Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@05:58:33 GMT

نیروهای مسلح در کنار مردم و دولت هستند

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۱۹۲۱

نیروهای مسلح در کنار مردم و دولت هستند

محمدصادق معتمدیان روز جمعه در مراسم رژه خدمت که همزمان با ۲۹ فروردین روز ارتش با عنوان «مدافعان وطن، یاوران سلامت» در مرکز آموزش ۰۴ امام رضا (ع) بیرجند برگزار شد افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران در شرایطی که کشور درگیر بیماری کرونا است به وظیفه مردمی خود جامه عمل پوشاند و در زمینه کمک به دولت و مردم اقدامات شایسته‌ای در حوزه درمانی و سلامت انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در شرایطی که همه بلاد کشور و استان درگیر بیماری کرونا شد، ارتش در کنار تلاش‌های همه ارکان جمهوری اسلامی، قوای سه‌گانه، نیروهای مردمی و مسلح خدمات زیادی انجام داده است.

وی بیان کرد: بهره‌برداری از امکانات درمانی و بیمارستانی ارتش در تهران و استان‌های مختلف، خدمات رسانی به مردم توسط نیروهای ارتش، در زمینه ضدعفونی کردن معابر، شهرها، ورودی و خروجی‌ها، کمک‌های شایان توجهی به مردم در این ایام کرده است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: براساس اصل ۱۴۷ قانون اساسی یکی از وظایفی که برای ارتش جمهوری اسلامی معین شده این است که در دوران صلح در زمینه‌های مختلف به یاری مردم بشتابند که می‌بینیم امروز به لطف خدا با امکانات و تجهیزات خود در حوادث مختلف در زلزله و سیل به کمک مردم می‌شتابند.

وی یادآور شد: در زلزله چند سال پیش غرب کشور حضور همه جانبه ارتش جمهوری اسلامی که جلوتر از همه به کمک مردم شتافتند در تاریخ و اذهان ملت شریف ایران ماندگار شد.

معتمدیان گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی، ارتشی مکتبی، مردمی و انقلابی است که از همه ظرفیت‌های خود در جهت صیانت و پاسداری از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی استفاده می‌کند.

وی افزود: از نیروهای ارتش، فرماندهان دلاور، افسران، درجه‌داران، سربازان و همه پرسنل خدوم ارتش جمهوری اسلامی به ویژه در استان خراسان جنوبی قدردانی می‌کنم که علاوه بر مسوولیت‌های امنیتی و دفاعی که در استان دارند در مرزهای شرقی افغانستان یگان‌های ارتش حضور مقتدرانه دارند و در کنار سایر نیروهای مسلح به صیانت و پاسداری از مرزهای ما از طریق زمین، هوا و پدافند قدرتمند ارتش می‌پردازند.

رییس شورای تامین استان خراسان جنوبی گفت: هرکجا ارتش ماموریت پیدا می‌کند به مثابه سایر نیروهای مسلح و فعالیت‌های گسترده‌ای که در سپاه پاسداران در مباحث امنیتی، دفاعی، آموزشی، فرهنگی و سایر انجام می‌دهند به وظیفه خدمت رسانی به مردم در مناطق کمتر برخوردار و محروم می‌پردازند که از تلاش‎‌ها و مجاهدات‌های خالصانه همه تشکر می‌کنم.

وی بیان کرد: روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی در شرایط بسیار حساس، پیچیده و خطرناک قرار داشت از طرفی هجمه دشمنان خارجی از طرفی اقدامات مذبوحانه گروهک‌های ضدانقلاب، گروهک منافقین، حزب منحل توده و از طرفی دوستان ناآگاه به دنبال تضعیف و اضمحلال ارتش جمهوری اسلامی بودند.

وی گفت: در این شرایط حساس حضرت امام خمینی (ره) به عنوان بزرگترین مدافع ارتش ورود پیدا کرده و با صدور فرمان تاریخی روز ۲۹ فروردین را روز ارتش جمهوری اسلامی نامگذاری کردند.

معتمدیان افزود: امام راحل از ارتشی‌ها خواستند در شهرستان‌های بزرگ با سازوکارهای نظامی به رژه بپردازند و حمایت همه‌جانبه خود را از انقلاب و میهن بزرگ ایران و آمادگی خود را برای هرگونه وفاداری و دفاع از مرزهای ایران اسلامی اعلام کنند.

وی بیان کرد: همچنین امام راحل از مردم خواستند حمایت همه‌جانبه خود را از ارتش اعلام کنند و به صراحت اعلام کردند به هیچ عنوان تضعیف ارتش جایز نیست.

وی گفت: بعد از فرمان امام خمینی که ارتش تولد دوباره پیدا کرد شاهد کارنامه درخشان، ماندگار و ارزشمندی از ارتش جمهوری اسلامی در اذهان ملت بزرگ ایران هستیم.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: در روزهای و ماه‌های اولیه انقلاب اسلامی که توطئه‌ها و فتنه‌های قومی و مذهبی توسط ایادی و استکبار جهانی شکل گرفته بود با فرمان امام راحل نیروهای ارتش در این مناطق حضور پیدا کردند و فتنه‌های قومی و مذهبی و قائله ترکمن صحرا، کردستان و آذربایجان و التهابات را مدیریت کردند و امنیت، آسایش و آرامش را به این مناطق  بازگرداندند.

وی گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز ارتش جمهوری اسلامی با تمام توان از همه ظرفیت‌های خود از طریق زمین، دریا و هوا با تقدیم ۴۸ هزار شهید والامقام از تمامیت ارضی نظام مقدس جمهوری اسلامی صیانت و پاسداری کردند.

معتمدیان افزود: بعد از دوران دفاع مقدس و تدابیر و فرامین رهبری، ارتش جمهوری اسلامی به دنبال بازسازی، نوسازی و چابک سازی ارگان‌های خود پرداخت و امروز ارتش مقتدر ما با نیروهای چهارگانه خود در اوج آمادگی به سر می‌برد.

وی اظهار داشت: همچنین امروز ارتش جمهوری اسلامی در کنار سایر نیروهای مسلح از جمله سپاه پاسداران، نیروی‌های انتظامی و امنیتی در هزارن فرسنگ جلوتر از مرزها از آرمان‌های انقلاب اسلامی و مرزهای اعتقادی جمهوری اسلامی صیانت و پاسداری می‌کنند.

استاندار خراسان جنوبی همچنین امروز در جمع خبرنگاران گفت: هر سال ۲۹ فروردین ماه شاهد رژه ارتشی‌ها در سراسر کشور بودیم ولی امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، شرایط رژه متفاوت و به شکل دیگری است.

وی با بیان اینکه امسال رژه نیروهای ارتش با عنوان رژه «خدمت» و شعار «مدافعان وطن، یاوران سلامت» برگزار می‌شود افزود: این شعار نشان دهنده ارتش مکتبی و مظهر قدرت نظام است که در راستای وظایف دفاعی خود، با بحران‌های موجود احساس وظیفه می‌کند و در کنار مردم و دولت به وظایف خدمت رسانی خود عمل می‌کند.

معتمدیان افزود: در روزهای کرونایی هم ارتش از ابتدای بروز بیماری در سطح کلان کشور، تمامی امکانات و تجهیزات خود را برای خدمت به مردم به کار گرفته‌ است.

وی بیان کرد: ارتش کمتر از ۱۰ روز بیمارستان ۲ هزار نفری را با تمامی تجهیزات و امکانات راه‌اندازی کرد و در کنار خدمات سایر نیروهای مسلح، سپاه، نیروی انتظامی و همه ارکان نظامی کشور، نشان دادند که در شرایط سخت در کنار نیروهای مردمی هستند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: ارتش در استان خراسان جنوبی با حضور نیروی زمین، نیروی هوایی، پدافند هوایی و با امکانات بسیار به‌روز و به طور شبانه روزی از مرزهای زمینی و هوایی از طریق نیروهای خود از تمامیت ارضی کشور و جمهوری اسلامی صیانت می‌کنند.

وی گفت: همچنین در کنار خدمات دفاعی و امنیتی در حوزه خدمت رسانی به مناطق محروم در مقاطع بحران و حوادث طبیعی از همه ظرفیت‌های خود استفاده می‌کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا ارتش جمهوری اسلامی ایران امام راحل جمهوری اسلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی نیروهای مسلح بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی استاندار خراسان جنوبی ارتش جمهوری اسلامی سایر نیروهای مسلح صیانت و پاسداری نیروهای ارتش روز ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۱۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد

امیر سرلشکر موسوی با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، از آحاد رزمندگان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند هوایی و نیروی هوایی، خانواده‍‌های رزمندگان و فرماندهان، قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت و هم افزایی ارتش و سپاه و وزارت دفاع عنوان کرد.

فرمانده کل ارتش افزود:  این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم افزایی ارتش و وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

امیر سرلشکر موسوی با شکرگزاری به درگاه احدیت  و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‍افزا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را  هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاورمردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان عزیز نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و  خانواده محترم فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می‍‌ کنم.

وی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

امیر سرلشکر موسوی، همچنین از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسئلت کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور
  • «به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»
  • جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • جمهوری اسلامی پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهد داد
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد
  • افتخارات نیروهای مسلح حاصل اطاعت از فرماندهی معظم کل قواست
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت