Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، پلیس کنیا تا کنون ۱۲ نفر را به دلیل رعایت نکردن مقررات منع آمد و شد که برای جلوگیری از شیوع کرونا در این کشور اعمال شده کشته است و این در حالی است که بر اساس آمار تا کنون ۱۱ نفر در کنیا بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند.

«ویلفرد اولال» فعال حقوق بشری کنیایی گفت: حدود ۱۵ نفر کشته شدند و ما همچنان درباره مرگ آن ها درحال تحقیق هستیم، اما مرگ ۱۲ نفر به دلیل مخالفت با منع آمد و شد مورد تایید ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مردم کنیا از پلیس بیشتر از ویروس کرونا می ترسند. مردم ماسک می زنند نه به دلیل ترس از کرونا بلکه آن ها می ترسند که توسط پلیس دستگیر شوند و مورد اخاذی قرار بگیرند.

این فعال حقوق بشری اضافه کرد که به دنبال شیوع کرونا دادگاه های کشور تعطیل شده که باعث کسب درآمد برخی از جمله پلیس شده است. آن ها مردم را دستگیر و جریمه های نقدی سنگینی به آن ها تحمیل می کنند؛ چراکه دادگاه تعطیل است و امکان طرح شکایت وجود ندارد.

دولت کنیا با هدف جلوگیری از شیوع کرونا در این کشور محدودیت تردد از ساعت ۱۹ تا ۵ بامداد در سراسر این کشور وضع کرده است.

تاکنون ۲۳۴ نفر در کنیا به کرونا مبتلا شدند و ۱۱ نفر نیز بر اثر ابتلا به ویروس جان باختند.

ویروس کرونا موسوم به «کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا قاره آفریقا کنیا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا قاره آفریقا کنیا ویروس کرونا قاره آفریقا کنیا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۱۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپیچی سربازان اسرائیلی از دستورات آماده شدن برای عملیات رفح

به گزارش همشهری آنلاین، کانال دوازده تلویزیون اسرائیل نوشت: ۳۰ سرباز ذخیره ارتش اسرائیل با دستورات مرتبط با آماده شدن برای عملیات رفح مخالفت کردند.

این کانال در ادامه آورده است: « دلیل مخالفت این افراد با آماده شدن برای عملیات رفح، ناتوانی آنها از ادامه نبرد بوده است.»

کد خبر 847884 منبع: شفقنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • شکسته شدن سد در کنیا / بیش از ۱۲۰ نفر کشته شدند + عکس
  • ۱۵۵ کشته و زخمی در سیل و رانش زمین در کنیا
  • شکسته شدن سد در کنیا با ۴۹ کشته و ۱۰۹ زخمی
  • فیلم/ ۴۲ کشته بر اثر شکسته شدن سد در کنیا
  • شکسته شدن سد در کنیا دستکم ۴۲ قربانی گرفت
  • سرپیچی سربازان اسرائیلی از دستورات آماده شدن برای عملیات رفح
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • سیل کنیا ۷۶ کشته و ۱۹ مفقودی برجا گذاشت
  • جاری شدن سیل ویرانگر در کنیا با ۷۶ کشته