Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@00:30:03 GMT

کمک خیران شیراز در بزنگاه کرونا به بی‌خانمان‌ها رسید

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۲۷۹۶

کمک خیران شیراز در بزنگاه کرونا به بی‌خانمان‌ها رسید

مرتضی جعفری روز جمعه عنوان کرد: خدمات ستاد اجتماعی مبارزه با کرونا  با اهدای غذا، بسته‌های بهداشتی، ماسک و ضدعفونی خودروها به شهروندان ادامه دارد.

وی راهبرد فعالیت‌های ستاد اجتماعی مبارزه‌ با کرونا را برمبنای مدیریت مشارکتی و اجتماع‌مداری عنوان کرد و گفت: این سازمان با تغییر برنامه‌ها و وظایف معمول خود از بدو شیوع بیماری تاکنون در حوزه مبارزه با کرونا فعالیت‌های بسیاری از جمله تولید و توزیع ماسک، ساخت برنامه‌های آموزشی مجازی در حوزه اجتماعی و روان‌شناسی و توزیع بسته‌های حاوی اقلام بهداشتی و خوراکی بین‌ اقشار کم‌برخوردار شهر شیراز را به انجام رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون شهردار شیراز ابراز داشت: رسالت معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی‌، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز همراهی مردم و دعوت از آنان برای ادامه پویش در خانه بمانیم است؛ همچنین حمایت از اقشار آسیب‌پذیری که در این بحران جهانی بیش از هر زمان دیگر به کمک و یاری نهادهای مختلف اجتماعی نیاز دارند، نیز از وظایف این سازمان است.

وی بیان کرد: در همین راستا افزون بر کمک‌رسانی به کارتن‌خواب‌ها تعداد ۱۲۰ بسته خوراکی به ارزش معادل ۳۸۰ میلیون ریال با کمک نیک‌اندیشان بین خانواده‌های نیازمند محلات فقیرنشین به مثابه کمک معیشتی توزیع شده است؛ افزون بر این و در ادامه فعالیت‌های این ستاد برنامه توزیع اقلام خوراکی و بهداشتی و نیز برنامه ضدعفونی خودروها صورت گرفته است. 

همچنین معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز درخصوص این برنامه‌ها، عنوان کرد: با کمک خیران و افراد نیکونهاد به‌ویژه در ایام اعیاد بزرگ شعبانیه، برنامه تب‌سنجی، اهدای ماسک و ضدعفونی خودروهای عبوری در برخی مناطق کم‌برخوردار شیراز برگزار شد.

بتول معلم با تاکید بر اهمیت هم‌افزایی بین‌بخشی و اتحاد حوزه دولتی، خصوصی و مدنی در زمینه فعالیت‌های ستاد اجتماعی کرونا در شهرداری شیراز، ابراز داشت: در برنامه گندزدایی و ضدعفونی خودروها پایگاه مقاومت بسیج صاحب‌الزمان، یاوران شورا و شورای محل خیابان کارگر، خیران و معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی با این سازمان همکاری مطلوبی کردند. 

وی با تاکید بر اینکه سازمان فرهنگی شهرداری شیراز فراتر از وظایف تعریف‌شده خود، در کنار شهروندان است، از مهربانی‌های مردم شیراز به ویژه خیرین، نیک‌اندیشان و سازمان‌های مردم‌نهاد در این راه تقدیر کرد و خواستار تداوم این‌ یاری‌رسانی‌ها تا شکست این بیماری همه‌گیر شد.

با افزایش شمار مبتلایان به کرونا، استان فارس در ردیف مناطق قرمز آلوده به کرونا قرار گرفت.علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، فراشبند، خرامه ، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، بیضا و سرچهان بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده‌اند.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی شهرداری شهید بهشتی معلم بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شهرداری شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۲۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر

ایسنا/فارس رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از تلاش‌ها و فعالیت‌های این سازمان در روز بارانی برای امدادرسانی به شهروندان خبر داد.

هادی عیدی‌پور امشب، ۵ اردیبهشت با اشاره به بارش‌های شدید و کم سابقه روز چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ماه در شیراز اظهار کرد: تا ساعت ۱۷ امروز آتش‌نشانان شیراز ۱۲۹ عملیات مربوط به بارندگی در مناطق مختلف شهر انجام دادند.

وی، همچنین تعداد تماس‌های شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی شیراز تا این ساعت را ۱۱۴۰ تماس عنوان کرد.

به گفته رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز، ۲۳ واحد عملیاتی جهت بازدید ایمنی دوره ای از محدوده‌ رودخانه خشک و سایر نقاط شهر شیراز در محل‌های مورد نظر مستقر بودند.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۲۴ ایستگاه عملیاتی سازمان آتش‌نشانی در آماده باش کامل هستند از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه حادثه با حفظ خونسردی با شماره ۱۲۵ تماس بگیرند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پرسپولیس ِ بانکی حذف شد! ۴ چنگ گربه‌سیاه اراکی برصورت سرخ‌ها / تیم بی‌دروازه‌بان، سر بزنگاه وا داد
  • آتش‌سوزی در هتلِ محل اسکانِ بی‌خانمان‌ها در جنوب برزیل
  • زباله و بلای خانمان‌سوزی که بر سر آدمی می‌آورد
  • زباله و بلای خانمان‌سوزی بر سر آدمی می‌آورد
  • عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی
  • آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر
  • فرودگاه بین المللی شیراز موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شد
  • برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت