Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- همزمان با عبور تعداد مبتلایان ویروس کرونا در اروپا از مرز 1 میلیون نفر، مسئولان درمانی اسپانیا، بلژیک و سوئیس نیز آمار جدیدی از مبتلایان و قربانیان این ویروس ارائه کردند.
ربه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، وند افزایش مبتلایان به ویروس «کووید19» در کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا، سوئیس و بلژیک همچنان ادامه داشته و شمار کل مبتلایان در این قاره از 1 میلیون نفر عبور کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«سرویس سلامت عمومی فدرال» بلژیک امروز (جمعه) اعلام کرد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، 1329 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.
به نوشته وبگاه «براسل‌تایمز»، این سازمان با صدور بیانیه‌ای گفت، از روز گذشته تا کنون همچنین 313 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در بلژیک جان خود را از دست داده‌اند.
بدین ترتیب، تعداد کل مبتلایان ویروس کرونا در بلژیک به 36138 نفر و شمار قربانیان آن نیز به 5163 افزایش یافت.
اداره فدرال بهداشت عمومی سوئیس نیز گزارش داد از روز گذشته تا کنون 293 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا ثبت شده است.
بر اساس آمار زنده‌ای که روی وبگاه «تریبون دو ژنو» قرار گرفته، تعداد کل موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به 26629 نفر افزایش پیدا کرده است.
همچنین با جان باختن 35 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری، تعداد کل قربانیان آن در سوئیس به 1286 نفر رسیده است.
در اسپانیا علی‌رغم کاهش نسبی تعداد جان‌باختگان روزانه در پی تدابیر جدی پیشگیرانه درمانی، آمار ابتلا به ویروس کرونا در این کشور همچنان رو به افزایش است.
وزارت بهداشت اسپانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته 5252 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.
به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این وزارتخانه، همچنین از روز گذشته تا کنون 348 نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به دیروز شاهد کاهش جزئی است.
با احتساب آمار جدید، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا به 188068 نفر و تعداد قربانیان آن نیز به 19478 تن افزایش یافت.
برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در جهان به ویروس «کووید19» مبتلا شده‌اند از مرز 2 میلیون نفر فراتر رفته که سهم قاره اروپا از این میان، کمی بیش از 1 میلیون نفر یعنی نیمی از تعداد کل مبتلایان در جهان است.

هشدار در خصوص بازگشایی زودهنگام مشاغل در ایتالیا
وزیر امور منطقه‌ای ایتالیا در خصوص بازگشایی زودهنگام مشاغل هشدار داد.

آمار وضعیت کرونا در ایتالیا
در این روز‌های دشوار کرونایی در ایتالیا، مردم این کشور نکات بهداشتی و به ویژه فاصله اجتماعی را با جدیت رعایت می‌کنند. ایتالیا بیش از یک ماه است که در قرنطینه سراسری قرار دارد و مردم فقط در مواقع ضروری مانند خرید مواد غذایی از خانه خارج می‌شوند و از تماس نزدیک با دیگران خودداری می‌کنند. هم اکنون در داخل سوپر مارکت‌ها در ایتالیا فقط امکان همزمان حضور تعداد معدودی از مشتریان وجود دارد و ایتالیایی‌ها با حفظ فاصله دو متری از یکدیگر و بدون گلایه، در صف‌های طویل در انتظار نوبت ورود خود می‌ایستند. این فاصله گذاری حتی در مغازه‌های کوچکی که مهاجران خارجی مقیم ایتالیا اداره می‌کنند نیز کاملا رعایت می‌شود.
فروشنده بنگلادشی یکی از این مغازه‌ها گفت: داخل مغازه ما هر بار یک مشتری و به نوبت وارد می‌شوند.
یکی از مشتریان این مغازه نیز گفت: من بیرون از مغازه منتظر نوبت برای ورود و خرید هستم، با حفظ فاصله گذاری اجتماعی می‌توانیم جلوی شیوع بیشتر ویروس کرونا را بگیریم.
یک مشتری دیگر گفت: همه ما باید توصیه‌های بهداشتی، داشتن دستکش و ماسک و به ویژه فاصله اجتماعی را در خارج از منزل کاملا رعایت کنیم.
رعایت فاصله اجتماعی در ایتالیا وسایل نقلیه عمومی را هم شامل می‌شود. بسیاری از تاکسی‌ها در ایتالیا نیز با نصب حائل‌های موقتی قسمت جلو را از قسمت عقب خودروی خود که مسافران آنجا می‌نشینند، جدا کرده اند.

وزیر امور منطقه‌ای ایتالیا در خصوص بازگشایی زودهنگام مشاغل هشدار داد
وزیر امور منطقه‌ای ایتالیا با اشاره به وجود بحران کرونا در این کشور در خصوص بازگشایی مشاغل هشدار داد و گفت: هر کسی می‌خواهد مشاغل، بازگشایی شود، باید خود عواقب این کار را بپذیرد.
به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری ایتالیایی زبان "آجی"، "فرانچسکو بوچا" وزیر امورمنطقه‌ای ایتالیا با اشاره به گسترش ویروس کرونا در این کشور و تدابیر دولت ایتالیا به منظور مقابله با آن از جمله اعمال تعطیلی‌های گسترده در بخش‌های مختلف اقتصادی در سخنانی گفت: من تمایل به خروج از این محدودیت‌ها را درک می‌کنم، اما اعداد و ارقام مربوط به آلوده شدن تعداد شهروندان به ویروس کووید-19 به ما می‌گوید هنوز در شرایط اضطراری و فوق العاده بسر می‌بریم؛ بنابراین استاندارانی که می‌خواهند مشاغل بازگشایی شود، خودشان هم مسئولیت این کار را بر عهده گیرند.
وزیر امور منطقه‌ای ایتالیا ادامه داد: صحبت کردن از عادی بودن شرایط به معنای فریب مردم است. اگر اشتباهی نیز در این خصوص انجام بگیرد به معنای از بین بردن هفته‌ها تلاش و فداکاری همه است. بوچا به کسانی که در این 45 روز، مقابله ایتالیا با ویروس کرونا درس نگرفته اند، یادآورشد: در ایتالیا 160 هزار نفر به این ویروس آلوده شده اند و 20 هزار نفر هم جان باخته اند! وی در خصوص اجرای مرحله دوم طرح مقابله با ویروس کرونا در این کشور نیز اعلام کرد: از تاریخ 4 مه امسال (15 اردیبهشت 99) وارد مرحله دوم این طرح خواهیم شد. اما هنوز باید مراقب باشیم. چون هم اکنون در مرحله‌ای هستیم که به اصطلاح، اولین کور سو‌های نور را مشاهده می‌کنیم و باید از نتایج به دست آمده، دفاع و آن‌ها را حفظ کنیم. بوچا با در نظر گرفتن خواسته‌ها و نیاز به بازگشایی مشاغل با مقایسه کردن فرانسه با ایتالیا گفت: اگر رئیس جمهور، امانوئل مکرون ادامه تعطیلی‌ها را در این کشور تا تاریخ 11 مه (دوشنبه 22 اردیبهشت) امسال در نظر گرفته است، به این علت است که می‌داند بدون سلامتی، اقتصادی نیز وجود نخواهد داشت.

بیش از نیمی از کارگران در ایتالیا برخلاف تعطیلی‌ها سر کار می‌روند
در حالی دولت ایتالیا به منظور مقابله با گسترش ویروس کرونا در این کشور، محدودیت‌هایی از جمله تعطیلی گسترده تعدادی از مشاغل را در نظر گرفته است که بیش از نیمی از کارگران، با بی توجهی به آن، در محل کار خود حاضر می‌شوند.
به گزارش پایگاه اینترنتی ایتالیایی زبان "تله بورسا"، موسسه ملی آمار ایتالیا (ایستات) در تازه‌ترین گزارش خود در خصوص مشاغل "غیرفعال" و "فعال" در ایتالیا پس از تدابیر و اقدامات سختگیرانه دولت اعلام کرد: بیش از نیمی از کارگران بخش صنعت و خدمات رسانی خصوصی، حتی طی دوره به اصطلاح تعطیلی‌های گسترده در کشور در محل کار خود حاضر می‌شوند. میزان 55 ممیز 7 دهم درصد از کارگران فعال در این بخش ها، به حاضر شدن در دفاتر یا کارخانجات محل کار خود ادامه می‌دهند. این آمار در ارتباط با پایان ماه مارس امسال است و در برگیرنده کارگران بخش‌های مختلف خدمات رسانی هوشمند نیست. موسسه ملی آمار ایتالیا در این گزارش افزود: حضور کارگران شرکت‌ها و کارخانجات در محل کار خود و نادیده گرفتن تعطیلی ها، بیش از همه در جنوب این کشور اتفاق می‌افتد. از جمله شهر‌هایی که کارگران در محل کار خود حاضر می‌شوند، می‌توان به بازیلیکاتا، سیسیل و کالابریا اشاره کرد. تعداد کارگرانِ به اصطلاح "خارج از خانه" در دیگر شهر‌های ایتالیا نیز افزایش یافته است. این میزان در جنووا 69 ممیز 6 دهم، در رم (پایتخت ایتالیا) 68 ممیز 5 و در شهر میلان برابر با 67 ممیز 1 دهم درصد است.

وزیر بهداشت ایتالیا: برغم روند کاهنده ابتلا، اما شرایط هنوز جدی است
در حالی که تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا و بیماران بستری شده در بیمارستان‌های ایتالیا رو به کاهش است، وزیر بهداشت این کشور می‌گوید: شرایط ایتالیا هنوز جدی است.
به گزارش پایگاه اینترنتی ایتالیایی زبان " نوتیتسیه ویرجیلیو"، تعداد قطعی افراد آلوده به ویروس کرونا و بیماران بستری شده در بیمارستان‌های ایتالیا به علت شرایط اضطرار متاثر از ویروس کرونا در این کشور در حال کاهش است.
این در حالی است که "روبرتو اسپرانتسا" وزیر بهداشت ایتالیا دیروز در یک برنامه شبکه تلویزیونی "لا سِته" (ایتالیا) اعلام کرد: شرایط هنوز جدی است. اقدامات (سختگیرانه) دولت به منظور مقابله با این ویروس، در حال نتیجه دادن است. به لطف رفتار شهروندان ایتالیایی نیز امکان نجات دادن جان هزاران نفر فراهم شده است. اما باید واقع بین بود. چرا که هنوز با اعداد و ارقامی مواجهیم که جدی و زیادند. وی افزود: برخی آمار‌ها امیدوار کننده است. اما هنوز در بحران کامل بسر می‌بریم. باید از بحث و جدل‌های سیاسی، پرهیز و با یکدیگر همکاری و تلاش کنیم. سازمان حمایت‌های مردمی ایتالیا نیز در تازه‌ترین خبرنامه خود نوشت: تعداد افراد آلوده به این ویروس، در حال کاهش محسوس است. تا به امروز، تعداد 104 هزار و 291 نفر دچار بیماری کووید-19 شده اند، تعداد 21 هزار و 67 نفر جان باخته و از تعداد 162 هزار و 488 فرد آلوده به ویروس کرونا، 37 هزار و 130 نفر بهبود پیدا کرده اند. این سازمان همچنین تعداد افراد بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) در بیمارستان‌های ایتالیا را نیز کاهشی اعلام کرد و گفت: تمامی این موارد، حاکی از آن است که اقدامات دولت ایتالیا در مقابله با ویروس کرونا در حال نتیجه بخشی است و سیاست‌های دولت و تشکیل نیروی واکنش سریع به ریاست "کولائو" با هدف مقابله با ویروس کرونا برای ورود به مرحله دوم این طرح است.

تمدید محدودیت‌های کرونایی در انگلیس
محدویت‌های امد و شد که از سه هفته پیش و در پی همه گیری ویروس کرونا با چاشنی جریمه هزار پوندی در انگلیس آغاز شده بود تا اطلاع بعدی و دست کم تا سه هفته آینده تمدید شد.
تعطیلی ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها، فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کار‌های غیر ضروری همچنین محدویت‌های امد و شد که از سه هفته پیش و در پی همه گیری ویروس کرونا با چاشنی جریمه هزار پوندی در انگلیس آغاز شده بود تا اطلاع بعدی و دست کم تا سه هفته آینده تمدید شد.
دومنیک راب وزیر خارجه انگلیس که در غیاب بوریس جانسون که به کرونا مبتلاست سرپرستی دولت را در دست دارد گفت: بررسی‌ها نشان داده است تعطیلی کشور اثار مفیدی داشت و حجم افراد مراجعه کننده یا بستری شده در بیمارستان‌ها را در مقایسه با قبل از زمان ایجاد محدودیت‌ها کاهش داد.
وی برگرداندن شرایط کشور را به حالت عادی زود هنگام دانست و افزود: با اینکه می‌دانیم این تصمیم برای اقتصاد کشور بسیار زیان بار است، اما ناچار به اجرای آن هستیم و لغومحدودیت‌ها را با توجه به شرایط همه گیری ویروس کرونا در کشور موجب از بین رفتن دستاورد‌ها می‌دانیم.
راب با بیان اینکه نباید امکان دوباره را برای شیوع ویروس کرونا در کشور فراهم کرد از مردم خواست برای حفظ جان خود همچنان در خانه‌ها بمانند.
تداوم افزایش جهشی شمار بیماران و جان باختگان کرونا در انگلیس علت تمدید مدت تعطیلی در این کشور اعلام شده است.
در حالیکه اوج همه گیری ویروس کرونا در انگلیس تا دو هفته اینده اعلام شد شمار بیماران کرونایی در انگلیس از صد هزار نفر هم فراتر رفت و بیش از 13 هزار بیمار کرونایی هم فقط در بیمارستان‌های انگلیس جان باختند.
شمار بیماران کرونایی که در خارج بیمارستان‌ها از جمله خانه‌های سالمندان، اسایشگاه‌های معلولان، منازل یا دیگر اماکن به علت ابتلا به بیماری کووید 19 جان خود را از دست می‌دهند در گزارش روزانه دولت درباره شمار جان باختگان کرونا در این کشور به حساب نمی‌ایند.
بنا بر گزارش انجمن پزشکان انگلیس، بیمارستان‌های این کشور با کمبود پزشک و پرستار، تجهیزات و امکانات پزشکی و وسایل حفاظتی کادر درمانی در مواجهه با بیماران کرونایی دچار است.
اکنون انگلیس ششمین اقتصاد بزرگ جهان، به پنجمین قربانگاه بیماران کرونایی در جهان مبدل شده است.

مردم نیازمند کورسویی در انتهای تونل هستند
رییس حزب کارگر انگلیس که حزب اصلی مخالف انگلیس است روز چهارشنبه با این استدلال که مردم نیازمند «کورسویی در انتهای تونل هستند»، دولت را تحت فشار قرار داد تا راهبردی را برای خروج از قرنطینه معرفی کند.
کی یر استارمر رئیس جدید حزب کارگر انگلیس در آستانه اعلام احتمالی تمدید قرنطینه که از 23 مارس (چهارم فروردین) در این کشور برقرار شد، نامه‌ای خطاب به دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس نوشت. دومینیک راب به طور موقت جانشین بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس است. جانسون پس از اقامت در بیمارستان به علت ابتلا به کرونا هم اکنون دوره نقاهت را می‌گذراند.
استارمر که در تاریخ چهارم آوریل (16 فروردین) در رأس حزب کارگر انگلیس قرار گرفت در این نامه نوشت «پرسشی که روز پنجشنبه مطرح است این نیست که آیا قرنطینه باید تمدید شود یا خیر بلکه پرسش این است که این قرنطینه چگونه و چه زمانی می‌تواند کاهش پیدا کند و این تصمیم براساس چه معیار‌هایی اتخاذ خواهد شد».
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، وی درخواست کرد دولت هر چه سریعتر یا در روز‌های آینده برنامه خود را مشخص کند تا پارلمان بتواند با از سرگیری فعالیت خود در تاریخ 21 آوریل (دوم اردیبهشت) آن را بررسی کند.
این درخواستی است که به نظر می‌رسد دولت آماده انجام آن نیست. یک منبع دولتی گفت «صحبت از راهبرد خروج پیش از آنکه ما به پیک (اوج) بیماری برسیم، این خطر را دارد که پیام اصلی ما یعنی ماندن مردم در خانه برای حمایت از کادر درمانی ما و نجات مردم زیر سؤال رود».
استارمر به بی بی سی گفت «مردم نیاز دارند تا کورسویی را در انتهای تونل ببینند».
وی افزود: برای خروج ازقرنطینه در هفته‌ها یا ماه‌های آینده، باید «از هم اکنون مقدمات آن را فراهم کرد».
انگلیس در حال حاضر یکی از کشور‌های اروپایی است که با بیش از 12 هزار کشته در محیط‌های بیمارستانی به شدت از شیوع کرونا آسیب دیده است و نگرانی‌های فزاینده‌ای درباره اوضاع مهار شیوع کرونا در خانه‌های سالمندان وجود دارد.
دولت بوریس جانسون به علت تأخیر در اعلام قرنطینه مورد انتقاد قرار گرفت. اما از این پس فشار‌ها بر سر آماده شدن برای مرحله بعدی است. علاوه بر این یک مؤسسه دولتی روز سه شنبه برآورد کرد یک دوره سه ماهه کامل قرنطینه که به دنبال آن یک دوره سه ماهه را برای بازگشت تدریجی به اوضاع عادی در پی خواهد داشت، احتمالا برای کشور افت بی سابقه 13 درصدی تولید ناخالص داخلی این کشور را در سال 2020 در پی خواهد داشت و علاوه بر این دو میلیون نفر بیکار خواهند شد و کشور با کسری بودجه 14 درصدی تولید ناخالص داخلی مواجه می‌شود.
 
خطر گرسنگی میلیون‌ها انگلیسی
وینس کیبل سیاستمدار انگلیسی معتقد است به علت ناکارایی نظام رفاه اجتماعی در این کشور، با همه گیری بیماری کووید 19، میلیون‌ها نفر از مردم این کشور در معرض گرسنگی اند.
وینس کیبل (Vince Cable)، رهبر اسبق حزب لیبرال دموکرات انگلیس در مقاله‌ای در روزنامه ایندیپندنت نوشت همه گیری بیماری کووید 19 نشان داد نظام رفاه اجتماعی در انگلیس، کارایی لازم را ندارد و در شرایط جاری، آسیب پذیری قشر‌های محروم، بیش‌تر شده است.
به نوشته رهبر اسبق حزب لیبرال دموکرات (چهارمین حزب بزرگ انگلیس)، با کاهش مشاغل و افزایش شمار بیکاران، درامد خانوار‌های انگلیسی رو به کاهش است و بسیاری از افراد بیکار و محروم، هنوز کمک‌های لازم را دریافت نکرده اند.
وی همچنین در مقاله خود نوشت در حالی که کمک‌های اهدایی مردم خیر به بانک‌های غذایی رو به کاهش است، افراد کهنسال منزوی و قشر‌های محروم بدون کمک رها شده اند، محل‌های حضور حقوقدانان و وکلای خیر نیز که به صورت رایگان به محرومان خدمات حقوقی ارائه می‌کرد ند، تعطیل شده است.
این سیاستمدار انگلیسی با استناد به گزارش سازمان‌های خیریه افزود: این گزارش نشان می‌دهد دستکم یک و نیم میلیون نفر از فقیران انگلیسی، اکنون روز‌ها بدون مواد غذایی می‌مانند و سازمان‌های دولتی یا خیریه، به این افراد کمک نمی‌کنند.
به گفته وینس کیبل حتی در کشور‌های قحطی زده نیز معمولا مواد غذایی پیدا می‌شود، اما قشر‌های فقیر و نیازمند، پول برای خرید آن مواد را ندارند و اکنون در انگلیس نیز مواد غذایی در فروشگاه‌ها وجود دارد، اما بهای این مواد به گونه‌ای بالا رفته است که فقیران جامعه نمی‌توانند غذا فراهم کنند.

 مسجدی در انگلیس به درمانگاه بیماران کرونایی تبدیل می شود
یک مسجد در شمال غرب انگلیس با شیوع ویروس کرونا در این کشور تغییر کاربری داده و قرار است به درمانگاه تبدیل شود.
مسئولان یک مسجد در شهر بولتون در شمال غرب انگلیس تصمیم گرفته‌اند از اواخر ماه میلادی جاری درهای این مکان مقدس را به روی بیماران کرونایی بگشایند و آن‌ها را برای مداوا پذیرش کنند.
به نوشته وبگاه روزنامه العرب، این اقدام با هدف کاهش بار درمانگاهها و بیمارستان‌ها صورت می‌گیرد و طی آن قرار است که تا 12 اتاق به علاوه سالن مسجد برای 23 بیمار کرونایی با نظارت دکتر `محمد جیفا` که صاحب این ابتکار نیز است، اختصاص داده شود.
دکتر جیفا در این باره به روزنامه العرب گفت که 60 نفر برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی داوطلب شده و 10000 پوند نیز جمع‌آوری شده است.
به گفته وی هیأت امنای مسجد نیز با پیشنهاد وی در این خصوص موافقت کرده و از وی خواستند تا در این باره به آن‌ها مشاوره بدهد.
طبق گزارش‌ها در دیگر مناطق انگلیس نیز مسلمانان در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند و تاکنون پزشکان بسیاری از جمله دکتر `امجد الحورانی`، دکتر `حبیب زایدی`، دکتر `عادل الطیار` و دکتر `محمد سامی شوشه` به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

شاخص انتقال کرونا در آلمان کاهش یافت
موسسه روبرت کخ آلمان اعلام کرد: شاخص انتقال ویروس کرونا از افراد آلوده به دیگران در آلمان کاهش یافت.
آخرین اخبار از شیوع ویروس کرونا و میزان تلفات آن در آلمان به شرح زیر است:

افزایش تلفان کرونا در آلمان
شمار جان باختگان براثر ابتلا به ویروس کرونا در آلمان به 4093 نفر افزایش یافت.
تا کنون 138 و 135 نفر در آلمان به این ویروس آلوده شده اند و از زمان شیوع این ویروس یعنی 7 بهمن تا کنون بیش از 77 هزار نفر نیز درمان شده اند.
رییس موسسه روبرت کخ گفت: این شاخص از یک و دو دهم به هفت دهم رسیده است. شاخص انتقال کرونا از افراد آلوده به دیگران با حرف اختصاری (R) شناخته می‌شود. این بدان معناست که تا پیش از این هر فرد بیمار بیش از یک نفر را آلوده می‌کرد و اکنون این شاخص به زیر یک نفر رسیده است که نشان می‌دهد، مهار و کنترل انتقال ویروس در جامعه با موفقیت مواجه بوده است.
 
تولید روزانه 50 میلیون ماسک در آلمان
به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین، ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان در کنفرانس خبری در برلین از تولید روزانه 50 میلیون ماسک از ماه اوت خبر داد، وی گفت: ما توانستیم با نزدیک به 50 شرکت قرار داد ببندیم. این شرکت‌ها می‌خواهند از ماه اوت، 10 میلیون ماسک FFP2 و 40 میلیون ماسک جراحی تولید کنند.

ابتلای یک سوم خدمه ناو هواپیمابر "شارل دوگل" به کرونا
به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، مقامات فرانسوی اعلام کردند یک سوم خدمه ناو هواپیمابر "شارل دوگل" به کرونا مبتلا شده اند.
خبرگزاری آناتولی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: در پی انتشار مقاله‌ای بر روی پایگاه اینترنتی سفارت چین در پاریس، وزارت امور خارجه فرانسه سفیر چین را احضار کرد.
چین در این مقاله فرانسه را متهم کرد در پی شیوع بیماری کووید-19 در این کشور، سالمندان را در گرسنگی و بیماری به حال خود رها کرده است.
 
شیوع کرونا در ناو شارل دوگل و انتقادها در این خصوص
بسیاری از خدمه ناو هواپیمابر شارل دوگل و خانواده های آنها دولت فرانسه را مسئول شیوع کووید-19 در این ناو می دانند.
شبکه خبری فرانس 24 گزارش داد: ناو هواپیمابر شارل دوگل به ویروس کووید-19 آلوده شده است. صدها خدمه این ناو به این بیماری مبتلا شده اند که این وضع پرسشهای زیادی را ایجاد کرده است.
پرسش اول, چرا چنین آلودگی ایجاد شده است؟ باید گفت منبع اصلی این آلودگی هنوز مشخص نیست اما گسترش سریع آن احتمالا به خود این ناو هواپیمابر بستگی دارد که همچون یک مجتمع مسکونی 25 طبقه است و بیش از یک هزار و700 خدمه را در خود جای داده است. این ناو خوابگاههای متعددی دارد و سالن غذا خوری آن معمولا مملو از جمعیت است که این شرایط رعایت فاصله اجتماعی را دشوار می کند .
پرسش دوم این است که چرا این بحران بهداشتی از ابتدا جدی گرفته نشد؟ این ناو از سیزدهم تا 16 مارس که ابتدای شیوع کووید-19 در فرانسه بود در ساحل پهلو گرفت و به خدمه آن اجازه داده شد روی خشکی با خانواده هایشان دیدار کنند. پس از آن ,رعایت تدابیر بهداشتی مثل گذاشتن ماسک و ممنوعیت تجمع, در این ناو اجباری شد. اما پس از 15 روز این تدابیر با جدیت دنبال نشد.

مرگ 753 نفر دیگر و ادامه روند کاهشی بیماران بستری در فرانسه
طبق آمارهای روز پنج شنبه در فرانسه, با این که شمار بستری شدگان در بیمارستان و بخش مراقبتهای ویژه در این کشور همچنان کاهش می یابد, 753 نفر دیگر به شمار جان باختگان کووید-19 افزوده شد و آمار کل جان باختگان به 17 هزار و 920 نفر رسید.
شبکه خبری فرانس 24 گزارش داد: برای دومین روز پیاپی در فرانسه, شمار مبتلایان به کووید-19 که در بیمارستان بستری هستند,کاهش یافت. افزون بر این, سیر نزولی شمار بیماران بستری در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستانها که از نهم آوریل شده است, همچنان ادامه یافت. با وجود این در 24 ساعت گذشته 753 نفر دیگر به علت کووید-19 جان باختند.
گزارشگر شبکه افزود: شمار افرادی که در بیمارستان بستری می شوند, شاخصی برای تحلیل روند شیوع این بیماری است. از زمان آغاز این بحران(17 مارس) شمار افرادی که به علت ابتلا به کووید-19 در بیمارستانهای فرانسه بستری می شدند هر روز افزایش می یافت. اما در 15 آوریل برای اولین بار شمار کسانی که از بیمارستان مرخص می شدند از شمار پذیرش شدگان جدید بیشتر شد.
در ادامه گزارشگر شبکه گزارش داد: شمار بیماران بستری در بیمارستان شاخصی برای وضعیت شیوع بیماری است. از زمان شروع بحران کووید-19 در فرانسه در 17 مارس, شمار بیماران بستری در بیمارستان هر روز به شدت افزایش می یافت اما 15 مارس برای اولین بار این روند کاهشی شد و شمار مرخص شدگان بیشتر از ورودیهای جدید شد.
 
چین اختلاف با فرانسه درباره نحوه مقابله با کرونا را سوءتفاهم دانست
پس از آنکه ژان-ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه سفیر چین در فرانسه را احضار کرد، چین روز چهارشنبه علت این احضار را سوءتفاهم دانست.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پکن، لودریان به علت سخنان انتقاد آمیز سفیر چین در فرانسه درباره نحوه پاسخ کشور‌های غربی به بیماری کووید 19، وی را سرزنش کرد.
 
اوجگیری مرگ ناشی از کرونا در فرانسه با بیش از 1400 مورد در یک روز
آمار رسمی اعلام شده نشان می‌دهد فرانسه با ثبت هزار و 438 مورد فوتی کرونا طی 24 ساعت گذشته پس از آمریکا بیشترین مورد فوتی را به ثبت رسانده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از پاریس؛ وزارت بهداشت فرانسه اعلام کرد تاکنون 17 هزار و 167 نفر در اثر کرونا در این کشور فوت کرده اند. همچنین مبتلایان به ویروس کرونا در فرانسه با 4 هزار و 560 مورد در یک شبانه روز اخیر به 147 هزار و 863 مورد افزایش یافته است.
 
ابتلای یک سوم خدمه ناو هواپیمابر "شارل دوگل" به کرونا
به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، مقامات فرانسوی اعلام کردند یک سوم خدمه ناو هواپیمابر "شارل دوگل" به کرونا مبتلا شده اند.
 
دولت فرانسه: قطع کمک آمریکا به سازمان جهانی بهداشت، شکافی در چند قطبی گرایی است
سخنگوی دولت فرانسه تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای تعلیق اعطای کمک به سازمان جهانی بهداشت را شکافی در چند قطبی گرایی توصیف کرد.

پوتین در تماس با همتای چینی از عملکرد پکن درقبال کرونا دفاع کرد
رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با همتای چینی خود، از اقدامات پکن درخصوص کنترل ویروس کرونا و اطلاع‌رسانی و همکاری با جامعه جهانی تقدیر، و اتهام‌زنی‌های آمریکا در این زمینه را رد کرد.
«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با «شی جین‌پینگ» همتای چینی خود، از عملکرد پکن در قبال شیوع ویروس کرونا دفاع کرد.
به نوشته نشریه «نیوز ویک»، کاخ کرملین روز پنجشنبه اعلام کرد رهبران روسیه و چین در گفت‌وگویی تلفنی «به تبادل نظر درباره اوضاع پیرامون همه‌گیری جهانی ویروس کرونا پرداختند».
در این بیانیه آمده است، دو طرف بر «تقویت بیشتر همکاری‌ها در این زمینه و تبادل متخصصان، منابع و تجهیزات پزشکی، دارویی و محافظتی» تأکید کردند. همچنین پوتین اتهامات دولت آمریکا علیه شی جین‌پینگ درخصوص مخفی‌کاری در ارائه آمار فوت و ابتلا به ویروس کرونا در چین را رد کرد.
کرملین بیان داشت:‌ «طرف روسی از اقدامات بی‌وقفه و موثر طرف چینی که موجب ثبات وضعیت اپیدمی‌شناختی در این کشور شد به شدت قدردانی می‌کند. [در این تماس] غیر سازنده بودن تلاش‌ها جهت متهم کردن چین به اطلاع‌رسانی ناقص به جامعه جهانی درخصوص ظهور این بیماری خطرناک مورد تأکید قرار گرفت».
این بیانیه افزود: «هر دو رهبر اطمینان دادند که کشورهایشان با ادامه این همکاری‌های نزدیک، قادر خواهند بود بر چالش‌های مرتبط با این همه‌گیری جهانی چیره شوند».

کرونا، افشاگر سیا را وادار به اقامت در روسیه کرد
ادوارد اسنودن افشاگر کنونی و کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) که به روسیه پناهنده شده است و درخواست پناهندگی به کشورهای دیگر را داده بود، در پی شیوع کرونا و بسته شدن مرزهای روسیه به ناچار مدارک خود را برای تمدید اقامت به وزارت کشور روسیه ارایه کرد.
به گزارش ریانووستی روسیه، آناتولی کوچرنا وکیل وی گفت که اسنودن درخواست اقامت سه ساله داده است چرا که تا کمتر از یک ماه دیگر مهلت اقامت وی پایان می‌یافت.
به گفته وکیل اسنودن، با توجه به وضعیت پیش آمده بر اثر شیوع بیماری کرونا، برخی مسائل را نمی توان بلافاصله حل کرد و آنها با درک این مساله، در انتظار تصمیم گیری اداره مهاجرت روسیه در این مورد هستند.

هشدار سازمان ملل درباره خطر کرونا برای مرگ 100 هزار کودک در جهان
سازمان ملل متحد هشدار داد که ممکن است درسال 2020 میلادی صدها هزار کودک درجهان در نتیجه بحران و رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس همه گیر کرونا (کووید 19) جان خود را از دست بدهند.
بنابر گزارش رویترز، سازمان ملل با انتشار گزارشی همچنین هشدار داد که بحران کرونا در جهان به فقر شدید ده ها میلیون تن دیگر منجر خواهد شد.
در همین حال « آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد هم گفت:ما اکنون باید برای مقابله با همه این تهدیدها که فرزندان ما با آنها روبه رو هستند، اقدامی انجام دهیم ... رهبران جهان باید همه تلاش خود را در کشورشان برای کاهش پیامدهای کووید 19 انجام دهند.
وی افزود: وضعیت اضطراری بهداشتی کنونی در جهان به یک آزمایش هراسناک از تعهد جهانی وغافل نبودن هر شخصی از وظایفش در مقابله با ویروس کرونا و پیامدهای آن تبدیل شده است.
در گزارش سازمان ملل متحد آمده است: مشکلات اقتصادی که خانواده ها در اثر بحران اقتصادی جهانی با آن روبه رو هستند ممکن است به جان باختن صدها هزار کودک در سال 2020 منجر شود ونتایج پیشرفت کاهش مرگ و میر کودکان در دو یا سه سال گذشته را از بین خواهد برد.
درسایه تعطیلی فعالیت های تجاری و التزام بیش از یک میلیارد نفردرجهان به قرنطینه خانگی برای جلوگیری از شیوع کرونا، صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است که جهان امسال از بحرانی سخت تر از رکود بزرگ دهه 30 قرن گذشته رنج ببرد.
سازمان ملل متحد خاطرنشان کرده است که بین 42 تا 66 میلیون کودک در جهان ممکن است در نتیجه بحران کرونا به فقر شدید دچار شوند و این درحالی است که براساس برآوردهای سال گذشته حدود 386 میلیون کودک اکنون در جهان در فقر شدید بسر می برند.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا اروپا وزیر امور منطقه ای ایتالیا ویروس کرونا در این کشور ابتلا به ویروس کرونا مقابله با ویروس کرونا همه گیری ویروس کرونا گزارش خبرگزاری جان خود را از دست خصوص بازگشایی بیماران بستری شیوع ویروس کرونا پایگاه اینترنتی بیماران کرونایی سازمان ملل متحد بیمارستان ها افراد آلوده بیماری کووید 19 فاصله اجتماعی محل کار خود ویروس کرونا مبتلا شده اند شمار بیماران هزار کودک اثر ابتلا بستری شده وزیر بهداشت میلیون ماسک جان باختگان کل مبتلایان افزایش یافت نشان می دهد مواد غذایی میلیون نفر محدودیت ها شیوع کرونا ساعت گذشته کووید 19 شارل دوگل قرار گرفت تعطیلی ها بیش از یک هم اکنون هزار نفر تعداد کل سه هفته تا کنون بیش از 1 بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۲۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا

«آنتونیو تاجانی» وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر ایتالیا امروز (شنبه) دستور احضار «الکسی پارامونوف» سفیر روسیه در ایتالیا را در پی تصمیم برای انتقال شرکت تابعه روسی «آریستون» به «گازپروم» صادر کرد.

به گزارش ایسنا، روز جمعه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه فرمانی مبنی بر انتقال شرکت‌های تابعه روسی «آریستون» (Ariston) و «بی‌اس‌اچ هاسجریت» (BSH Hausgerate) آلمان به مدیریت موقت شرکت «گازپروم هاوس‌هولد سیستمز» (Gazprom Household Systems) امضا کرد.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو تاجانی با بیان اینکه این وزارتخانه با بروکسل و آلمان هم همکاری دارد، گفت: «به دبیرکل وزارت امور خارجه دستور دادم سفیر روسیه در ایتالیا را احضار کند. دولت خواستار شفاف‌سازی در مورد موضوع ملی شدن "گروه ترمو آریستون" است.»

شرکت گازپروم به‌عنوان مدیر موقت این دو کسب و کار ایتالیایی و آلمانی عمل خواهد کرد.

روسیه دارایی‌های تعدادی از شرکت‌های غربی را از زمان شروع جنگ در اوکراین تحت «مدیریت موقت» قرار داده است و این اقدامات را به‌عنوان تلافی اقدامات سایر کشورها علیه تجارت روسیه قلمداد می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • احتمال محرومیت نمایندگان لالیگا از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • تشدید تدابیر امنیتی در آستانه مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان