف مواد غذایی با شیوع این ویروس کاهش نیافته و با قیمت‌های مناسب توسط واحدهای صنفی به فروش رسیده‌است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بازار ماه رمضان تنظیم بازار ماه رمضان قیمت مواد غذایی رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی افزایش قیمت قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۷۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه ۱۱ اردیبهشت چقدر گران شد

به گزارش پارس نیوز ، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز دوشنبه (۱۱ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز گذشته، با رشد ۸۰۰ هزار تومانی به ۴۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۸ میلیون تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته، ۲۴ میلیون تومان و ربع سکه با رشد ۲۰۰ هزار تومانی، ۱۵ میلیون تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته، به نرخ ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۵۱۱ هزار تومان معامله شد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی به ۲ هزار و ۳۱۵ دلار رسید.

دیگر خبرها

  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • بنزین در امارات گران می‌شود
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • قیمت سکه ۱۱ اردیبهشت چقدر گران شد
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟