Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@03:05:02 GMT

عبدالسلام: مذاکره در حلقه آتش و محاصره غیرممکن است

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۷۸۸۰

عبدالسلام: مذاکره در حلقه آتش و محاصره غیرممکن است

رئیس هیئت مذاکره کننده صلح یمن تاکید کرد که صنعا زیر فشار سازمان ملل و ائتلاف سعودی حاضر به پذیرش آتش‌بسی که ضامن رفع محاصره و توقف تجاوز نظامی دشمن نیست نخواهد رفت.

به گزارش مشرق، رئیس هیئت مذاکره کننده یمن صلح در یمن را مستلزم تصمیم آشکار و صریح ائتلاف سعودی به توقف حملات و رفع محاصره علیه یمن دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: انصارالله: ادعای آتش‌بس صرفاً یک مانور است

«محمد عبدالسلام» در گفت‌وگو با شبکه المسیره درباره موضع کنونی صنعا نسبت به درخواست سازمان ملل برای قبول آتش‌بس تاکید کرد: «گفت‌وگو زیر آتش و محاصره صرفا اهرم فشاری است که به نفع گزینه نظامی خواهد بود».

او ادامه داد: «ما بر موضع آشکار خود تاکید می‌کنیم و می‌گوییم توقف گزینه نظامی و پایان دادن به محاصره فراگیر قبل از ورود به هر مذاکره‌ای گزینه صحیح محسوب می‌شود».

این مقام یمنی بار دیکر اعلام آتش‌بس توسط توسط ائتلاف سعودی طی یک هفته اخیر را ادعایی دروغین و صرفا یک نمایش تبلیغاتی و رسانه‌ای توصیف کرد.

‎‌‎‌‎رئیس هیئت مذاکره کننده یمن تصریح کرد: «صلح تنها با اعلام توقف حملات و رفع محاصره ممکن خواهد بود و در حال حاضر فرصت واقعی صلح وجود ندارد، زیرا حملات دشمن متوقف نشده است».

شهروند یمنی توقف واقعی حملات علیه کشورش را لمس نکرده است

عبدالسلام ادامه داد: «شهروند یمنی توقف واقعی حملات علیه کشورش را لمس نکرده است تا پس از آن به دنبال راه حل‌های واقعی برای بحران کشورش باشد».

او تاکید کرد: «ما نیاز داریم که شورای امنیت هم تصمیم آشکار و روشنی را برای توقف حملات متجاوزان و رفع محاصره از یمن اتخاذ کند به جای اینکه جلسات ماهیانه برای بیان صحبت‌هایی ترتیب دهد که هیچ عوض نشده است».

عبدالسلام گفت: «سازمان ملل به سند حل سیاسی که توسط صنعا ارائه شده پاسخ صریح و آشکاری نداده است».

رئیس هیئت مذاکره کننده یمن گفت: « پاسخ ما به فرستاده ویژه سازمان ملل این است که محتوای توافق آتش‌بسی که قرار است به امضا برسد باید ضامن راه حل‌های موجود در پیشنهادهای آن باشد».

موضوع محاصره نادیده گرفته شده است

او افزود: «گریفیتس دو پیشنهاد به ما داده که در هر دو موضوع تحریم یمن و مسائل اصلی نادیده گرفته شده و اصلا به دیدگاه صنعا درباره ضرورت توقف حملات و رفع محاصره پاسخی نمی‌دهد و بحث و بررسی این ابتکار صنعا را هم رد می‌کند».

این مقام یمنی با تاکید بر اینکه پیشنهادهای گریفیتس هیچ دردی از ملت یمن دوا نمی‌کند، گفت: «در این پیشنهادها موضوع محاصره نادیده گرفته شده و اصلا در آن خبری از پایبندی ائتلاف سعودی به رفع محاصره و توقف تجاوزات آن نیست. ما این تجربه را قبلا داشته‌ایم و حالا دیگر زیر بار نمی‌رویم. ما خواهان یک متن صریح هستیم که در آن بر توقف حملات و رفع کامل محاصره تاکید می‌شود».

عبدالسلام تصریح کرد: «ائتلاف متجاوز سعودی می‌خواهد از فرصت آتش‌بس برای ساماندهی وضعیت میدانی استفاده کند نه اینکه واقعا قصد پایان دادن به جنگ را داشته باشد».

مارتین گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به یمن امروز پنجشنبه بدون اشاره به نقض مکرر آتش‌بس ادعایی اعلام شده از سوی ائتلاف سعودی اماراتی، از طرفین درگیر در یمن خواست «تصمیم شجاعانه‌ای» بگیرند.

گریفیتس که در حال سخنرانی در جلسه شورای امنیت در باره اوضاع یمن بود، مدعی شد که آتش‌بس ادعایی در یمن به دنبال آماده کردن شرایط لازم برای طرح ابتکار صلح در این کشور است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید صنعا مشرق شورای امنیت محمد عبدالسلام یمن سازمان ملل ائتلاف سعودی سازمان ملل متحد محاصره رئیس هیئت مذاکره کننده توقف حملات و رفع ائتلاف سعودی رفع محاصره سازمان ملل آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۷۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مرسدس به مذاکره با فرستاپن

مقام ارشد تیم مرسدس بنز آلمان به خبر مذاکره پنهانی با مکس فرستاپن، راننده ردبول واکنش نشان داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از ایندپندنت؛ توتو وولف، رئیس تیم مرسدس بنز در مورد گزارش‌های منتشر شده مبنی بر مذاکرات ادعایی خود با نمایندگان مکس فرستاپن اظهارنظر کرد.

توتو وولف گفت: نه، این یکی از شایعات است. مردم درباره اتفاق‌هایی که در پشت صحنه با رانندگان می‌گذرد، داستان می‌سازند، اما این چیزها باید پشت درهای بسته بماند. هر چیزی که علنی شده، در واقع نادرست است.

فرستاپن: استون مارتین به دنبال قهرمانی با آلونسو است

پیش از این پورتال F1-Insider اطلاعاتی در مورد مذاکرات مکس فرستاپن راننده ردبول و تیم مرسدس منتشر کرده بود. علاوه بر این، گزارش شده است که پدر فرستاپن و مدیر برنامه‌اش  و از سوی تیم آلمانی توتو وولف و جیمز رتکلیف در این جلسه حضور داشتند.

لوئیس همیلتون راننده کنونی مرسدس در پایان فصل جاری فرمول یک به فراری ایتالیا خواهد پیوست. مکس فرستاپن، قهرمان سه فصل متوالی فرمول یک و صدرنشین رده‌بندی فصل جاری این مسابقات یکی از گزینه‌های بالقوه جایگزینی همیلتون در مرسدس محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجاوز آمریکا و انگلیس به صعده یمن
  • محاصره کارخانه اسلحه‌سازی حامی رژیم صهیونیستی در انگلیس
  • بایرن مونیخ به این دو دلیل سراغ زین الدین زیدان نمی‌رود
  • مذاکره هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • بلینکن آتش‌بس با حزب‌الله همزمان با ادامه جنگ در غزه را غیرممکن خواند
  • اسرائیل خواهر اسماعیل هنیه را آزاد کرد و در حصر خانگی قرار داد+ عکس
  • حکم دادگاه رژیم صهیونیستی علیه خواهر هنیه
  • واکنش مرسدس به مذاکره با فرستاپن
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا در محاصره؛ یورش پلیس نیویورک به دانشگاه و دستگیری ده‌ها دانشجو
  • دانشگاه کلمبیا در محاصره نیرو‌های پلیس + فیلم