Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مهدوی ارفع با اشاره به اینکه گام چهارم دعای ندبه انقلاب اسلامی است گفت: تربیت توحیدی و استغاثه با محوریت دعای شریف ندبه قابل درک است چرا که گام دوم انقلاب اسلامی است و این انقلاب مقدمه ظهورمنجی است به همین دلیل باید با تمام وجود حفظش کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع» طی نشست حسینیه مجازی که شامگاه پنجشنبه ۲۸ فروردین برگزار شد گفت: برای رسیدن به استغاثه حقیقی و اینکه انسان متوجه باشد که محور تمام مسائل « امام» است، نیازمند معرفت، قلب و شعور قلبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرنهضت جهانی نهج البلاغه خوانی افزود: تربیت توحیدی و استغاثه با محوریت دعای شریف ندبه قابل درک است چرا که گام دوم انقلاب اسلامی است و این انقلاب مقدمه ظهورمنجی است به همین دلیل باید با تمام وجود حفظش کرد.

این استادحوزه با بیان اینکه منزل های مختلف را با یکدیگر طی کردیم و رسیدیم به منزل چهارم که یافتن جهت است، بیان کرد: جهت شناسی، گام چهارم دعای ندبه است که همان انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام مهدوی ارفع با عنوان اینکه اگر واقعا درک کنیم و اهل غفلت نباشیم در زمانه عصر غیبت به منزل حقیقی می رسیم توضیح داد: منتظر مانند فردی است که در بیابان قرار گرفته است و عطش به او رو آورده است و خطر جان دادن دارد، گاهی به او برکه های آب را نشان می دهند و دائم می بییند که سراب است. هرآن امیدی برای او ایجاد می شود، می بینند که کاذب است. در این فضای سراب، به یکباره فردی چشمه آب حقیقی را نشان می دهد. تمام کسانی که امیدهاشان به یأس تبدیل شده است، دیگر یقین دارند که این چشمه حقیقی است. آنچه نشان داده شده است این است که افراد با بصیرت و معرفت به قطع و یقین که جهت درست است و دوم اینکه عزم و اراده اش برای طی کردن مسیر جزم شده است.

این استاد نهج البلاغه خوانی مطرح کرد: منتظر حقیقی، هیچ آدرس انحرافی را گوش نمی دهند به همین دلیل حال لیاقت پیدا می کند که استغاثه کند. در دعای ندبه می فرماید که « از آدم تا به امروز دویدم، دوران طولانی سخت غیبت و ... الحمدالله که بلاخره پیدا کردم» این الحمدالله برای یافتن جهت است، که نشانه های حضرت مهدی(عج) را پیدا کرده ایم. اما این الحمدالله چطور حمدی است که شایسته خدا است؟ این گرفتاری که تاریخ را طی کرده تا به حقیقت برسد، اولین کاری که باید انجام دهد شکر خدا است. مانند مادری که سال ها منتظر فرزند مفعودالاثرش بوده با تمام وجود می گوید الحمدالله.

حجت الاسلام مهدوی ارفع بیان کرد: امروز که همه ما در بهترین زمانه غیبت و بهترین زمین درحال زندگی هستیم، صاحب دلان عالم دویدن تا به امروز رسیدیم. ما امروز در دوران یافتن جهت هستیم یعنی قطب نمای انسان های آزاده دقیقا روی ظهور امام زمان (عج) معکوس شده است. این برکت انقلاب اسلامی است. که در دل خود حکومت اسلامی شکل گرفت.

وی ادامه داد: اما سوال اینجا است که چرا بعضی ها دم از امام زمان(عج) و انتظار می زنند، ولی با نظام اسلامی و این ملت نازنین مشکل دارند؟ چرا متوجه نیستند و می خواهند ما را برگردانند به یک منزل عقب تر. حالا که جهت را پیدا کرده ایم. تا همین مقدار هم آمده ایم چه برکاتی نصیب ما شده است. یک سردارش را به شهادت می رسانند هیمنه استکبار به لرزه ترس از انتقام ایران می افتد.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: در فضای مجازی شاهد هستیم که چطور جوانان و نوجوانان نشان می دهند که ایدئولوژی، معرفت، بصیرت و ... شهید حاج قاسم سلیمانی الگوی آنان است. رهبر معظم انقلاب فرمودند که شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه شایسته ای از تربیت یافتگان اسلام و مکتب امام خمینی(ره) بود. در نتیجه این جوانان خودشان را منتسب می کنند به حضرت امام(ره) و اتصال امام به انقلاب اسلامی بود.

وی ادامه داد: اولین نمونه تحقق یافتن این اتصال می شود، نظام جمهوری اسلامی. این انقلاب، یعنی مقدمه ظهور. یعنی محسن حججی بدهید ولی سر خم نکنید. اندکی صبر، سحر نزدیک است.

زمستان غیبت می رود و سیاهی رو به ذغال می ماند

حجت الاسلام مهدوی ارفع بیان کرد: شیطان با عقودش تمام تلاش خود را انجام می دهد که بگوید نظام اسلامی جواب نمی دهد ولی زمستان غیبت می رود و سیاهی رو به ذغال است.

وی توضیح داد: مگر این اندازه نمی گفتند کشورهای مدرن و پیشرفته امکانات و علم و... دارند در جریان کرونا ویروس دیدیم که چطور دچار ضعف مدیریت شدند. این در حالی است که مزدورهای ماهواره نشین می گویند: ایرانی ها چون می گذارند مریض شوند بعد درمان می کنند به همین دلیل در درمان قوی تر هستن.

اسلام هراسی با بیان شیوع کرونا ویروس در شهرمقدس قم

حجت الاسلام مهدوی ارفع با اشاره به اینکه الگوی حکمرانی در جهان تغییر کرده است مطرح کرد: خدایی که با یک ویروس نادیده تمام معادلات جهان را به هم می ریزد، با یک پشّه نمرود را می کشد، با شن های طبس آبروی آمریکا را می برد و با پرنده های کوچک سپاه ابرهه را نابود می کند، قطعا به زودی سیطره ظلم را در جهان نابود می کند.

وی مطرح کرد: به بهانه قم خواستند اسلام هراسی ایجاد کنند از پنج بیمارستان مرتبط با کرونا، سه بیمارستان دیگر مرخص شدند نگاه انقلابی همه را پای کار آورد و این همان تربیت توحیدی است.

این استاد نهج البلاغه خوانی بیان کرد: اولین مسئله این است که ما الگو و مدل حکومت برمبنای کتاب نهج البلاغه را داریم و خواستار پیاده سازی آن هستیم ولی هنوز به صورت کامل پیاده نشده است و ما در حال تلاش الگوی کامل تحقق حکومت اسلامی علوی هستیم.

دبیرنهضت جهانی نهج البلاغه خوانی اظهار کرد: اضطرار به منجی استغاثه می آورد، این استغاثه حتما مستجاب می شود، اگر به اینجا رسیدیم با پای معرفت و بصیرت قطعا دعاهایمان مستجاب می شود.

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: حکمرانی در جهان مقابله با ویروس کرونا پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ویروس کرونا حجت الاسلام مهدوی ارفع انقلاب اسلامی حجت الاسلام مهدوی ارفع انقلاب اسلامی نهج البلاغه خوانی همین دلیل دعای ندبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۰۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم ملی فوتسال ایران چهارم جهان شد/ فوتسال بانوان در رده هشتم

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) برای نخستین بار اقدام به انتشار رنکینگ تیم‌های برتر فوتسال جهان کرده است.

بر اساس رده بندی منتشر شده از سوی فیفا تیم ملی فوتسال مردان ایران با ۱۴۶۹ امتیاز در رده چهارم برترین تیم‌های جهان و اول اسیا قرار دارد و تیم ملی فوتسال بانوان ایران هم با ۱۱۴۶ امتیاز در رده هشتم جهان و دوم آسیا قرار دارد.

برترین تیم‌های فوتسال مردان جهان به شرح زیر است:

۱. برزیل
۲. پرتغال
۳. اسپانیا
۴ ایران
۵. آرژانتین
۶. مراکش
۷. روسیه
۸. قزاقستان
۹. تایلند
۱‌۰. فرانسه

برترین تیم‌های فوتسال زنان جهان به شرح زیر است:

۱. برزیل‌
۲. اسپانیا
۳. پرتغال
۴. آرژانتین
۵. کلمبیا
۶. تایلند
۷. روسیه
۸. ایران
۹. ژاپن
۱۰. ایتالیا

لازم به ذکر است که فیفا کمتر از ۴ ماه دیگر مسابقات جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال را در کشور ازبکستان برگزار خواهد کرد که رده بندی ۲۴ تیم حاضر در جام جهانی فوتسال به شرح زیر است:

۱ - برزیل
۲ - پرتغال
۳– اسپانیا
۴– جمهوری اسلامی ایران
۵- آرژانتین
۶- مراکش
۸- قزاقستان
۹- تایلند
۱۰- فرانسه
۱۱- ازبکستان
۱۲- اوکراین
۱۳- پاراگوئه
۱۶– کرواسی
۱۹ - نیوزلند
۲۱ - ونزوئلا
۳۰ - افغانستان
۳۱ - کاستاریکا
۳۴ - تاجیکستان
۳۶ - هلند
۴۰- گواتمالا
۴۴ - پاناما
۴۷ - آنگولا
۵۰ - لیبی
۷۸ - کوبا

کد خبر 6098426

دیگر خبرها

  • دکتر شهریاری: امروز تمام کفر در مقابل تمام اسلام ایستاده است
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی در آینده منطقه جایی ندارند/ ایران مقاومت را در جهان تقویت کرد
  • پشتوانه مردمی بزرگ ترین سرمایه انقلاب اسلامی است
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است
  • بیداری غرب، پیام امامت انقلاب اسلامی ایران است
  • لحظه شیرین پیروزی نوشاد عالمیان برابر پینگ‌پنگ باز چهارم جهان / فیلم
  • تراز دریاچه ارومیه به ۱۲۷۰.۶۰ متر رسید/لزوم تغییر الگوی کشت
  • جامعه‌ای برهنه نبوده‌ایم بلکه متنوع به لحاظ حجاب بوده‌ایم | طرفداران جمهوری اسلامی کلاه بر سرش گذاشتند | تمام جهان را در مقابل‌مان قرار داده‌ایم
  • ضرورت شناسایی و تعریف فناوری نرم حلال
  • تیم ملی فوتسال ایران چهارم جهان شد/ فوتسال بانوان در رده هشتم