Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@15:06:38 GMT

آزمون هماهنگ پایه ششم ابتدایی امسال برگزار نمی شود

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۹۱۳۷

آزمون هماهنگ پایه ششم ابتدایی امسال برگزار نمی شود

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به شرایط خاص امسال، قرار بر این شد که آزمون هماهنگ برای پایه ششم تحصیلی برگزار نشود.

به گزارش ایسنا، رضوان حکیم زاده با بیان اینکه ارزشیابی در دوره ابتدایی به صورت کیفی توصیفی است و مبنای اصلی آن هم فعالیت هایی است که دانش آموز در طول سال تحصیلی انجام می دهد، افزود: با توجه به اینکه دانش آموزان پس از پایه ششم وارد دوره تحصیلی جدید می شوند معمولاً یک امتحان هماهنگ پایانی به صورت منطقه ای برای آنها برگزار می شد اما به دلیل اینکه یک ارزشیابی کیفی توصیفی هم در طول سال برای پایه ششم انجام می گیرد انتقادهایی نسبت به آن از قبل کرونا وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: با توجه به شرایط خاص امسال قرار بر این شده که آزمون هماهنگ پایه ششم برگزار نشود و مانند سایر پایه های تحصیلی که معلمان ارزشیابی کیفی توصیفی را انجام می دهند در این پایه هم انجام شود و نیازی به انجام آزمون هماهنگ پایانی، که احتمالاً مستلزم اجتماعات دانش آموزان و به خطر افتادن سلامت آن ها باشد نباشد.

حکیم زاده در بخش دیگر اظهارات خود با تأکید بر اینکه هیچ چیزی جای مدرسه را نمی گیرد و کار تربیت فقط در مدرسه و تعامل چهره به چهره معلم با دانش آموزان اتفاق میفتد گفت: شرایط امسال شرایط خاصی است که نه تنها فقط در مورد آموزش بلکه در همه عرصه های زندگی مردم ناچار به پذیرش تغییراتی شده اند.

وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می کرد، اقدامات منسجم ایران در زمینه آموزش را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تدریس و آموزش های مجازی دروس تحصیلی دانش آموزان به همت معلمان و فرهنگیان بر می گردد که از همان روز اول به روش های مختلف خلأ عدم حضور دانش آموزان در مدارس را جبران کردند.

وی افزود: امروز شرایط به گونه ای است که با قطعیت نمی توان آینده را پیش بینی کرد اما ما دو موضوع را اصل قرار دادیم؛ اصل اول استفاده از تمامی بسترهای موجود اعم از تلویزیون، اپلیکشن "شاد" و اینترنت و راهبران آموزشی برای تداوم بخشی به جریان آموزش و اصل دوم هم آموزش پیش نیازهای تحصیلی برای شروع سال تحصیلی آینده به دانش آموزان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس آموزش و پرورش آزمون هماهنگ دانش آموزان پایه ششم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۹۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، آقای امیریان در شواری آموزش و پرورش افزود: امسال علاوه بر دانش آموزان پایه دوازدهم امتحان دانش آموزان پایه دهم و یازدهم هم نهایی است.
وی گفت: حدود ۴۲ هزار دانش آموز در این سه پایه امتحان نهایی دارند که برای فراهم شدن فضای امتحان، همکاری و همراهی دستگاه‌های مختلف استان لازم است.
برگزاری همایش خیرین مدرسه ساز در اردیبهشت ماه و توجه به مشارکت‌های مردمی در ساخت و ساز و زیباسازی مدارس مباحث دیگری بود که در شورای آموزش و پرورش به آن پرداخته شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است