Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-04@06:28:29 GMT

بازگشت دو فضانورد در شرایط کرونایی

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۲۹۷۲۲

به گزارش ایسنا، "مورگان" در ۲۰ ژوئیه و "میر" در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۹ به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند. "جسیکا میر"، فضانورد ناسا در حال حاضر تنها زن حاضر در فضا است. از حدود ۵۵۰ نفری که تاکنون به فضا اعزام شده‌اند، ۶۵ نفر از آنها زن بوده‌اند.

دو تن از فضانوردان ناسا که هم‌اکنون در "ایستگاه فضایی بین‌المللی" به سر می‌برند، اخیرا طی یک تماس ویدئویی اظهار کردند که بازگشت به زمین پس از گذشت نیم‌سال حضور در فضا در این روزها که شرایط زمین به شدت تغییر کرده است، کار دشواری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



"اندرو مورگان"( Andrew Morgan)، فضانورد ناسا درباره شرایط کرونا طی مصاحبه اخیر اظهار کرده بود: فضانوردان ایستگاه فضایی تلاش کردند که اخبار مربوط به بیماری "کووید-۱۹" را به دقت رصد و پیگیری کنند. ولی با این وجود درک اینکه واقعا چه اتفاقی در زمین در حال وقوع است و چه چیزی در انتظار است، بسیار مشکل است.

امروز ماموریت ۹ ماهه این فضانورد در "ایستگاه فضایی بین‌المللی" به پایان خواهد رسید و به زمین بازخواهد گشت.

"جسیکا میر"(Jessica Meir)، دیگر فضانورد ایستگاه فضایی بین‌المللی که پاییز گذشته موفق شد اولین پیاده‌روی فضایی کاملا زنانه را انجام دهد، گفت: دیدن اتفاقاتی که هم‌اکنون در زمین رخ می‌دهد، برای ما ماورای واقعیت است. حس ما این است که زمین از منظر فضا همچنان خیره‌کننده به نظر می‌رسد، مانند گذشته.

وی ادامه داد: بنابراین برای ما مشکل است که تمامی تغییراتی که در زمین به وجود آمده را باور کنیم.

"اندرو مورگان" که پزشک اورژانس ارتش بوده است، گفت: در حال حاضر احساس گناه می‌کنم که قرار است در اواسط بروز این بحران پزشکی به زمین بازگردم.

"جسیکا میر" نیز اظهار کرد: سخت است که پس از ۷ ماه حضور در فضا و دوری از دوستان و خانواده، قادر به در آغوش گرفتن آن‌ها نخواهیم بود. وی پیش‌بینی کرده که پس از بازگشت به زمین در جمعه آتی، احساس انزوای بیشتری را در مقایسه با فضا تجربه خواهد کرد.

این فضانورد زن گفته که باید منتظر ماند و دید که بازگشت به زمین چگونه پیش خواهد رفت.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: ایستگاه فضایی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۹۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه،جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عاليات کشور و دبیر کمیته مشارکتهای مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و معاون عمرانی استانداری و رئیس ستاد عتبات عالیات استان حضور داشتند.

مجید نامجو جانشین رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات هم در دیدار استاندار کرمانشاه  با مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور و ستاد مرکزی اربعین، خواست تا زمین هزار و ۱۷۵ متری کشتارگاه در مرز خسروی را برای ارائه خدمات بهتر در اختیار ستاد عتبات عالیات قرار دهد.
وی افزود: سال گذشته حدود ۲ هزار کامیون از مرز خسروی عبور کرد که برای تسریع در روند ترخیص این کامیون ها نیاز است استانداری زمین دیگری را در اختیار ستاد عتبات عالیات قرار دهد.
وی همچنین از استاندار کرمانشاه خواست تا سند ساختمان ستاد عتبات واقع در محله نوبهار این شهر را به ستاد واگذار کند.
در این جلسه علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه نیز گفت:  در اربعین سال گذشته نتوانستیم روی بسیاری از موکب هایی که در مرز خسروی مستقر شده بودند حساب باز کنیم.
وی افزود: ما برای اسکان و تردد زوار مشکل داشتیم و مواکب مردمی که باید از بار مشکلات بر می داشتند چالش ایجاد کرده بودند و هیچ موکبی خدمات نمی داد و فقط می توانستیم به زوار آب بدهیم.
شعبانی تصریح کرد: نیاز است برای موکب ها طراحی جدیدی داشته باشیم تا موکب ضعیف نداشته باشیم برای همین بهتر از به جای ۱۰۰ موکب ضعیف ۱۰ موکب قوی ایجاد شود.
وی در خصوص زمین کشتارگاه در مرز خسروی نیز گفت: این زمین محدود است و قابل توسعه نیست و آنقدر کوچک است که نمی توان به عنوان قرارگاه و اسکان از آن استفاده کرد در حالی که بهتر است ستاد عتبات عالیات طرحی را اجرا کند که قابلیت توسعه در آینده داشته باشد.

دیگر خبرها

  • ایجاد نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری در قشم
  • رفع تصرف و بازگشت ۱۳ هکتار از اراضی شهرداری نهاوند به بیت‌المال
  • آغاز آبرسانی به زمین‌های کشاورزی فلارد
  • آبرسانی به ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی فلارد
  • آمادگی کامل برای بازگشت عمره گذاران از طریق فرودگاه بین‌المللی زاهدان+فیلم
  • فضانوردان چینی پس از ۶ ماه به زمین بازگشتند
  • بازگشت عمره گذاران دو استان از طریق فرودگاه بین‌المللی زاهدان
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • ۳ فضانورد چینی به زمین بازگشتند
  • فضانوردان چین به زمین بازگشتند