Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه خبری روداو، «فاتح یلدیز» سفیر ترکیه در بغداد اعلام کرد به مقامات عراقی گفته کشورش همچنان به هدف قرار دادن حزب کارگران کردستان تا زمانی که به ادعای او، تهدید این گروه به پایان برسد، ادامه خواهد داد.

سفیر ترکیه در بغداد در کنفرانسی مطبوعاتی در مقر وزارت خارجه عراق گفت: مسئولان عراقی از عملیات نظامی اخیر ابراز نگرانی کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین اعلام کرد به طرف عراقی گفته است تهدید پ ک ک، تنها محصور به ترکیه نبوده و بر کل منطقه سایه افکنده است. سفیر ترکیه در بغداد همچنین اعلام کرد کشورش مشروعیت عملیات خود علیه حزب کارگران کردستان (پ ک ک) را از قانون بین الملل و اصل دفاع از خود که در منشور سازمان ملل متحد آمده، گرفته است.

سفیر ترکیه در عراق در ادامه تصریح کرد: اردوگاه مخمور دیر زمانی است که ویژگی خود مبنی بر یک اردوگاه بشری بودن را از دست داده و حتی سازمان‌های ذی‌ربط در سازمان ملل نیز این مسأله را پذیرفته اند. اردوگاه مخمور به لانه تروریست‌ها بدل شده و به طرف عراقی اعلام شده باید در سریع‌ترین زمان ممکن، راه حلی برای این مسأله پیدا شود.

او همچنبن گفت: ترکیه به یکپارچگی خاک عراق و حاکمیت این کشور احترام می‌گذارد و از بغداد انتظار دارد تا اقداماتی را در راستای مبارزه با تروریسم به انجام برساند.

رسانه‌های خبری روز گذشته اعلام کردند محمد علی الحکیم، وزیر خارجه عراق فاتح یلدیز، سفیر ترکیه در بغداد را بخاطر بمباران هوایی برخی مناطق در اقلیم کردستان عراق، احضار کرده است.

احمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزارت خارجه با شدیدترین لحن و عبارات ممکن، تجاوز ترکیه را که به خسارات جانی و مالی منجر شد، محکوم می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سفیر ترکیه حزب کارگران کردستان محمد علی الحکیم سفیر ترکیه در بغداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۲۹۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با حضور در موسسه آموزشی سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) با «مهمت آکیف» رئیس این موسسه دیدار و گفتگو کرد.

 به گزارش ایسنا، «محمدحسن حبیب‌اله‌زاده» در این ملاقات با قدردانی از تلاش‌های موسسه آموزشی اکو در چند سال گذشته در جهت گسترش فعالیت‌های موسسه در بین کشورهای عضو اکو، برای مشارکت هر چه بیشتر کشورمان در برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی اکو ابراز آمادگی کرد.

سفیر کشورمان در آنکارا  همچنین با اشاره به ظرفیت‌های موجود و پیشرفت‌های علمی برجسته درجمهوری اسلامی ایران به ‌ویژه در دهه‌های اخیر در زمینه‌های گوناگون مانند نانوتکنولوژی، کسب مدال‌های متعدد در المپیادهای علمی توسط دانش آموزان و نیز وجود دانشگاه‌های بسیار معتبر به عنوان بستر لازم برای جذب دانشجویان بین‌الملل به ‌ویژه از کشورهای عضو اکو، نسبت تقویت همکاری‌های آموزشی اعلام آمادگی کرد.

وی همچنین آمادگی کشورمان برای بهره‌برداری بهتر از فرصت ریاست دوره‌ای جمهوری اسلامی ایران بر سازمان اکو در سال ۲۰۲۴ برای تقویت همکاری‌های آموزشی را اعلام کرد.

 مهمت آکیف، رئیس موسسه آموزشی اکو نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات این موسسه در سال‌های اخیر در راستای توسعه آموزش در کشورهای عضو اکو، تلاش‌های انجام ‌شده برای انطباق فعالیت‌های موسسه با نیازهای کشورهای عضو را برشمرد.

رئیس موسسه آموزشی اکو همچنین با اشاره به برخی تجارب موفق کشورمان در حوزه آموزشهای تخصصی از جمله دانشگاه‌ علمی و کاربردی، خواستار تقویت همکاری‌ها با کشورمان در حوزه امور آموزشی شد.

در این دیدار برخی زمینه های همکاری میان موسسه آموزشی اکو و وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش ایسنا ، موسسه آموزشی اکو یکی از آژانس های تخصصی سازمان همکاری های اقتصادی(اکو) است که بر اساس تصمیم نشست ماه می ۱۹۹۸ شورای وزیران این سازمان تاسیس شد.

هدف اصلی این موسسه، توسعه همکاریهای علمی و آموزشی بین کشورهای عضو، تقویت زیرساخت های آموزشی و پرورشی وکمک به توسعه اقتصادی اجتماعی و دستیابی کشورهای عضو به اهداف آموزشی و دانشگاهی است.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟
  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند