Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@13:50:54 GMT

رعایت موازین بهداشتی با جدیت دنبال شود

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۰۹۲۶

رعایت موازین بهداشتی با جدیت دنبال شود

تابش تاکید کرد: برای مقابله با کرونا؛ رعایت موازین بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه فردی، همچنان با جدیت دنبال شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد؛ نشست نماینده مردم شهرستان اردکان در مجلس شورای اسلامی با رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (رحمه الله علیه) استان یزد در رابطه با بررسی وضعیت مقابله با ویروس کرونا در استان یزد و تامین اعتبارات و تجهیزات مورد نیاز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمد رضا تابش» در این برنامه از زحمات و تلاش های مختلف وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اعضای ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا و کادر درمانی و بهداشتی قدردانی و تجلیل کرد.

وی افزود: به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نامه ای نوشتم و از وی درخواست کردم تا زحمات همه دست اندرکاران بهداشت و درمان خصوصا پزشکاران و پرستاران به نحو مقتضی جبران شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران همیشه در کنترل بیماری های غیرواگیر بسیار خوب عمل کرده است اضافه کرد: شواهد امر حاکی از آن است که ویروس کرونا، در بستر زندگی مردم ماندگار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مجموعا عملکرد قابل قبولی ارائه شد و خدمات نسبتا خوبی به مبتلایان داده شد اذعان کرد: برخی از کارشناسان بر اساس تجربه سارس گفته اند که این بیماری ۲/۵ تا ۳ سال ایجاد ایمنی میکند و بعد از آن امکان ابتلای مجدد وجود دارد.

تابش تاکید کرد: اعتبار تخصیص یافته از محل صندوق توسعه ملی بنا بر پیشنهاد دولت و نظرات تکمیلی رهبری، صَرف تهیه تجهیزات، امکانات، تامین دارو، کمک به شرکت های دانش بنیان جهت تسریع در فرآیند تولید تجهیزات مورد نیاز، تامین مطالبات کادر درمانی، تکمیل بخشی از مراکز بیمارستانی و... خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر اینکه راهبرد کاهش آسیب و کنترل فعال باید با قوت بیشتری ادامه یابد گفت: خانوادگی شدن ابتلا به بیماری و شیوع ویروس بین افاغنه از جمله دغدغه های اصلی در روزهای اخیر در نظام سلامت استان است.

نماینده مردم شهرستان اردکان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در یک هفته اخیر بر اساس آمار به طور متوسط روزانه در اردکان ۳ نفر پذیرش و ۴/۵ نفر ترخیص شده اند یادآور شد: بیش از ۸ هزار نفر از اطرافیان بیماران کووید ۱۹ در اردکان پایش می شوند.

وی با بیان اینکه رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه فردی، همچنان با جدیت دنبال شود افزود: اعتبارات داخلی شهرستان و کمک های صنایع خصوصا مجتمع گندله سازی نقش محوری در کنترل این بیماری داشت.

تابش عنوان کرد: انتظار داریم برخی تجهیزات، نیرو و اعتبارات مورد نیاز شهرستان اردکان که تاکنون نیز بخشی از آن تامین شده همچنان ادامه یابد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از همراهی حداکثری مردم و تلاش مسئولان و دستگاه ها و نهادها و گروه های مردمی در موضوع مقابله با ویروس کرونا تقدیر میکنم.

پایان پیام/680

منبع: شبستان

کلیدواژه: مبارزه با کرونا ویروس کرونا ویروس مقابله با کرونا پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بیماری کرونا ویروس کرونا شهرستان اردکان رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد دانشگاه علوم پزشکی یزد شبستان یزد اردکان نماینده مردم اردکان در مجلس کرونا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۰۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵.۶ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم؛‌ علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: برای کالاهای اساسی یک میلیارد و 228 میلیون دلار،‌برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ 3 میلیارد و 301 میلیون دلار و برای خدمات 145 میلیون و برای واردات در مقابل صادرات  یک میلیارد و 5 میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

طرزعلی بیان داشت: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی یک میلیارد و 60 میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی 168 میلیون دلار و در مجموع یک میلیارد و 228 میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو»  معادل 623 میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل 335 میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل 237 میلیون دلار ، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل 202 میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل 226 میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه های صنایع همچنین به ترتیب 297، 40، 237، 131 و 6 میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز شانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده اند. 

علاوه بر این گروه ها، یک میلیارد و 678 میلیون دلار ارز نیمایی و 294 میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

گفتنی است، در روز 17 اردیبهشت ماه 1403 در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران، دلار با نرخ 44 هزار و 588 تومان، یورو با نرخ 47 هزار و 982 تومان و درهم با نرخ 12 هزار و 141 تومان مورد مبادله قرار گرفت. به همین ترتیب تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ 41 هزار و 632 تومان، یورور با نرخ 44 هزار و 801 تومان و درهم با نرخ 11 هزار و 336 تومان بود.

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش طرح نماد را با جدیت بیشتری دنبال کند
  • تبدیل وضعیت شغلی فرهنگیان با جدیت دنبال می‌شود
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • بارزانی: با جدیت تمام، اجرای کامل توافق‌نامه امنیتی با تهران را دنبال خواهیم کرد
  • ۵.۶ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است
  • بررسی مطالبات مردم احمد آباد اردکان
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • خلیلی: طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت در کشور دنبال می‌شود