Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- لیگ برتر والیبال ایران در فصول گذشته با مشکلات زیادی همراه بوده و مشخص نیست این لیگ می‌تواند به ثبات برسد یا خیر. تاریخ انتشار: 11:16 - 29 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۱۳۳۰۰

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، لیگ برتر والیبال ایران از سال‌های گذشته تاکنون با مشکلات و چالش‌های زیادی همراه بوده است، به گونه‌ای که بسیاری از کارشناسان و منتقدان بر این عقیده هستند که این لیگ با سطح والیبال ایران همخوانی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بی‌ثباتی که در لیگ برتر والیبال ایران دیده می‌شود بیشتر از هر چیز به دلیل تصمیمات مصلحت‌اندیشانه‌‎ای است که مدیران فدراسیون والیبال برای آن اتخاذ کرده‌اند. همچنین عمر کوتاه تیم‌ها در لیگ برتر والیبال سبب شده هر سال با تیم‌هایی رو به‌رو شویم که تا پیش از این سابقه‌ای در والیبال نداشتند، اما به یک باره ایجاد می‌شوند و خیلی زود هم از لیگ کناره‌گیری می‌کنند.

معضل دیگری که لیگ برتر والیبال ایران با آن مواجه است دستمزد‌های میلیاردی برخی بازیکنان ملی‌پوش است. این دستمزد‌ها گاهی اوقات به بیشتر از یک میلیارد و پانصد میلیون تومان هم می‌رسد جالب اینکه لیگ برتر والیبال ایران نهایتا شش ماه به طول می‌کشد اگر تیمی راهی مرحله پلی‌آف نشود این مدت کاهش نیز پیدا می‌کند. به همین خاطر است  که بیشتر بازیکنان ایران همچنان ترجیح می‌دهند در لیگ ایران بازی کنند به طور مثال علی شفیعی با یک تیم فرانسوی توافق کرده بود، اما در نهایت راهی تیم شهرداری ارومیه شد. هر چند به خاطر مشکلات مالی که تیم‌های والیبال ایران را درگیر کرده برخی بازیکنان همچون سید محمد موسوی، امیر غفور، سعید معروف و مرتضی شریفی راهی تیم‌های خارجی شدند.

چندی پیش شهرام عظیمی به عنوان سرپرست کمیته برگزاری مسابقات لیگ والیبال منصوب شد، البته انتصاب او با انتقاد‌هایی همراه بود چرا که عظیمی سابقه‌ای در والیبال ندارد، اما باید منتظر ماند تا مشخص شود که وی می‌تواند لیگ برتر والیبال را از این وضعیت نجات دهد یا خیر.   آن چیزی که مسلم است برای داشتن لیگی قوی باید تیم‌های والیبال به باشگاه تبدیل شوند و این گونه نباشد که پس از مدتی کوتاه منحل شوند. شاید بتوان با ایده‌گرفتن از لیگ‌های معتبر اروپایی لیگ برتر والیبال را نیز به سمت حرفه‌ای شدن پیش برد، اما آیا با تصمیمات مصلحت‌اندیشانه‌ای که در خصوص لیگ گرفته می‌شود می‌توان به آینده آن خوشبین بود. بیشتر بخوانید: والیبال ایران در سال ۹۸؛ قهرمانی در جوانان جهان، مهمترین اتفاق والیبالی در سال گذشته

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: والیبال لیگ برتر والیبال ایران فدراسیون والیبال لیگ برتر والیبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۹۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته

سخنگوی دولت گفت: «نگاه دولت این است که درباره تصمیم‌گیری در خصوص افزایش تعطیلی‌های آخر هفته، دیدگاه منعطف‌تری داشته باشیم و متناسب با اقتضایات زمانی، فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی بتوانیم دست بازتری در انتخاب روز داشته باشیم.»

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره افزایش تعطیلات آخر هفته، گفت: موضوعی که در دستور کار مجلس است لایحه دولت است، دولت با بررسی کارشناسی که انجام داد لایحه‌ای را سال گذشته تقدیم مجلس کرد. پیشنهاد دولت افزایش تعطیلی‌های انتهای هفته از یک روز به دو روز بود که در لایحه آمده است و نسبت به روز هم پیشنهاد دولت در لایحه روشن است.

او یادآور شد: نگاه دولت این است که درباره این تصمیم‌گیری، دیدگاه منعطف‌تری داشته باشیم و متناسب با اقتضایات زمانی، فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی بتوانیم دست بازتری در انتخاب روز داشته باشیم. پیشنهاد دولت این است که ضمن افزایش تعطیلات هفته به دو روز انتخاب این روز‌ها در اختیار نظرات کارشناسی بخش‌های مختلف قرار گیرد.

دبیر هیات دولت در پاسخ به پرسشی درباره جزییات برنامه عملیاتی دولت برای تحقق شعار سال، اظهار کرد: برنامه عملیاتی تحقق شعار سال، پس از چند جلسه فوق‌العاده در کمیسیون‌های دولت، هفته گذشته به تصویب هیئت وزیران رسید. مشارکت دستگاه‌های اجرایی در تدوین برنامه، اهداف کمی، احکام قابل رصد و تعیین مواعد گزارش‌گیری منظم از میزان پیشرفت برنامه‌ها، از ویژگی‌های این برنامه و پیوست‌های آن است.

بهادری جهرمی ادامه داد: طبق این برنامه کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلفند برنامه عملیاتی جلب مشارکت مردم در حوزه‌های تولیدی مرتبط با آن دستگاه را در حوزه‌های فرهنگ‌سازی و ترویج توسعه مشارکت مردم، توانمندسازی مردم برای ورود به عرصه‌های اقتصادی و ایجاد امکان فرصت برابر برای مردم و بخش دولت در اقتصاد تا پایان اردیبهشت تهیه و ابلاغ کنند.

دیگر خبرها

  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند
  • ایستادگی ملت ایران در مقابل ابرقدرت‌های پوشالی در سایه درک قرآن
  • تغییر تصمیمات جبهه مقاومت و ضرورت بازنگری دربرخی تحلیل های رسمی
  • تیم هورسان رامسر انصراف داد/ سایپا به لیگ برتر والیبال بازگشت
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
  • هورسان کنار کشید/ سایپا به لیگ برتر والیبال برگشت
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | پاسخ ایران به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا | آخرین وضعیت حقابه هیرمند
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | تقویت همکاری‌های امنیتی ایران و پاکستان از اهداف سفر رئیسی
  • بهادری جهرمی: دولت پیگیر حقابه هیرمند بوده و خواهد بود/ توسعه و تقویت همکاری‌های امنیتی بین تهران و اسلام آباد یکی از اهداف سفر رئیسی به پاکستان / تداوم برنامه‌های حمایتی دولت از کشاورزان در سال جاری / آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
  • فروش امتیاز تیم والیبال هورسان رامسر