Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حمیدرضا آبایی،:مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت :با وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران اسلامی، در حوزه تجارت دریایی آمارهای سال گذشته بیانگر رشد قابل توجه صادرات کالا در بنادر استان و عملکرد خوب این بخش است.

او با اشاره به رشد پنج درصدی مجموع صادرات نفتی و غیر نفتی در بنادر گیلان طی سال ۹۸ افزود: با توجه به اینکه بنادر گیلان توانایی پهلودهی تمام کشتی‌های حامل کالاهای دریای خزر را دارد، پارسال یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن کالا در بنادر استان تخلیه و بارگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان: ایران اسلامی بیشترین سهم مبادلات تجاری خود را از طریق دریا انجام می دهد و با این وجود در دومین سال اعمال تحریم ها ، تامین مایحتاج کشور از طریق حمل و نقل دریایی بدون وقفه و با قوت به انجام رسید.

آبایی  با اشاره به ساخت یک اسکله تخلیه غلات  و ۲ پست اسکله دلفین سوختی برای پهلوگیری کشتی ها تا طول ۱۸۰ متر به عنوان اقدامات مهم بنادرگیلان گفت: عقد قرارداد سرمایه گذاری برای احداث سیلوی غلات ۳۰ هزارتنی در مجتمع بندری انزلی به مبلغ ۴۰۴ میلیارد ریال از جمله اقدامات این مجموعه در سال گذشته است.

اوگفت: الحاق اراضی ۴۰ هکتاری ضلع شرقی مجتمع بندری انزلی به محدوده منطقه آزاد ، اخذ کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا، تهیه قرارداد ۱۰ ساله واگذاری عملیات بندری به تک اپراتور ، ادغام نیرو های فعال سه شرکت در یک مجموعه، توسعه زیرساخت های بندر با بهره گیری از فرصت های ایجاد شده و هماهنگی با گمرک برای ترخیص کالاها را بخشی از اقدامات سال ۹۸ اداره کل بنادر و دریانوردی استان است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی تعامل بین شهر و بندر را به عنوان یکی از وظایف خود در دستور کار قرار داده است، افزود : با توجه به شیوع کرونا از اوایل اسفندماه پارسال با هماهنگی های بعمل آمده با سازمان بنادر ودریانوردی، خرید و اهدای پنج دستگاه تنفس مصنوعی(ونتیلاتور) برای تجهیز بخش مراقبت های ویژه و ۱۵ دستگاه مونیتورکاملا پیشرفته برای بیمارستان های بندرانزلی و بندرآستارا با اعتبار بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان صورت گرفت.

آبایی با اشاره به اقدامات این سازمان در راستای عمل به شعار سال بیان کرد: یک هزار و ۶۰۰میلیارد تومان به صنایع دریایی کشور برای تأمین ناوگان عملیاتی سازمان بنادر و دریانوردی در سال جهش تولید تزریق می شود .

او با اشاره به اینکه انجام مطالعات تکمیلی پروژه راه دسترسی بندر به کنارگذر شهر انزلی و شبکه ریلی کشور و ایجاد اراضی پشتیبانی ریلی در محدوده مجاور کمربندی و ایستگاه تشکیلاتی راه آهن بندرانزلی به عنوان مهمترین اهداف و برنامه های بندری و دریایی در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان درسال ۹۹ از جمله اقدامات عنوان کرد و گفت: پیگیری و راه اندازی مجدد خط لوله سراسری انتقال مواد سوختی بندرانزلی به رشت و تهران و اتصال آن به اسکله های دلفین جدید، لایروبی و ساخت تله های رسوبگیر تالاب انزلی، پیگیری و اجرای طرح های بهسازی، زیباسازی و ترویج فرهنگ دریانوردی و بندری در راستای طرح تعامل شهر و بندر،هوشمند و بهینه سازی سیستم های تجهیزات خشکی و دریایی، بازنگری قراردادهای سرمایه گذاری، بهره گیری از توان بخش خصوصی در تاسیس و راه انداری ساخت و تعمیر شناورهای تفریحی و تجاری را از مهم ترین اهداف تعریف شده این اداره کل در سال جدید است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به حجم بالای بارشها در بندرانزلی و آستارا یادآور شد: با توجه به کند شدن سرعت تخلیه و بارگیری غلات در روزهای بارانی در تلاشیم با احداث ترمینال های سرپوشیده از ظرفیت های این بندرها در تمام فصول و به بهترین شکل ممکن استفاده شود .

انتهای پیام/عط

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس صادرات مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۸۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقتی عجیب هوای بندرترکمن را آلوده کرد

به گزارش تابناک، روابط عمومی شرکت گاز گلستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی اطلاع رسانی مردمی مبنی بر استشمام بوی گاز در شهر بندر ترکمن و سپس روستاهای قره‌سو و نیازآباد، گروه‌های عملیاتی و امدادی شهرستان و استان به بررسی ایستگاه و شبکه و تاسیسات گازی منطقه و ایستگاه‌های مجاور تامین کننده گاز بندر ترکمن از کردکوی و بصیرآباد گمیشان پرداختند و هیچ مشکل فنی، نشت و یا خرابی در تاسیسات مشاهده نشد.

این اطلاعیه می‌افزاید: بررسی‌ها در شهرهای مجاور نشان داد که نیمه شب قبل حدوداً ۱۶۰ لیتر ماده بودار کننده گاز شهری به سرقت رفته و مواد باقیمانده در بشکه‌ها در شهرستان بندر ترکمن تخلیه شد و باعث انتشار بوی ماده بودار کننده (مرکابتان) شده است.

بر این اساس با توجه به اینکه این ماده به صورت مایع در صورت تخلیه بصورت تبخیر در فضا منتشر می‌شود بوی گاز را سبب شده بود که در حال حاضر نیست قطع شده و اوضاع به حالت عادی بازگشت.

طبق این اطلاعیه بحث سرقت از طریق مراجع انتظامی و امنیتی در دست پیگیری است و این شرکت ضمن عذرخواهی از شهروندان بندر ترکمن به اطلاع می‌رساند این ماده بودار کننده صرفاً برای بودار شوندگی گاز شهری، بی‌خطر و غیر سمی است.

دیگر خبرها

  • سرقتی عجیب هوای بندرترکمن را آلوده کرد
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد
  • ماجرای انتشار بوی گاز در بندرترکمن چیست؟
  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  • رشد ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • نجات ۲۹ دریانوردی هرمزگانی/ ۳ فوتی و ۷ مجروح در سانحه آتش سوزی لنج
  • اولین جلسه ساماندهی و تقویت مدیریت مرزهای مجاز آبی گیلان برگزار شد
  • ترخیص همه نهاده‌های وارداتی از بندر امیرآباد
  • تعطیلی بنادر مسافربری غرب هرمزگان
  • بنادر غرب هرمزگان به دلیل شرایط نامساعد جوی تعطیل شد