Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@21:15:34 GMT

۱۲۰۰ هکتار از طرح نخلستان استان بوشهر تکمیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۱۲۹۹

۱۲۰۰ هکتار از طرح نخلستان استان بوشهر تکمیل می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از اجرای طرح ۲۴۰۰ هکتاری نخلستان سعدآباد دشتستان خبر داد و گفت: امسال در سال جهش تولید ۵۰ درصد این طرح در سطح ۱۲۰۰ هکتار تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، کشت نخل و تولید خرما یکی از ظرفیت‌‌های مهم استان بوشهر است که به سبب تولید با کیفیت محصول، این استان را به عنوان قطب تولید خرما در کشور معرفی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آمارهای موجود بیش از شش میلیون اصله نخل در استان بوشهر کشت  شده که 70 درصد آن بارور است و سالانه افزون بر 160 هزار تن خارک، رطب و خرما تولید می‌شود.

بخش عمده‌ای از مردم استان بوشهر در حوزه نخل‌داری امرار معاش می‌کنند که نخلستان‌های استان بوشهر بیشتر در شهرستان‌های دشتستان، تنگستان، جم، دشتی و کنگان  قرار دارد.

گونه‌های خرمای استان بوشهر از جمله کبکاب، سعمرون، زاهدی، خاصویی، شهابی، شکر و خنیزی از با کیفیت‌ترین محصول شناخته شده است که علاوه بر بازارهای داخلی در خارج از کشور مشتریان و بازارهای فراوانی دارد.

اجرای طرح نخلستان در نخلستان‌های استان بوشهر

در راستای استفاده بهینه از آب مصرفی در حوزه کشاورزی و تثبیت اشتغال در عرصه نخیلات و افزایش راندمان تولید با کیفیت طرح نخلستان در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تصویب شد.

طرح نخلستان با هدف توسعه زیرساخت و اصلاح نخیلات با نگاه بلند مدت اقتصادی دراستان بوشهر در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به تصویب رسید.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر طرح نخلستان در سطح 34 هزارهکتار از باغ های نخیلات مناطق آبپخش، سعدآباد، دالکی و شبانکاره از توابع شهرستان دشتستان اجرا می‌شود.

طرح نخلستان در سعدآباد در سطح 2400 هکتار آغاز شد

محمدتقی منوچهری با بیان اینکه این طرح به صورت پایلوت در نخلستان‌های آبپخش دشتستان اجرا شد افزود: پس از تکمیل این طرح با همکاری کشاورزان و نخل‌داران در منطقه آبپخش، عملیات اجرایی طرح نخلستان در سعدآباد در سطح 2400 هکتار آغاز شد.

وی با بیان اینکه در سال جهش تولید طرح نخلستان با اهداف از پیش تعیین شده اجرا می‌شود تصریح کرد: برای اجرای طرح نخلستان در  نخیلات سعدآباد دشتستان 64 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

1200 هکتار طرح نخلستان در سعدآباد تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر  با اشاره به تکمیل بیش از نیمی از طرح نخلستان در سعدآباد گفت: امسال در سال جهش تولید 50 درصد طرح نخلستان در سعدآباد دشتستان در سطح 1200 هکتار تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

منوچهری با اشاره به اینکه اجرای طرح نخلستان آثار مثبتی در زندگی و معیشت کشاورزان دشتستانی ایجاد می‌کند تاکید کرد:با تکمیل طرح نخلستان ضمن افزایش محصول با کیفیت، و ارتقاء درآمد کشاورزان، اشتغال‌زایی در این حوزه  تثبیت و افزایش می‌یابد.

براساس طرح نخلستان، برای عملیاتی شدن این طرح،  8 هزار و 700 هکتار از دشت شبانکاره و 7 هزار و 700 هکتار نخیلات کلل و آبپخش در دست مطالعه و پایلوت 170 هکتاری آبپخش به بهره‌برداری رسیده است.

طرح 2400 هکتاری نخلستان سعدآباد استان بوشهر به بهره‌برداری می‌رسدبوشهر| 10 هزار هکتار نخلستان دشتستان به آبیاری نوین مجهز می‌شود بوشهر| طرح نخلستان در 2400 هکتار اراضی نخیلات سعدآباد دشتستان اجرایی شد

استان بوشهر در حوزه نخل  از توانمندی بالایی برخوردار است و خرماهای تولیدی این استان درجه یک و فوق العاده با کیفیت هستند.

در این بین توجه به توسعه صنایع تبدیلی خرما و افزایش سردخانه‌ها در باغات نخیلات استان بوشهر امری مهم و ضروری است که توسعه صادرات این محصول مهم نیاز به بسته‌بندی براساس ذائقه بازارهای هدف دارد.

انتهای پیام/190

R41363/P/S6,53/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سعدآباد دشتستان استان بوشهر بهره برداری اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۱۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد

به گزارش خبرنگار مهر، در نشست شورای قضائی و شورای حفظ حقوق بیت المال سه فقره از اسناد تک برگ اراضی کشاورزی با حضور «رضا افلاطونی»، معاون وزیر و رئیس سازمان امور اراضی کشور و هیأت همراه تحویل کشاورزان استان شد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر ظهر شنبه در این مراسم گفت: یکی از اولویت‌های مهم اداره ثبت اسناد و املاک صدور اسناد تک برگ اراضی کشاورزی است که تاکنون برای ۱۱ هزار و ۴۷۴ قطعه به مساحت ۱۳۰ هزار و ۵۴ هکتار سند تک برگ صادر شده است.

محمدرضا بزرگمهر افزود: ۳۱ فقره سند تک برگ اراضی کشاورزی به مساحت پنج هزار و ۸۰۰ هکتار نیز در طی ۲ روز گذشته صادر شده است که به صورت نمادین سه فقره سند تک برگ توسط رئیس سازمان امور اراضی کشور به کشاورزان تحویل داده شد.

کد خبر 6089879

دیگر خبرها

  • گرده افشانی ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار از نخلستان های خفر
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • ۸۰۰۰هکتار از نخلستان‌های استان بوشهر بهسازی می شود
  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • ادامه آبیاری نخلستان‌های آبپخش تا برداشت محصول
  • عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد