Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سمیعی مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سلامت وزارت بهداشت در نشست خبری ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران اظهار کرد: تا به امروز توانسته ایم بیش از ۳۱۰ هزار آزمایش برای شناسایی بیماران مبتلا به کرونا انجام دهیم و تعداد آزمایشگاه‌های ما به صورت روزانه افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون در ۱۲۶ آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹ انجام می‌شود و تعدادی از آزمایشگاه‌ها فعال هستند و برخی در حال آماده باش هستند.

او ادامه داد: تعدادی از آزمایشگاه‌ها در حال ارزیابی مرحله دوم و در انتظار تایید انستیتو پاستور هستند. مرحله اول تایید را دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس استاندارد‌های تضمین کیفیت و ایمنی زیستی انجام می‌دهند و در مرحله دوم انستیتو پاستور که رهبری این شبکه آزمایشگاهی را برعهده دارد، عملکرد آزمایشگاه را ارزیابی می‌کنند و اطمینان می‌دهند که این آزمایشات با کیفیت و سرعت لازم انجام می‌شود.

سمیعی ادامه داد: وزارت بهداشت ۷۱ آزمایشگاه در شبکه آزمایشگاهی دارد و ۴۰ آزمایشگاه در بخش خصوصی برای تشخیص کووید ۱۹ با وزارت بهداشت همکاری می‌کنند و سایر نهاد‌ها ۱۵ آزمایشگاه در شبکه دارند. در برخی سازمان‌ها مثل نیرو‌های مسلح تعداد آزمایشگاه‌ها بیشتر است، اما به دلایلی مانند مسائل امنیتی نمی‌توانیم آن‌ها را جزو شبکه خودمان بیاوریم.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سلامت وزارت بهداشت گفت: کسانی که به کاندیدای تست کرونا هستند، با تشخیص اولیه به بیمارستان‌ها یا مرکز بهداشتی ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته مراجعه می‌کنند. از افراد مشکوک به کرونا دو نمونه از انتهای بینی و انتهای حلق گرفته و در آزمایشگاه تست مولکولی انجام می‌شود. اگر نتیجه مثبت شد به مرکز اعلام می‌کنیم که اقدامات تشخیصی کووید ۱۹ انجام شود. افزون بر این با اطرافیان فرد کرونا مثبت تماس گرفته می‌شود و از آن‌ها آزمایش می‌گیریم، تست کرونا بسیار حساس و دقیق است، اگر یکبار برای فرد دارای علامت منفی شود، باید آزمایش تکرار شود تا از مبتلا بودن یا نبودن فرد اطمینان حاصل کنیم.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس آزمایشگاه ها وزارت بهداشت کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۰۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واقعا آب چاه بخوریم بهتر از آب‌معدنی است؟ | روغن‌های زیرو ترانس تاییده بهداشت دارند

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر مهدی انصاری مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو با بیان اینکه اظهار نظر در مورد اینکه مصرف آب چاه فقط منجر به بروز سنگ کلیه می‌شود، غیرمسئولانه و غیرکارشناسی است، یادآور شد: آب چاه‌ها ممکن است آلودگی‌های زیادی داشته باشند؛ ممکن است به دلیل نزدیکی به مناطق مسکونی، کشاورزی، مراکز صنعتی و منابع دیگر آبهای زیرزمینی متصل آلودگی به ترکیبات آلی، نیترات و سولفات داشته باشد.

وی ادامه داد: در تولید و عرضه آب‌های بسته بندی، فرآیندهای صنعتی رعایت شده و مجوزهای لازم پس از بررسی‌ها و آزمایشات متعدد اخذ می‌شود. هر محصولی یک شرایط نگهداری دارد که توسط تولید کننده در بسته‌بندی محصول، اعلام می‌شود که مصرف کننده، فروشنده و توزیع کننده ملزم به رعایت الزامات انبارداری، حمل و نقل و نگهداری هستند.

مدیر کل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو تاکید کرد: اگر شرایط نگهداری هر محصولی رعایت نشود، طبیعی است که شاید خطراتی برای مصرف کننده به همراه داشته باشد و این هم محدود به یک فرآورده مانند آب بسته بندی شده نیست. ظروف بسته بندی پت در ایران و دنیا، مختص آب‌های آشامیدنی نیست بلکه در نوشابه‌ها، روغن های خوراکی، برخی لبنیات و شیشه های شیرخوری کودکان نیز از مواد پت استفاده می شود.

وی در ادامه صحبت‌هایش به روغن‌های خوراکی اشاره کرد و با بیان اینکه روغن‌های زیروترانس مورد تایید سازمان غذا و دارو هستند، تاکید کرد: برای هر شاخص روش اندازه‌گیری وجود دارد که از دقیق‌ترین و حساس‌ترین روش‌ها استفاده می‌شود و عبارت زیرو معنی عام داشته؛ در حالی که به صورت فنی عبارت غیر قابل ردیابی (not detectable) اعلام می شود. باید اذعان نمود نمی توانیم و نباید علایق و سلایق شخصی خودمان را در رسانه‌ها عمومیت دهیم.

انصاری در خصوص کیفیت برنج‌های غیر ایرانی موجود در بازار نیز گفت: تمامی برنج های وارداتی در مبادی ورودی کشور و حتی در مبداء تولید نمونه‌برداری شده و آنالیزهای لازم بر روی آنها انجام می‌شود و تنها محصولاتی قابلیت عرضه به بازار مصرف را دارند که با ضوابط و مقررات ملی کشور مطابقت داشته باشند.

کلیه کالاهای سلامت از جمله آبهای بسته بندی مورد نظارت و پایش مستمر سازمان غذا و دارو بوده و با هر گونه عدم انطباق با ضوابط موجود به صورت قانونی برخورد می‌شود. نظرات ارائه شده از سوی افراد غیرمسئول در حوزه سلامت غذایی، جنبه شخصی دارد و موضع ارگان‌های رسمی نیست. اطلاعات ارائه شده بر اساس اطلاعات بسیار محدود و ناقص یک آزمایشگاه بخش خصوصی، فاقد عمومیت بخشی به کل جامعه است.

کد خبر 849644 منبع: ایسنا برچسب‌ها وزارت بهداشت و درمان خبر مهم آب سازمان غذا و داروی ایران

دیگر خبرها

  • ماجرای محموله روغن آلوده و مسموم و تاریخ گذشته + واکنش وزارت بهداشت
  • نقش ماماها در حفظ و ارتقای سلامت خانواده / فعالیت بیش از ۲۰ هزار ماما در کشور
  • فعالیت ۸۰۰۰۰ ماما در کشور/ استخدام ۱۵۷۰ ماما در سال گذشته
  • نقش ماماها در ارتقای سلامت مادران/ غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان‌ سینه با محوریت ماماها
  • فعالیت ۸۰ هزار ماما در کشور/ نقش مؤثر ماماها در جوانی جمعیت
  • تحقق طرح کاهش مصرف پلاستیک نیازمند تلاش همگانی است
  • واقعا آب چاه بخوریم بهتر از آب‌معدنی است؟ | روغن‌های زیرو ترانس تاییده بهداشت دارند
  • سرمایه‌گذاری ۹۷۹ میلیارد تومانی‌ در صنعت برق خراسان جنوبی
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم