Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون دیوان محاسبات: گم شدن حتی یک دلار ارز پرداختی خارج از تصور است، واکنش بانک مرکزی به گزارش دیوان محاسبات، روسیه و عربستان برتعهد خود به «توافق تاریخی» کاهش تولید نفت تاکید کردند، نرخ تورم آلمان از سطح هدفگذاری شده فاصله گرفت، قیمت گذاری سکه در آخرین روز هفته، مهلت ثبت نام در سامانه اصناف و صنایع تمدید شد، کاهش قیمت گوشت و راهکار‌های پوتین برای مقابله با اثرات اقتصادی ویروس کرونا را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیوان محاسبات: گم شدن حتی یک دلار ارز پرداختی خارج از تصور است

به دنبال شبهات مطرح شده در رسانه ها درباره گم شدن ۴/۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداختی به واردکنندگان در سال ۹۷ و انتساب این مطلب خلاف واقع به گزارش دیوان محاسبات کشور، این دیوان در بخشی از بیانیه خود، با تاکید برهماهنگی و نظارت دو قوه مجریه و مقننه برای تعیین تکلیف ارزهای پرداختی در چارچوب اعتبارات مصوب، اعلام کرد: دیوان محاسبات کشور با تاکید بر حق قوه مقننه در نظارت بر اجرای بودجه و ورود در جزئیات ارقام هزینه‌ها فارغ از القائات خلاف واقع مبنی بر گم شدن وجوه ارزی پرداختی به واردکنندگان که امری اساسا موهوم و  ناممکن است، آماده دریافت اطلاعات تکمیلی و گزارشهای مستند مبنی بر رفع تعهدات ارزی پس از تاریخ ۹۸/۹/۱۲ در چارچوب رسیدگی های خود می باشد. ضمن آن که با توجه به هماهنگی و نظارت دو قوه مجریه و مقننه، امکان گم شدن حتی یک دلار از ارزهای پرداختی به واردکنندگان متصور نیست، بلکه تلاش ها بر این است که این وجوه مطابق با اعتبارات مصوب مجلس شورای اسلامی و در محل قانونی خود  تعیین تکلیف شود.

واکنش بانک مرکزی به گزارش دیوان محاسبات

نتیجه گیری بخش ارزی گزارش تفریغ بودجه دیوان محترم محاسبات در خصوص عدم ورود کالا به میزان 4.8 میلیارد دلار در سال 1397، مطابق با واقعیت نیست. بدیهی است اظهارنظر در خصوص موضوع تخصصی محاسبه تعهدات ارزی و نحوه رفع آن، مستلزم اشراف کامل بر اطلاعات و مقررات و دستورالعمل های بانک مرکزی به عنوان متولی بازار ارز کشور می باشد. همچنین باید به مقررات و ضوابط هر مقطع توجه کافی شود و مقررات یک مقطع به همه سال تعمیم داده نشود. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از تلاش ها و دغدغه‌های همکاران عزیز در دیوان محاسبات، معتقد است انتشار این نوع گزارشات، بدون بررسی دقیق و استعلام از نهاد کارشناسی بانک مرکزی صرفا موجب ایجاد ابهام در اذهان عمومی و آسیب به سرمایه اجتماعی کشور می گردد.

روسیه و عربستان برتعهد خود به «توافق تاریخی» کاهش تولید نفت تاکید کردند

الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه و عبدالعزیر بن سلمان همتای سعودی وی در چارچوب مشورت های مستمر خود درباره اوضاع بازار نفت روز پنجشنبه تلفنی گفت وگو و برتعهد دو کشوربه «توافق تاریخی» کاهش تولید نفت تاکید کردند. به گزارش خبرگزاری سعودی( واس) دو طرف در بیانیه ای مشترک آورده اند که « عربستان و روسیه برای دستیابی به توافق تاریخی با اعضای سازمان صادرکنندگان نفت (اوپک) و دیگرتولید کنندگان نفت برای کاهش قیمت نفت و ایجاد ثبات در بازار نفت تلاش زیادی انجام داده اند. در این بیانیه آمده است: روسیه وعربستان به طور راسخ به اجرای کاهش هدفمند تولید نفت مورد توافق متعهد هستند و به طور مستمر بر اوضاع بازار نفت از نزدیک نظارت می کنند. نواک و بن سلمان تأکید کرده اند که « روسیه و عربستان به طور کامل آماده هستند درصورت ضرورت هرگونه اقدام اضافی را با همکاری اعضای اوپک و سایر تولیدکنندگان نفت انجام دهند». وزیران انرژی روسیه وعربستان به تعهد شرکای خود درتوافق تاریخی اعضای اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفت برای کاهش تولید نفت تا دستیابی به اهداف تعیین شده، ابراز اطمینان کردند.

نرخ تورم آلمان از سطح هدفگذاری شده فاصله گرفت

به نظر می‌رسد بانک مرکزی آلمان مجبور به اتخاذ سیاست‌های محرک بیش‌تری خواهد بود؛ چراکه نرخ تورم در این کشور در ماه مارس بازهم نسبت به نرخ  هدف گذاری شده دو درصدی فاصله داشته است. نرخ تورم بزرگ‌ترین اقتصاد اروپایی یعنی آلمان در ۱۲ ماه منتهی به مارس با ۰.۳ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه ماه قبل به ۱.۴ درصد رسید. این نرخ تورم که یکی از پایین‌ترین تورم‌های ثبت شده در این کشور در پنج ماه اخیر محسوب می‌شود، بیش از همه تحت تاثیر کاهش قیمت بخش انرژی قرار گرفته که نرخ تورم آن از دو درصد به منفی ۰.۹ درصد رسیده است. طبق اعلام مرکز آمار آلمان، تورم در بخش مواد غذایی از ۳.۷ درصد به ۳.۳ درصد کاهش پیدا کرده است. متوسط نرخ تورم آلمان در سال‌های ۱۹۵۰ تا ۲۰۱۹ برابر با ۲.۳۷ درصد بوده است که بالاترین رقم مربوط به اکتبر ۱۹۵۱ با ۱۱.۵۴ درصد و کمترین نرخ تورم نیز تورم منفی ۷.۶۲ درصدی ماه ژوئن سال ۱۹۵۰ بوده است. به نقل از ایسنا؛ بر مبنای ماهانه نیز تورم آلمان در ماه مارس ۰.۱ درصد اندازه‌گیری شده که ۰.۳ درصد کمتر از تورم ماه قبل بوده است. هسته تورمی که تغییرات قیمت مربوط به گروه مواد غذایی و انرژی را به دلیل نوسانات آن‌ها در نظر نمی‌گیرد، در ماه مارس به ۱.۳ درصد رسیده است.

بازار خرید و فروش املاک در پایتخت با «بن‌بست کرونا» مواجه شد

 در حال حاضر از یک‌سو به دلیل تعطیلی بنگاه‌های املاک به‌عنوان حلقه اتصال خریدار و فروشنده در بازار و از سوی دیگر به دلیل نگرانی دو طرف عرضه و تقاضا ناشی از احتمال ابتلا به ویروس کرونا، فعالیت چشمگیری در بازار معاملات طی ۱۰ روز اخیر(پس از اتمام تعطیلات نوروزی) مشاهده نشده است. همین وضعیت نیز موجب شده تا حجم فایل‌های ارائه شده به بازار با افت شدیدی مواجه شود. این در حالی است که سامانه‌های الکترونیکی ویژه خرید و فروش املاک نیز حجم محدودی از فایل‌های جدید را روزانه ارائه می‌دهند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر حجم فایل‌های عرضه شده در فضای مجازی نسبت به دوره‌های مشابه کاهش شدیدی پیدا کرده است. به‌عنوان مثال یکی از سامانه‌های مجازی ویژه خرید و فروش املاک که طی روزهای عادی سال، دست کم بین ۵۰ تا ۷۰ فایل جدید در هر گروه متراژی را عرضه می‌کرد هم‌اکنون تعداد فایل‌های جدید روزانه آن در هر گروه متراژی به کمتر از ۳۰ فایل رسیده است. به نقل از دنیای اقتصاد؛ برخی از فعالان بازار معاملات مسکن پیش‌بینی می‌کنند تا زمانی که وضعیت شهر به لحاظ «انتقال ویروس کرونا و آمار ابتلا به این بیماری» به حالت عادی باز نگردد و خریداران و فروشندگان با اطمینان خاطر به بازار مراجعه نکنند، حجم فایل‌های عرضه شده به بازار نیز در همین سطح باقی خواهد ماند.

کاهش ۱۰۰ تومانی قیمت دلار و یورو

در معاملات روز پنج شنبه، شاهد کاهش قیمت ها بودیم. بر این اساس در پایان فعالیت صرافی های بانکی سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 15400 تومان از مردم خریداری و با افت 100 تومانی به نرخ 15500 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد. این در حالی است که در بازار آزاد نیز شاهد کاهش نرخ ارز هستیم و هم اکنون دلار آمریکا در معاملات حاشیه بازار ارز، به نرخ 15800 تومان رسیده است. همچنین در صرافی های بانکی، هر اسکناس یورو به نرخ 16800 تومان از مردم خریداری شد و به قیمت 16900 تومان یه متقاضی دریافت یورو فروخته شد. این نرخ نسبت به روز قبل، 100 تومان کاهش داشته و حالا یورو به کانال شانزده هزار تومانی عقب نشینی کرده است.

قیمت گذاری سکه در آخرین روز هفته

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید روز پنجشنبه با افت ۶۰ هزار تومانی قیمت نسبت به روز معاملاتی گذشته به بهای ۶ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۶ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شد. همچنین نیم سکه نیز سه میلیون و ۱۸۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۸۸۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۸۰ هزار تومان تعیین قیمت شد. هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۶۳۵ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز ۲ میلیون و ۷۵۲ هزار تومان ارزش‌گذاری شد.

مهلت ثبت نام در سامانه اصناف و صنایع تمدید شد

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره تمدید مهلت ثبت نام اصناف در سامانه وزارت بهداشت بیان کرد: در پی درخواست برخی اصناف، صنایع و سازمان‌ها، ثبت نام در سامانه اصناف و صنایع طرح فاصله گذاری اجتماعی مقابله با کرونا تا ساعت ۲۴ روز جمعه پنجم اردیبهشت ۱۳۹۹ تمدید شد. وی توضیح داد که همه صاحبان مشاغل شامل اصناف، کارگاه، صنعت و واحدهای خدماتی تولیدی، آموزشی، بهداشتی، درمانی و نظایر آن باید تا این تاریخ در سامانه salamat.gov.ir وزارت بهداشت ثبت نام کنند.

قیمت گوشت کاهش یافت

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه قیمت گوشت نسبت به اسفندماه سال گذشته ۱۰ تا ۱۵ هزارتومان کاهش یافته است، اظهار کرد: در حال حاضر شقه گوسفندی بدون دنبه کشتار تهران با قیمت ۱۰۰ تا ۱۰۵ هزارتومان به مشتری عرضه می‌شود. وی ادامه داد: شرایط دامداران با قبل از عید متفاوت است. قبل از عید دامدار باید علوفه خشک برای دامش تهیه می کرد ولی با توجه به بارندگی های اخیر، دام ها از علوفه های خوب و مجانی تغذیه می کنند و فشاری از نظر اقتصادی به دامدار وارد نمی شود. علی اصغر ملکی در گفت‌وگو با ایسنا،  به وضعیت تقاضای خرید گوشت نیز اشاره کرد و گفت: با شیوع کرونا مردم شتاب‌زده خرید کردند ولی در حال حاضر که نگرانی‌ها کاهش یافته، بازار نیز آرام شده است و پیش‌بینی می‌کنیم در ابتدای ماه آینده و با نزدیک شدن به ماه رمضان خرید گوشت از سر گرفته شود.

راهکار‌های پوتین برای مقابله با اثرات اقتصادی ویروس کرونا

رئیس‌جمهور روسیه، اعلام کرد که از 18 می شرکت‌هایی که حداقل 90 درصد کارمندان خود را نگهداری کرده‌اند حقوق از دولت دریافت می‌کنند.این محاسبه بر اساس مبنای تعداد کارمندان در ماه آوریل انجام خواهد شد و هرکارمندی که در کار خود با این شرکت‌ها به مشکل بربخورند، می‌توانند حداقل مزد کارگری خود را مطالبه کنند. حداقل حقوق در این کشور 12130 روبل یا 160 دلار است. رئیس دولت روسیه، همچنین اعلام کرد حداقل 75 درصد حجم وام‌ها برای پرداخت حقوق انجام می‌شود و این روند باید ادامه یابد. پوتین همچنین پیشنهاد پرداخت وام برای تامین سرمایه فعالیت شرکت‌های حیاتی را پیشنهاد کرد. وی گفت:‌ من از دولت می‌خواهم که لیست این شرکت‌ها را نهایی کند که مربوط به شرکت‌های خصوصی خواهد بود که در افزایش اقتصاد ملی بسیار مهم هستند.

پوتین گفت‌: در پی این اقدامات بسته 200 میلیون روبلی (2.6 میلیارد دلاری) از سوی دولت فدرال برای حمایت از بودجه منطقه‌ای تخصیص می‌یابد. وی همچنین پیشنهاد کرد که 308 میلیون دلار برای صنعت هواپیمایی تخصیص یابد که این صنعت بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا دیده است. به طوری که بیشتر پروازهای هوایی لغو شده و مرز بسیاری از کشورها بسته شده‌اند. به گفته پوتین لازم است دولت تاثیرگذاری و کفایت این اقدامات را در مقابل بیماری همه گیر کووید 19 بررسی کرده و راه حل‌های مناسب را ارائه کند. به نقل از گزارش فارس؛ طی روزهای گذشته تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در روسیه، رشد زیادی یافته و به رقم 24 هزار نفر رسید.

کرونا سرمایه گذاران خارجی را از چین فراری داد

داده‌های منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی چین نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری خارجی مستقیم در چین در مجموع سه ماه نخست امسال به ۲۱۶.۱۹ میلیارد یوان ( ۳۰.۶۲ میلیارد دلار) رسیده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰.۸ درصد کاهش نشان می دهد. اصلی ترین دلیل این روند کاهشی با وجود شروع نسبتا خوب در ماه ژانویه، ناشی از انتشار ویروس کرونا بوده است. تنها در ماه مارس حجم سرمایه گذاری های مستقیم خارجی در چین در مقایسه با مارس ۲۰۱۹ به میزان ۱۴.۱ درصد کاهش داشته است. هر چند که کووید-۱۹ در چین تا حد زیادی مهار شده و روند بازگشایی کسب و کارها و بازگشت زندگی به شرایط عادی آغاز شده است، اما این کشور با بیش از ۳۳۴۲ کشته و ۸۲ هزار مبتلا، کماکان اصلی ترین کانون درگیر با این بیماری در سطح جهان محسوب می شود. 

متوسط سرمایه گذاری خارجی چین در بازه زمانی ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۹ معادل ۴.۵۲ میلیارد دلار بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به سرمایه گذاری ۱۳۴.۹۶میلیارد دلاری سال ۲۰۱۸ و کمترین رقم ثبت شده نیز مربوط به سرمایه گذاری ۱.۸۳ میلیارد دلاری سال ۲۰۰۰ بوده است. به نقل از ایسنا؛ صندوق بین المللی پول در گزارش جدید خود پیش بینی کرده است رشد اقتصادی چین در سال جاری تحت تاثیر شیوع کرونا، تعطیلی کسب و کارها و اخلال در تجارت خارجی به زیر دو درصد برسد که در صورت تحقق، این نرخ رشد ضعیف ترین رشد اقتصادی ثبت شده چهار دهه اخیر دومین اقتصاد بزرگ جهان خواهد بود. 

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا سیامک شایقی جهش تولید شبکه اجتماعی شاد سامانه مستعان وام یک میلیونی خرید و فروش املاک ویروس کرونا ویروس کرونا سیامک شایقی جهش تولید شبکه اجتماعی شاد سامانه مستعان وام یک میلیونی گم شدن حتی یک دلار خرید و فروش املاک کاهش تولید نفت دیوان محاسبات توافق تاریخی میلیارد دلار سرمایه گذاری ویروس کرونا ماه مارس حال حاضر هزار تومان بانک مرکزی تورم آلمان کاهش قیمت درصد کاهش گذاری شد دلار ارز نرخ تورم ثبت شده شرکت ها ثبت نام ۳ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۸۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز

  همچنین بررسی‌ها از بازار نشانگر آن است که بازار بیشتر به سمت فروش تمایل دارد تا خرید آن.نرخ ارز در بازار غیررسمی در معاملات دیروز در مقایسه با میانگین روز سه‌شنبه هفته جاری با مقداری نوسان افزایشی آغاز شد و طبق مشاهدات میدانی از بازار غیررسمی، دلار با نرخ ۶۲ هزار تومان فروخته و با نرخ ۶۱هزار تومان خریداری شد. همچنین یورو در بازار غیررسمی با قیمت ۶۷ هزار تومان به فروش رسید و با نرخ ۶۶هزار خریداری شد.نرخ ارز در بازار غیررسمی صبح دیروز به مرز ۶۳هزار تومان هم رسید اما دوباره روند نزولی را در پیش گرفت و به عدد ۶۲هزار تومان نزدیک شد. همچنین دیروز اسکناس دلار در تالار معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران با قیمت ۴۴هزار و ۳۱۴ تومان، یورو با مبلغ ۴۷هزار و ۳۴۶ تومان و درهم نیز با قیمت ۱۲هزار و ۶۶ تومان معامله شد و به فروش رسید. همچنین در این مرکز، دلار حواله‌ای با مبلغ ۴۱هزار و ۳۷۶ تومان، حواله یورو با مبلغ ۴۴هزار و ۲۰۷ تومان و همچنین حواله درهم با مبلغ ۱۱هزار و ۲۶۶ تومان معامله و خریداری شد.براساس مشاهدات بازار چهارراه استانبول، دیروز بیشتر فعالان و دلالان ارزی در بازار تمایل به فروش ارز داشتند تا خرید آن. البته برخی از صرافی‌ها در این میان معتقد بودند که تزریق درهم امارات در بازار موجب شده اکثر بازارهای غیررسمی این روزها فروشنده شوند؛ چراکه احتمال ریزش قیمت‌ها در این ایام بیشتر از افزایش لحظه‌ای آن است.همچنین گفتنی است، اخیرا اجلاسی به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس بانک مرکزی عربستان در ریاض برگزار شده که مقامات اقتصادی ایران نیز در آن حضور یافتند. در این راستا اخیرا محسن کریمی، معاون بین‌الملل بانک مرکزی که در این سفر حضور داشت اعلام کرد: در حاشیه اجلاس بانک توسعه اسلامی، زمینه‌ای فراهم شد تا با مقامات و بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف گفت‌وگو شود. در نتیجه این مذاکرات، اتفاقات خوبی درخصوص گشایش منابع مسدودشده صورت پذیرفته است که درآینده خبرهای خوبی ارائه می‌شود. براساس گزارش‌های موجود ظاهرا ارز حجاج از محل پول‌های بلوکه‌شده پرداخت شده است. پس از تعطیلات نوروزی امسال با توجه به وقوع تحولات سیاسی بازار ارز ملتهب و نوسانی شد و در مقطعی تا کانال ۷۰هزار تومان هم پیش‌رفت، اما با اقدامات انجام‌شده و همچنین فروکش‌کردن التهابات و نبود متقاضی برای خرید در بازار غیررسمی، نرخ دلار کاهش ۱۰هزار تومانی را تجربه کرد و روند کاهشی در پیش گرفت.
   
کنترل بازار ارز از طریق مهار انتظارات تورمی
محمدصادق مفتح، قائم‌مقام اسبق وزارت صمت درباره نوسانات بازار ارز می‌گوید در زمان بحران‌های سیاسی، کاهش نرخ ارز اقدام بسیار بزرگی محسوب می‌شود، چراکه بسیاری ازجمله عوامل دشمن، کانال‌های دلالی تلگرامی و برخی افراد و رسانه‌ها، پیش‌بینی می‌کردند که در شرایط ملتهب کشور، هیجانات و انتظارات تورمی افزایش می‌یابد و نرخ ارز تا ۱۰۰ و حتی ۱۲۰ هزار تومان جهش می‌کند اما خلاف این موضوع رخ داد و نرخ ارز کاهشی شد و اکنون تا کانال ۶۰ هزار تومان ریزش کرده است.قائم‌مقام اسبق وزارت صمت اظهار کرد: تمام واقعیت‌های اقتصادی حاکی از این است که کشور توانسته بحران‌ها را مدیریت کند و پیش‌بینی بنده این است که کاهش نرخ ارز تداوم خواهد داشت و با افت نرخ ارز قیمت طلای داخلی نیز نزولی خواهد شد.مفتح تأکید کرد: همچنین بانک مرکزی موفق شد نرخ رشد نقدینگی و نرخ رشد پایه پولی را کاهش دهد که این موضوع نیز به کاهش نرخ ارز کمک کرده است، علاوه‌بر این افزایش میزان فروش نفت و قیمت آن، درآمدهای ارزی را تقویت کرده که به مدیریت بهتر بازار ارز کمک خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • پیش بینی قیمت دلار ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / خواب کاهش دلار تعبیر می‌شود؟
  • در تهران دیگر به ریال و تومان خانه نمی‌فروشند | بیت‌کوین بده خانه بخر! | رونمایی از پدیده عجیب خرید و فروش مسکن در تهران + جزئیات
  • معاملات مسکن در تهران از طریق دلار و بیت‌ کوین!
  • نرخ‌گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل/ خرید و فروشی نیست
  • معاملات مسکن در تهران از طریق بیت‌کوین!
  • ارائه خدمات به بیش از ۱۶۰۰ سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی
  • فراهم شدن شرایط جدید برای فروش برج‌های دو قلو شهرکرد
  • قیمت دلار در بازار باز هم پایین تر می آید؟
  • سرمایه‌گذاران این بازار بیشترین زیان را دیدند/ دلار به کانال ۵۰ هزار تومان باز می‌گردد؟
  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز