Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در این آیین پس از تلاوت آیه‌هایی چند از کلام‌الله مجید و ذکر مصیبت، عضو مجلس خبرگان رهبری طی سخنان جایگاه و مقام شهدای عرصه سلامت را از دیدگاه قرآنی و دینی موردتوجه قرار داد و افزود: خداوند در قرآن کسانی را که به فکر حفظ جان دیگران باشند، در مواضع متعدد تکریم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدمهدی میرباقری بیان داشت: طبق یکی از وعده‌های شگفت‌انگیزی که در این زمینه داده‌شده اگر کسی یک انسان را احیا بکند، عمل او ثواب و پاداش احیای همه نفوس را دارد.

عضو خبرگان ادامه داد: افرادی که در این وادی خطر می‌پذیرند و جان خود را نیز تقدیم می‌کنند، به‌عنوان شهدای این میدان یک ویژگی و فضیلت خاصی دارند.

حجت‌الاسلام میرباقری گفت: جامعه پزشکی کشور و نیروهای جهادی دیگر که فداکارانه و ایثارگرایانه سرمایه‌گذاری می‌کنند، یک اشتیاق فداکاری و حتی شهادت در راه خدا رادارند، خیلی از این افراد بدون داشتن مسئولیت قانونی، فوق مسئولیت‌های خود تلاش و فداکاری می‌کنند، و فداکاری و شهادت در راه خدا را رزق بزرگی برای خود می‌دانند.

میرباقری یادآور شد: طبق روایتی از امیرالمؤمنین (ع) جهاد باب بزرگی از بهشت است که خدا به روی بندگانش گشوده است، و این باب در دوران دفاع مقدس برای برخی از جوانان باز شد و برخی نیز مدافعان حرم شدند.  

عضو خبرگان رهبری در ادامه افزود: برخی احساس می‌کنند که دستشان از رسیدن به این رزق‌های بزرگ کوتاه شده، ازاین‌رو فکر می‌کنند که امروز از جانب خدا بابی بازشده که از جان مؤمنان دفاع کنند و آن‌ها را احیا نمایند، به همین علت این عرصه را غنیمت شمرده و فداکارانه جان و سلامت خود را گذاشتند.  

وی جامعه پزشکی و مجاهدان دیگری که در این زمینه فداکاری نموده و خطرها را به جان می‌خرند، را ازجمله کسانی که ایمان و اخلاص و توجه به خدای متعال باجان آن‌ها آمیخته‌شده دانست، و گفت: خیلی از وقت‌ها رفتار این افراد برای دیگران قابل‌تحلیل نیست، چون آن‌ها بزرگ‌تر از این دنیا هستند و در درون این دنیا نمی‌گنجند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی همچنین جهاد و مجاهدت در راه خدا را نیازمند تربیت‌های بزرگ عنوان کرد و گفت: این امر با حرف‌وحدیث و سروصدا امکان‌پذیر نیست، این ناشی از تربیتی است که در وجود مجاهدان در راه خدا راسخ شده، بنابراین فداکاری ریشه در تربیت انبیای الهی دارد، و دنیای غرب که تلاش کرد الگوها و مدل‌های خود را برای اداره بشر توسعه بدهد، سعی کرد ایدئولوژی و دین خود را نیز توسعه دهد.

حجت‌الاسلام‌ میرباقری یادآور شد: غرب توانست انسان بازار که منافعش را اصل می‌داند و بین منافع خود و دیگران احساس تضاد منفعت می‌کند و دنیا و جامعه بشری را مانند بازاری می‌بیند و تلاش دارد که سهم بیشتری از آن کسب کند، را تربیت کند ولی دنیای غرب نتوانست آن انسان‌هایی که تحت تعلیم انبیا و اولیای الهی به‌ویژه در دنیای اسلام بودند را تحت تأثیر قرار دهد.

"کیانوش جهان پور" رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت روز پنجشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۸ فروردین) بر اساس گزارش آزمایشگاه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی ۱۶۰۶ بیمار جدید مبتلابه کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلابه کووید- ۱۹ در کشور به ۷۷ هزار و ۹۹۵ تَن رسید.

وی بیان کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۹۲ بیمار دیگر مبتلابه کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۴۸۶۹ تَن جان خود را ازدست‌داده‌اند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی استان قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

کرونا ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتماً جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به «کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

کد خبر 501926 برچسب‌ها كرونا در ايران حرم حضرت معصومه (س) استان قم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران حرم حضرت معصومه س استان قم راه خدا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۸۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم عجیب خانواده مارادونا درباره جسد او

به گزارش روزنامه La Nacion؛ وارثان دیگو مارادونا، فوتبالیست فقید آرژانتینی قصد دارند بقایای جسد او را به یک بنای یادبود در مرکز بوئنوس‌آیرس در پورتو مادرو منتقل کنند.

فرزندان دیگو مارادونا برای انتقال جسد "شماره ۱۰" از گورستان خصوصی "Jardin de Bella Vista" به یک بنای یادبود که به افتخار این ستاره در پورتو ساخته شده، درخواست مجوز کرده‌اند. مادرو پورتو، در چند متری کاسا روسادا (محل اقامت رسمی رئیس‌جمهور آرژانتین - ویرایش) قرار دارد.

بر اساس این گزارش؛ این تصمیم پس از اتمام کالبدشکافی جسد مارادونا توسط همه وارثان با رضایت مشترک گرفته شد. بنا به گفته این خانواده، بنای یادبود در مرکز پایتخت کمک خواهد کرد تا تمام مردم آرژانتین و شهروندان جهان بتوانند به بزرگترین اسطوره آرژانتینی ادای احترام کنند. ساخت بنای یادبود در محل بندر سابق پورتو مادرو قرار است در سال ۲۰۲۵ به پایان برسد. زمین برای این کار قبلاً توسط مقامات محلی به صورت رایگان به بنیاد مارادونا اختصاص داده شده بود.

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در ۳۱۳ حوزه امتحانی و ۱۵۴ شهر
  • تصمیم عجیب خانواده مارادونا درباره جسد او
  • برگزاری اردوی جهادی سلامت در سروستان
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در تربت حیدریه
  • اتخاد تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران
  • اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران
  • برگزاری همایش بزرگ عقیدتی سیاسی در بافق
  • برگزاری آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش» + جزئیات
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت