Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد خدابخشی، نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه به راه افتادن سیل در استان لرستان و شهرستان الیگودرز خسارت‌های زیادی را برای زیرساخت‌های مختلف از جمله حمل‌و‌نقل جاده‌ای به وجود آورده است، گفت: بیشتر راه‌های روستایی این شهرستان خاکی است که به دلیل سیلاب از بین رفته و همچنین متأسفانه آنچنان که باید به این موضوعات توجه نشده و خسارت‌هایی هم در حوزه کشاورزی به مردم وارد شده است؛ این خسارت ها هنوز برآورد نشده و کرونا هم بحران را تشدید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: اگرچه بعضی محورها بازگشایی شده‌اند، اما تردد به سختی امکانپذیر و مشکلات بسیاری ایجاد شده است. لرستان و شهرستان الیگودرز نیازمند توجه بیشتری‌اند و کرونا هم بهانه‌ای برای بیشتر شدن بی‌توجهی‌ها به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:  مسیر مواصلاتی ۲۵۰ روستا در الیگودرز مسدود است/ امکانات راهداری کافی نیست

خدابخشی افزود: پیش از این با عادی بودن شرایط هم، حل مسائل به سختی پیش می‌رفت و اکنون کرونا شرایط را دشوارتر کرده است ؛ اگرچه در سال‌های اخیر راهدارخانه‌هایی در شهرستان الیگودرز ساخته شده تا جاده‌های روستایی پوشش بیشتری داده شود، اما این مراکز تجهیز نشده‌اند و بعضی از آنها بدون آب و برق هستند. به علاوه در زمینه ماشین آلات هم نقص‌هایی دارند.

نماینده الیگودرز در مجلس با بیان اینکه بارها این مسائل را به وزارت راه و شهرسازی و شخص وزیر اطلاع داده‌ایم، اظهار کرد:  وزیر راه‌و‌شهرسازی هم با دستورها و پیگیری‌هایی نسبت به حل مشکلات اقدام کرده است، اما در عمل آنچه که باید، اتفاق نیفتاده است. الان وقت انجام کار و اقدام عملی است، چراکه شرایط جوی برای راهسازی و بهبود آن مناسب است.

او تأکید کرد:  شهرستان الیگودرز هر ساله سرما و بارش باران و برف زودرس دارد و اگر مسئولان در این باره کاری را انجام دهند، در سال ۹۹ مشکل خواهیم داشت.

خدابخشی یادآور شد: لرستان با توجه به امکانات محدودش، دستگاه‌ها و ماشین‌آلات فرسوده‌ای دارد که در زمان انجام عملیات و پروژه آسیب می‌بینند.

نماینده الیگودرز در مجلس گفت: همچنان روستاهایی در شهرستان بدون جاده هستند و در جاده های خاکی مشکل تردد وجود دارد؛ این علاوه بر روستاهایی است که جاده دسترسی ندارند.  برای نمونه روستای پرجمعیتی به نام لیروک در شهرستان الیگودرز جاده دسترسی ندارد.

او اظهار کرد: پس از چهل سال از عمر پر برکت انقلاب که امکانات زیادی به جاهای مختلف کشور ارائه کرده، به شهرستان الیگودرز آنچنان که باید، توجه نشده است.

خدابخشی افزود: توقع و انتظار مردم این شهرستان، اقدام دولت در راستای حل مشکلات به ویژه در حوزه حمل و نقل روستاها و دیگر مناطق شهرستان است. مردم پیوسته درباره مشکلات شان تماس می‌گیرند و توقعاتشان برآورده نشده است.

نماینده الیگودرز در پایان گفت: نگاه به شهرستان‌ها و استان‌ها باید منصفانه باشد؛ الیگودرز محدودیت‌های تاریخی زیادی دارد و باید در جهت جبران آن کاستی‌ها تلاش کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماینده الیگودرز سیل لرستان وزارت راه و شهرسازی نماینده الیگودرز شهرستان الیگودرز خسارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۰۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۸۳ میلیارد تومانی سیل به سازه‌های آبخیزداری زیرکوه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زیرکوه گفت: در پی بارندگی پنجم اردیبهشت ماه سال‌جاری در یک بازه زمانی چند ساعته، تعداد ۴۵ سازه آبخیزداری با حجم ۲میلیون و ۳۰۰هزار مترمکعب آبگیری و سرریز شد. 

رجبی افزود: این سیلاب بی سابقه درشهرستان به تعداد ۲۰ سازه (از ۱۰تا ۱۰۰درصد) که تماما بند‌های قدیمی هستند خسارتی بالغ بر ۸۳میلیارد تومان وارد کرد.

وی با بیان اینکه علاوه بر اشکالات فنی این سازه ها، در برخی حوزه ها، وجود بندسار‌های مردمی که اغلب درحاشیه رودخانه‌ها بدون رعایت نکات فنی ساخته شده از دیگر عوامل تشدید خسارت سیلاب در این منطقه بود، گفت: در شهرستان زیرکوه تعداد ۵ حوزه مهم فاقد مطالعه وجود دارد که نیازمند تامین اعتبار و انجام مطالعات جامع آبخیزداری است.

رجبی افزود: علاوه بر سازه‌های ذکر شده، تعداد ۳۵ سازه اولویت دار و مهم هم در حوزه‌های دارای مطالعه طراحی شده که در انتظار تامین اعتبار است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • کشف ۴ تن روغن نباتی قاچاق در الیگودرز
  • کشاورزان مکلف به نظارت بر استخرهای کشاورزی
  • خسارت ۸۳ میلیارد تومانی سیل به سازه‌های آبخیزداری زیرکوه
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۲؛هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی
  • آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد
  • اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد
  • برآورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل در شهرستان زیرکوه
  • بر آورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل