Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:  کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد سران گروه هفت خواستار بازنگری و اصلاحات جامع در سازمان جهانی بهداشت هستند.
به گزارش خرداد به نقل از ایرنا ،کاخ سفید در بیانیه‌ای که پنجشنبه‌شب منتشر شد، افزود که سران گروه هفت در یک کنفرانس آنلاین توافق کرده‌اند که برای بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی پس از تعطیلی به دلیل شیوع کرونا، برنامه‌ریزی هماهنگ انجام خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس این بیانیه، سران گروه هفت وزیران خود را مامور آماده‌سازی برنامه‌ای برای اقتصادی این کشورها کردند تا به صورت ایمن بازگشایی شده و برمبنای بازگشت رشد اقتصادی پیشین با نظام‌های سلامت مقاوم‌تر و زنجیره تامین مطمئن‌تر باشد.
در حالی بیانیه کاخ سفید که به ادعای خود با همراهی بیشتر سران گروه هفت سازمان جهان بهداشت و به دلیل آنچه "نبود شفافیت و سوء مدیریت در همه‌گیری کرونا" خوانده شده خواستار بازنگری و اصلاحات جامع در این سازمان شدند که تصمیم تعلیق کمک های مالی به سازمان بهداشت جهانی از سوی «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا با حجم عظیمی از مخالفت‌های گروه‌های تجاری، دموکرات‌ها، رهبران خارجی و نهادهای بهداشتی مواجه شده است .
حتی افراد و نهادهایی مانند «اتاق بازرگانی آمریکا» که عموماً به جناح جمهوریخواهان گرایش دارند، این تصمیم را رد کرده‌اند. «ماریون بریلیانت» معاون اتاق بازرگانی آمریکا گفت: قطع کمک به سازمان جهانی بهداشت در بحبوحه شیوع کرونا به نفع آمریکا نیست؛ زیرا این نهاد به مبارزه کشورها، خصوصاً در جهان توسعه‌یافته، کمک می‌کند.
«اتحادیه پزشکان آمریکا» نیز تصمیم ترامپ را یک «گام خطرناک» توصیف کرد. «پاتریس هریس» رییس این اتحادیه گفت: قطع کمک‌های مالی به سازمان جهانی بهداشت در جریان بدترین بحران بهداشتی قرن یک گام خطرناک در مسیری اشتباه است که شکست دادن کرونا را سخت‌تر می‌کند.
در عرصه بین‌المللی نیز انتقادات، فراوان بود. «جوزپ بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توئیتی نوشت که بابت این تصمیم ترامپ «عمیقاً متاسفم» و افزود: دلیلی برای توجیه این اقدام وجود ندارد.
«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد نیز اعلام کرد: اکنون زمان کاهش منابع عملیاتی سازمان جهانی بهداشت یا هیچ نهاد بشردوستانه دیگر در مبارزه با کرونا نیست.
«سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز گذشته با ابراز نگرانی از تصمیم رییس جمهوری آمریکا در تعلیق بودجه سازمان بهداشت جهانی و کمک مالی آن کشور به این سازمان بین المللی، آنهم در شرایط بحرانی ناشی از ویروس کرونا، این تصمیم را گام دیگری در راستای تضعیف چند جانبه گرایی و نهادهای بین المللی از سوی دولت آمریکا دانست و آن را قویا محکوم کرد. 
وی با اشاره به این که سلامت، بهداشت و امنیت جانی مردم جهان، مستقیماً در اثر همه‌گیری کرونایی به خطر افتاده، افزود: آمریکا در بدترین زمان ممکن و در میانه جنگ علیه یک بلای جهانی ناگهان تنها هماهنگ کننده جهانی بهداشت را مجازات می کند که این، عین بی مسوولیتی و جنایت علیه بشریت است.
موسوی اضافه کرد: هدف اصلی ترامپ از تعلیق بودجه سازمان جهانی بهداشت، فرافکنی و سرپوش نهادن بر ناکارآمدی دولت آمریکا در مهار و کنترل ویروس کروناست. وی از جامعه جهانی دعوت کرد که برای بی اثر کردن اقدامات یکجانبه آمریکا و حفظ جبهه واحد جهانی بکوشند و در کنار این سازمان جهانی بایستند.
وی گفت: سیاستمداران آمریکا باید متوجه شوند که این اقدام، نقض تعهدات آنها به جامعه بین المللی است و نمی توان با قطع کمک و فشار یکجانبه،  تلاش بشردوستانه جهان را به اسارت گرفت و از اقدامات غیر قانونی و غیر اخلاقی منتفع شد.
همچنین «تدروس ادهانوم» رییس سازمان جهانی بهداشت هرچند خواستار تجدیدنظر ترامپ در تصمیمش شده اما تأکید کرده که این نهاد بین‌المللی تلاش خواهد کرد تا از طریق جلب کمک‌های بیشتر از کشورهای دیگر خلاء کمک‌های ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلاری آمریکا را جبران کند.
ویروس کرونا موسوم به کوید۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
این ویروس تاکنون بیش از 2 میلیون و 143 هزار نفر را در سرتاسر جهان مبتلا کرده و جان بیش از 143 هزار نفر را گرفته است. برچسب ها: کاخ سفید ، گروه هفت ، سازمان جهانی بهداشت

منبع: خرداد

کلیدواژه: کاخ سفید گروه هفت سازمان جهانی بهداشت سازمان جهانی بهداشت سران گروه هفت سازمان جهان بین المللی کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۷۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود

سخنگوی سازمان جهانی بهداشت هشدار داد حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح واقع در جنوب غزه منجر به یک فاجعه انسانی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، «مارگارت هریس»، سخنگوی سازمان جهانی بهداشت امروز جمعه گفت: هرگونه حمله به رفح مانع از عملیات امدادرسانی خواهد شد.

وی از تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح ابراز نگرانی کرد و گفت این حمله منجر به یک فاجعه انسانی خواهد شد.

هریس به شبکه خبری الجزیره گفت: هرگونه حمله به رفح منجر به افزایش نرخ مبتلا به بیماری خواهد شد. آب آلوده غزه باعث افزایش شیوع بیماری‌ها در بین مردم می‌شود.

وی افزود افزایش دما، وضعیت سلامتی افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن را بدتر می‌کند.

پیش از این هم سخنگوی دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل هشدار داد هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح می‌تواند باعث کشتار غیرنظامیان شود و جان صدها هزار نفر از ساکنان نوار غزه را به خطر بیندازد.

پیشتر وزارت بهداشت غزه تعداد شهدای جنگ غزه را ۳۴ هزار و ۶۲۲ نفر و تعداد مجروحان به ۷۷ هزار و ۸۶۷ تن اعلام کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری‌ اسلامی خواستار به رسمیت شناختن کشور فلسطین شد
  • سازمان همکاری‌ اسلامی به رسمیت شناختن کشور فلسطین را خواستار شد
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله به رفح
  • آمریکا: خسارت حمله به رفح فراتر از حد انتظار است/ سازمان جهانی بهداشت: حمام خون به راه می‌افتد
  • سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح حمام خون راه می‌اندازد
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود
  • سازمان بهداشت جهانی ۴۴۳ حمله به تاسیسات بهداشتی غزه را ثبت کرد