Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-08@11:36:18 GMT

۳۱۰ هزار تست تشخیص کرونا در کشور انجام شده است

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۱۲۳۴

۳۱۰ هزار تست تشخیص کرونا در کشور انجام شده است

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سلامت وزارت بهداشت گفت: تا به امروز توانسته‌ایم بیش از ۳۱۰ هزار آزمایش برای شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در کشور انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سیامک سمیعی در نشست خبری ویدئوکنفرانسی با خبرنگاران اظهار کرد: تا به امروز توانسته‌ایم بیش از ۳۱۰ هزار آزمایش برای شناسایی بیماران مبتلا به کرونا انجام دهیم و تعداد آزمایشگاه‌های ما به صورت روزانه افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون در ۱۲۶ آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹ انجام می‌شود و تعدادی از آزمایشگاه‌ها فعال هستند و برخی در حال آماده باش هستند.

وی ادامه داد: تعدادی از آزمایشگاه‌ها در حال ارزیابی مرحله دوم و در انتظار تایید انستیتو پاستور هستند. مرحله اول تایید را دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس استاندارد‌های تضمین کیفیت و ایمنی زیستی انجام می‌دهند و در مرحله دوم انستیتو پاستور که رهبری این شبکه آزمایشگاهی را برعهده دارد، عملکرد آزمایشگاه را ارزیابی می‌کنند و اطمینان می‌دهند که این آزمایشات با کیفیت و سرعت لازم انجام می‌شود.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت ۷۱ آزمایشگاه در شبکه آزمایشگاهی دارد و ۴۰ آزمایشگاه در بخش خصوصی برای تشخیص کووید ۱۹ با وزارت بهداشت همکاری می‌کنند و سایر نهاد‌ها ۱۵ آزمایشگاه در شبکه دارند. در برخی سازمان‌ها مثل نیرو‌های مسلح تعداد آزمایشگاه‌ها بیشتر است، اما به دلایلی مانند مسائل امنیتی نمی‌توانیم آن‌ها را جزو شبکه خودمان بیاوریم.

سمیعی گفت: کسانی که کاندیدای تست کرونا هستند، با تشخیص اولیه به بیمارستان‌ها یا مرکز بهداشتی ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته مراجعه می‌کنند. از افراد مشکوک به کرونا دو نمونه از انتهای بینی و انتهای حلق گرفته و در آزمایشگاه تست مولکولی انجام می‌شود. اگر نتیجه مثبت شد به مرکز اعلام می‌کنیم که اقدامات تشخیصی کووید ۱۹ انجام شود. افزون بر این با اطرافیان فرد کرونا مثبت تماس گرفته می‌شود و از آن‌ها آزمایش می‌گیریم، تست کرونا بسیار حساس و دقیق است، اگر یکبار برای فرد دارای علامت منفی شود، باید آزمایش تکرار شود تا از مبتلا بودن یا نبودن فرد اطمینان حاصل کنیم.

ادامه دارد...

منبع: آنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت ویروس کرونا قرنطینه آزمایشگاه ها وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۱۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰مبتلا به تب مالت در دیشموک/سه روستا دچار اپیدمی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، منصور تقوی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: تعداد مبتلایان این بیماری در منطقه سیر صعودی گرفته است و با وجود اقدامات پیشگیرانه و درمانی انجام گرفته در منطقه، اقدامات کافی نبوده است.

وی بیان داشت: باید در راستای جلوگیری از بحرانی شدن وضعیت بیماری در منطقه، اقدامات تکمیلی عاجل برای واکسینه کردن دام‌ها انجام شود.

تقوی تصریح کرد: این بیماری در دام زنده هیچ علائم مشخصی ندارد و تنها از راه آزمایش خون مشخص می‌شود که نیازمند دستگاه‌های آزمایشگاهی و نیروی مجرب است.

وی با بیان اینکه ۹۰۰ رأس دام در دیشموک خون گیری شدند، گفت: از این تعداد ۶۱ رأس دام مبتلا تشخیص داده شدند که ۵۶ رأس آن مبتلای قطعی بودند که معدوم شدند.

تقوی افزود: مرحله دوم پایش مردم در روستاها، پس از جواب آزمایش‌ها انجام و تیم سلامت شبکه بهداشت شهرستان کهگیلویه به سرپرستی پزشک متخصص بیماری‌های عفونی به همراه دارویار و داروهای مورد نیاز به روستا اعزام شدند و علاوه بر دارو برای بیماران، آموزش‌های لازم همچون عدم استفاده از شیر و فرآورده‌های لبنی و گوشت خام به اهالی روستا ارائه شد.

کد خبر 6098456

دیگر خبرها

  • جوابیه غذا و دارو در خصوص روغن های تاریخ مصرف گذشته
  • ماجرای محموله روغن آلوده و مسموم و تاریخ گذشته + واکنش وزارت بهداشت
  • توضیح سازمان غذا و دارو درباره روغن‌های وارداتی آلوده
  • نقش ماماها در ارتقای سلامت مادران/ غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان‌ سینه با محوریت ماماها
  • توصیه‌هایی درباره یک بیماری زنانه
  • ۴۰مبتلا به تب مالت در دیشموک/سه روستا دچار اپیدمی هستند
  • واقعا آب چاه بخوریم بهتر از آب‌معدنی است؟ | روغن‌های زیرو ترانس تاییده بهداشت دارند
  • پایش کیفیت آب لرستان در ۲۴ آزمایشگاه
  • بیماری پارکینسون را سه سوته تشخیص دهید
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود