Web Analytics Made Easy - Statcounter

نومعلمان معتقدند که طبق ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری، بند حداقل دریافتی به هیچ عنوان جزو بندهای مستمر محسوب نمی‌شود و حقوق آنها مشمول بند «ی» تبصره 12 قانون بودجه می‌شود.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، معلمانی که مهر 98 به مدارس وارد شده بودند و البته 4 سال قبل از آن در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کرده بودند، نسبت به وضعیت حقوقی خود گلایه‌مند هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها نسبت به اقدامات وزارت آموزش و پرورش مبنی بر احتساب بند حداقل دریافتی به عنوان یک فوق‌العاده مستمر و به دنبال آن عدم برقراری بند «ی» تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۹۸ برای معلمان فارغ‌التحصیل سال ۹۸ دانشگاه فرهنگیان اعتراض کردند.

به گزارش فارس، تعدادی از مخاطبان این خبرگزاری در سامانه فارس من با ثبت پویشی با عنوان «مشکل معلمان ورودی سال 94 دانشگاه فرهنگیان را حل کنید» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

این معلمان تاکنون نامه‌های مختلفی به برخی نمایندگان مجلس و بعضی مسؤولان نوشتند اما هنوز به نتیجه نرسیدند. 

آنها در نامه‌ای که امروز تهیه کردند خطاب به یارمحمد حسین‌بُر مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش نوشتند: «احتراما در اجرای تصویب نامه به شماره 8724.ت56485ه مورخ 31 فروردین 98 هیأت وزیران و پیرو نامه جدید سازمان اداری و استخدامی مورخ 25 فروردین 99 ، در مورد ترتیب اعمال مفاد بند (۵) و (۷) تصویب نامه فوق‌الذکر، مقرر گردید بند «ی» تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۹۸ موضوع بند (۷) این تصویب نامه پس از اعمال حداقل حقوق و مزایا موضوع بند (۵) تصویب نامه مذکور تعیین و برقرار گردد.

در موضوع بند (۷) تصویب نامه هیئت وزیران به شماره 8724.ت56485ه مورخ 31 فروردین 98 چنین آمده است: «مبلغ مابه التفاوت ریالی افزایش حقوق و مزایای مستمر کلیه کارمندان پس از اعمال ضریب حقوق موضوع این تصویب‌نامه، در سقف امتیازات مندرج در آخرین حکم کارگزینی آنها در سال ۱۳۹۷، نسبت به چهار میلیون و چهار صد هزار (۴.۴۰۰.۰۰۰) ریال، پس از تبدیل به امتیاز به ماخذ ضریب سال ۱۳۹۸ موضوع این تصویب نامه، در حکم کارگزینی آنها در ردیف جداگانه‌ای با عنوان «تفاوت بند (ی) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور» درج و مشمول افزایش حقوق سال های آتی خواهد بود و در محاسبه اقلام پرداختی که حقوق ثابت مبنای محاسبه آنها می باشد نظیر فوق العاده اضافه کار ساعتی، فوق العاده ویژه، پاداش پایان خدمت و غیره احتساب خواهد شد». 

همچنین در ماده ۷۶ فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده ۵۵ آیین‌نامه سازمان اداری و استخدامی و ری دیوان عدالت اداری به شماره ه.97.245 مورخ 22 اردیبهشت 1397، با معرفی بندهای مستمری احکام مشخص می‌شود که بند حداقل دریافتی جزو بندهای مستمری به شمار نمی‌رود.

با تأکید بر اینکه مبلغ مابه‌التفاوت ریالی افزایش حقوق و مزایای مستمر دانشجومعلمان پس از اعمال ضریب حقوق موضوع این تصویب نامه کمتر از مبلغ 4400000 ریال بوده (افزایشات بندهای مستمری شامل حق شغل و شاغل نسبت به سال ۹۷ به میزان 192000 ریال بوده است) و سایر افزایشات به دلیل اعمال بند حداقل دریافتی موضوع بند (۵) تصویب نامه مذکور به میزان ۷.574.000 ریال می‌باشد.

 با عنایت به این مسأله که طبق ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری، بند «حداقل دریافتی» جزو افزایش حقوق و مزایای  مستمر احکام محاسبه نمی‌شود، به استحضار می‌رساند وزارت آموزش و پرورش در اقدامی خلاف قوانین موجود و با احتساب افزایش حقوق ناشی از بند حداقل دریافتی به عنوان یک فوق العاده مستمری، از برقراری بند «ی» تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۹۸ در احکام دانشجومعلمان و به تبع آن معلمان فارغ‌التحصیل سال ۹۸ امتناع کرده است و در نتیجه معلمان فارغ‌التحصیل سال ۹۸ عملا از افزایشات حقوق و مزایای ابتدای سال ۹۸ بی بهره مانده‌اند.

لذا از این مقام مسؤول تقاضا داریم جهت اصلاح این اقدام و تعیین و برقراری بند «ی» در احکام معلمان فارغ‌التحصیل سال ۹۸ اقدامات لازم را مبذول فرمایند».

البته حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در صفحه شخصی خودش در حمایت از مطالبات دانش‌آموختگان متعهد خدمت فارغ التحصیلان 1398 دانشگاه فرهنگیان، مستندات در مورد لزوم اعمال حداقل حقوق برای آنها را منتشر کرد. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانشگاه معلمان بودجه دانشگاه فرهنگیان قانون بودجه سال تصویب نامه حقوق و مزایای آموزش و پرورش افزایش حقوق فوق العاده موضوع بند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۲۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره دلیل کمبود و گرانی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی ناشی از استنکاف از اجرای جز (۱) بند (س) تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ و ردیف ۱۶ جدول مصارف تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۲

در حال تکمیل

کد خبر 6086014 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • مجلس مصوب کرد: معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات بر عایدی
  • مصوبه مجلس درباره اموال مشمول مالیات برعایدی سرمایه
  • انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می‌شود
  • این افراد امسال مشمول پرداخت مالیات می‌شوند/ جزئیات
  • برداشت چهار همت از صندوق خسارت‌های بدنی: مجلس سکوت می‌کند؟
  • مجلس با ارجاع گزارش کمبود دارو به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • بدعت عجیب در جریان تصویب بودجه؟
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو