Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@17:48:51 GMT

جهش تولید در بخش کشاورزی هرمزگان

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۸۹۷۸

جهش تولید در بخش کشاورزی هرمزگان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی باقرزاده همائی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان گفت:طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تولید محصولات باغی و صیفی استان ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.

باقرزاده افزود: همچنین با حمایت از بخش کشت گلخانه‌ای پیش‌بینی می‌شود تولیدات این بخش ۵۰ درصد افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ واحد بخش خصوصی بااعتباری بالغ‌بر ۹۹۰۰ میلیارد ریال در بخش تولید محصولات گلخانه‌ای استان فعالیت دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره افزایش تولید محصولات سبزی و صیفی در تقویم عملیاتی جهش تولید بخش کشاورزی استان گفت: تولید یک هزار و ۷۵۰ هزار تن محصولات سبزی و صیفی وضعیت موجود این بخش در استان است که بنا است در برنامه عملیاتی جهش تولید پیش رو بخش کشاورزی هرمزگان ۱۰ درصد افزایش را نسبت به سال گذشته داشته باشد.

باقرزاده افزود: در حال حاضر ۶۰۰ هزار تن محصولات باغی در استان تولید می‌شود که قرار است در برنامه عملیاتی جهش تولید بخش کشاورزی ۱۰ درصد افزایش را نسبت به سال گذشته داشته باشد.

او گفت: در حال حاضر ۳۰۰ واحد بخش خصوصی بااعتباری بالغ‌بر ۱۵۴۰ میلیارد در بخش تولید محصولات باغی استان و ۴۰۰ واحد بخش خصوصی بااعتباری بیش از ۲۰۵۰ میلیارد ریال در بخش تولید محصولات سبزی و صیفی استان فعالیت دارند.

۱۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان معادل ۷۲ درصد به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است.

کد خبر 501952 برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی استان هرمزگان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی استان هرمزگان تولید محصولات کشاورزی استان درصد افزایش بخش کشاورزی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۸۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران رسالت جهاد کشاورزی را تولید دانست و افزود: تولید بذر محصولات کشاورزی در استان با جدیت دنبال می شود و امسال این مشکل چندساله را رفع خواهیم کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در جلسه جهش تولید در دیمزارهای مازندران اظهار داشت: بحث افزایش بهره وری از اراضی کشاورزی به عنوان یک استراتژی مطرح است و هم اکنون میانگین سرانه زمین در کشور 3.2 هکتار است که اگر به کمتر از این میزان برسیم با کاهش بهره وری در اراضی مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه در واردات دانه‌های روغنی توسط واردات کنندگان  خرید محصولات داخلی با قیمت مصوب از کشاورزان انجام می‌شود تصریح کرد: بلافاصله پس از پرداخت وجه به کشاورزان  اجازه واردات به  شرکت‌ها داده می‌شود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: بلوک بندی اراضی کشاورزی یکی از راهکارهای مقابله با کوچک شدن اراضی است  و اگر می‌خواهیم به بهره وری دست یابیم به صورت پهنه بندی اراضی باید مدیریت شوند.

وی، افزود: مدیریت زراعی منسجم بر اراضی کشاورزی راهی بر افزایش بهره وری مزارع به شمار می‌آید.

مهاجر اظهار کرد: نیاز داریم در مازندران  کارهای زیربنایی نظیر احداث انبارهای فنی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی انجام شود.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: درباره شرکت خدمات حمایتی و تعاون روستایی وظیفه اصلی آن تامین نهاده‌های کشاورزی نظیر کود و سم بوده که باید بر اساس رسالت اصلی عمل کنند.

بابک مومنی رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران هم در این جلسه رسالت جهاد کشاورزی را تولید دانست و افزود: تولید بذر محصولات کشاورزی در استان با جدیت دنبال می شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال این مشکل چندساله را رفع خواهیم کرد.

مومنی همچنین افزود: تامین و تولید بذر محصولات کشاورزی استان با مباشرت شرکت خدمات حمایتی پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی
  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • تحقیقات و پژوهش نخبگان باید به سمت تولید ثروت برای جامعه برود
  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • ارزآوری ۶.۲ میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟