Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@22:55:35 GMT

روزانه ۲۵۰ آزمایش کرونا در زنجان انجام می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۸۴۵۶

روزانه ۲۵۰ آزمایش کرونا در زنجان انجام می‌شود

دکتر علیرضا شغلی شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد افزود: هم اکنون ۲ آزمایشگاه تست کرونا در این استان فعال است و سومین آزمایشگاه نیز عملیاتی شده که طی چند روز آینده با برطرف کردن موانع آن وارد چرخه بهره برداری خواهد شد.

وی اضافه کرد: چهار ماه از عمر ویروس کرونا زمانی که از ووهان چین آغاز شده سپری می شود و با توجه به وضعیت اپیدمی این بیماری کارهای تحقیقاتی گسترده ای در کشور و جهان در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسؤول ادامه داد: کنترل این ویروس به رفتار مردم و تصمیم هایی که از سوی مدیران اتخاذ می شود، وابسته بوده و این در حالی است که نمی دانیم، گرما تا چه میزان بر ویروس کرونا تاثیر خواهد داشت آیا موج های بعدی ایجاد خواهد شد؟

وی اظهار داشت: با توجه به چنین وضعیتی به نظر می رسد عموم مردم باید همچنان بیماری را جدی بگیرند و توصیه های اعلام شده از سوی متخصصان را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

شغلی ابراز امیدواری کرد با سیر کنونی ویروس و مدیریت اعمال شده و انجام اقداماتی از قبیل طرح فاصله گذاری هوشمند بتوان وضعیت بهتری را در ارتباط با این بیماری  ترسیم کرد.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر استان زنجان در بستری بیماران  کرونایی در بیمارستانها به شرایط مناسبی نایل شده اما در زمینه سرپایی گردش ویروس در جامعه وجود دارد که در این ارتباط اطلاعات کسب شده و اعمال راهکارهای لازم می تواند بسیار اثر گذار باشد.

شغلی خاطرنشان کرد: هم اکنون بازار شایعات بسیار داغ است که به هم استانی ها توصیه می شود به هیچ عنوان به این موارد توجه نکنند و مطالب لازم را فقط از طریق کانال‌های اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی پیگیری کنند.

بنا بر اعلام روز پنجشنبه کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن، هم اکنون۷۷هزارو ۹۹۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به چهار هزارو ۸۶۹ نفر رسیده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا جهان دانشگاه علوم پزشکی روابط عمومی فوت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۸۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند

آفتاب‌‌نیوز :

عوامل خطری که ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس را افزایش می‌دهند عبارتند از: 

سن. این بیماری ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد، اما اغلب در افراد بین ۱۵ تا ۶۰ ساله رخ می‌دهد.

جنسیت: زنان در حدود دو برابر احتمال ابتلا به MS را دارند.

سابقه خانوادگی: اگر یکی از والدین یا خواهر و برادر شما MS داشته باشد، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری هستید.

برخی از عفونت‌ها ویروس‌ها، از جمله اپشتاین بار، ویروس که مننوکلوئیس عفونی را ایجاد می‌کند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

آب و هوا: MS در کشور‌های دارای آب و هوای معتدل، از جمله کانادا، شمال ایالات متحده، نیوزیلند، جنوب شرقی استرالیا و اروپا، بسیار رایج است.

سیگار کشیدن: افراد سیگاری خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • توجه به نیاز کارگران امری ضروری است
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است