Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه پنجشنبه (روز گذشته) تأکید کرد که رام‌الله تمام تلاش خود را برای آزادسازی اسرای دربند فلسطینی خواهد کرد.

وی خطاب به اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی گفت، تا زمانی که زندانهای رژیم صهیونیستی از زندانیان فلسطینی، خالی نشود، هیچ توافق صلح نهایی با این رژیم امضا نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خبرگزاری «صفا» به نقل از عباس گزارش داد، تشکیلات خودگردان تسلیم فشارهایی نخواهد شد که هدف از آن، این است که رام الله،  اسرای فلسطینی و خانواده‌هایشان را به حال خود رها کند.

وی خطاب به اسرای فلسطینی گفت: «به خاطر صبر، ایستادگی و ایمان شما به عادلانه بودن مسئله ما (آرمان فلسطین)، ملت شما سرافرازند».

عباس با بیان اینکه اسرای فلسطینی، ارزشمندین سرمایه انسانی یعنی آزادی را تقدیم فلسطین کرده‌اند، تأکید کرد، این افراد، در راه ملت خود و حقوق قانونی آنان در زمینه آزادی، استقلال و برپایی کشور فلسطین به پایتختی قدس عمر خود را فدا کردند.

این مسئول فلسطینی خاطر نشان کرد، مسئله اسرا، مهمترین اولویت تشکیلات خودگردان فلسطین خواهد بود تا بتواند حقوق ملت این کشور را که غیر قابل چانه‌زنی است، حفظ کنند.

وی از جامعه بین‌الملل و نهادهای حقوق بشری خواستار مداخله و اعمال فشار به رژیم صهیونیستی شد تا حقوق بین‌الملل را برای نجات جان اسرای فلسطینی رعایت کند؛ به ویژه اینکه، در حال حاضر، ویروس کرونا، تمامی انسان‌ها را تهدید می‌کند.

عباس ضمن درخواست از رژیم صهیونیستی برای آزادی فوری اسرای فلسطینی، این رژیم را مسئول سلامتی و حفظ جان این اسرا عنوان کرد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی اسرای فلسطینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۹۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیلگر صهیونیست: محمود عباس ۲ بار دیدار با بلینکن را رد کرد

یک تحلیلگر صهیونیست فاش کرد رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ۲ بار دیدار با وزیر خارجه آمریکا را رد کرد.

به گزارش ایسنا، باروخ یدید، تحلیلگر صهیونیست امور خاورمیانه گفت: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ۲ بار دیدار با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا را رد کرد. یک بار طی کنفرانس جهانی اقتصاد در ریاض و بار دیگر در جریان سفر بلینکن به اراضی اشغالی. محمود عباس از آمریکا به دلیل استفاده از حق وتو علیه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل خشمگین است. وی به مسؤولان فلسطینی دستور داده که با هیچ مسؤول آمریکایی دیدار نداشته باشند.

طبق گزارش معا، این تحلیلگر از وجود اختلافات بین محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و حسین الشیخ، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) خبر داد و گفت الشیخ با تحریم آمریکایی‌ها مخالف است.

این تحلیلگر اعلام کرد یک مقام فلسطینی ارشد در رام الله گفته است فلسطینی‌ها گام اضافی را برای عضویت کامل در سازمان ملل اتخاذ خواهند کرد و اکنون پنج رای جدید برای تضمین اکثریت در اختیار دارند و از ضعف اسرائیل استفاده می‌کنند اما یدید تاکید کرد تشکیلات خودگردان فلسطین در مقابل واشنگتن ضعیف است.

به گفته این تحلیلگر صهیونیست تنش بین محمود عباس و واشنگتن در سایه سندی است که وزرای خارجه عرب به بلینکن داده‌اند و در آن از واشنگتن خواسته‌اند برای تشکیل کشور فلسطین ظرف سه سال تلاش کند.

در این سند بر لزوم توقف فعالیت نظامی رژیم صهیونیستی در مناطق تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین، عقب‌نشینی از مناطق فلسطینی جدید، ایجاد یک فرودگاه فلسطینی جدید، کنترل مشترک با صهیونیست‌ها بر گذرگاه‌ها، تبدیل مناطق «ب» به مناطق «الف» و انجام اصلاحات در دستگاه‌های امنیتی فلسطین و بعدا برگزاری مذاکرات درباره پرونده قدس، مرزها، آب و آوارگان است اما بلینکن تاکنون از بررسی این سند امتناع کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توافقی را که به آتش بس فراگیر منجر نشود، امضا نخواهیم کرد
  • جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی
  • هدف اعتراضات دانشجویان در جهان تمرکز بر جنایات اسرائیل در غزه است
  • متن توافق پیشنهادی مبادله اسرا بین حماس و اسرائیل منتشر شد
  • پیش‌نویس توافق مبادله اسرا: آزادی 800 اسیر فلسطینی در قبال 33 اسیر اسرائیلی
  • رسانه عبری متن توافق پیشنهادی مبادله اسرا را منتشر کرد
  • طی ۲۱۱ روز جنگ، چند فلسطینی در غزه شهید یا زخمی شدند؟
  • تحلیلگر صهیونیست: محمود عباس ۲ بار دیدار با بلینکن را رد کرد
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است/ تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی باید افزایش یابد
  • بلینکن مدعی شد: حماس مانع بین مردم غزه و آتش‌بس است | اصلی‌ترین اختلاف میان اسرائیل و حماس در حال حاضر