Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@09:31:04 GMT

۲ هزار و ۸۰۰ معتاد کارتن خواب در قزوین شناسایی شده است

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۲۹۷۳

۲ هزار و ۸۰۰ معتاد کارتن خواب در قزوین شناسایی شده است

زهرا غلامرضایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای معتادان تزریقی یا کارتن خواب که بیماری همراه مانند هپاتیت یا ایدز دارند، مکانی را به عنوان پناهگاه در نظر گرفتیم تا با یک وعده غذای گرم و دریافت پک بهداشتی بیماری خودشان را کنترل کرده و آن را در جامعه گسترش ندهند.

وی با بیان اینکه ۱۹ مرکز اقامتی یا کمپ ترک اعتیاد ( ۱۸ کمپ مردان و یک کمپ زنان) در استان قزوین وجود دارد، اظهار داشت: سالانه بین هشت تا ۱۲ هزار معتاد از کمپ‌های ترک اعتیاد استان خدمات مشاوره، سم زدایی و پیشگیرانه دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامرضایی به نبود مرکز ماده ۱۶ (مراجعه اختیاری معتادان) در استان اشاره کرد و گفت: مرکز ماده ۱۶ این امکان را فراهم می‌کند تا معتادان با مراجعه به این مراکز از خدمات لازم برخوردار شوند که در حال حاضر مراکز ماده ۱۵ یا همان کمپ‌های ترک اعتیاد از سوی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در دستور کار قرار دارد.

این مسؤول تصریح کرد: مراکز ماده ۱۶ یکی از سیاست‌های اصلی کشور در راستای کاهش و پیشگیری از اعتیاد محسوب می‌شود که اگرچه سپاه صاحب الامر (عج) استان گام‌هایی را در این راه برداشته است، اما همچنان در انتظار راه‌اندازی این مراکز هستیم.

غلامرضایی خاطرنشان کرد: با توجه به علوم روز دنیا که می‌گوید هر معتاد برای درمان، نیازمند راهکار منحصر به فرد خودش است، دادگاه درمان مدار با اجرای همین موضوع از سه سال پیش تاکنون در استان راه اندازی شده و دستگاه‌های اجرایی نیز در آن مشارکت دارند.

معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی قزوین یادآور شد: دادگاه درمان مدار در این سال‌های گذشته با همکاری دستگاه قضایی توانسته در راستای درمان معتادان اقدامات بسیار خوبی را انجام دهد که لازم سایر دستگاه‌ها نیز در این میان بیشتر اهتمام داشته باشند.

نرخ شیوع اعتیاد در استان قزوین ۲.۹۷ درصد است.

برچسب‌ها معتادان متجاهر استان قزوین اعتیاد سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معتادان متجاهر استان قزوین اعتیاد سازمان بهزیستی کشور معتادان متجاهر استان قزوین اعتیاد سازمان بهزیستی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۲۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حجت‌الاسلام علی مصطفوی نیا در مراسم معارفه رئیس‌ کل جدید دادگستری استان قزوین که با حضور حجت‌الاسلام علی عبداللهی رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، استاندار قزوین و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و انتظامی در سالن اجتماعات مرکز آینده پژوهی دانشگاه بین المللی امام(ره) قزوین برگزار شد، گفت: یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری که در سال‌های اخیر در دیدار با مسوولان دستگاه قضایی مطرح می شود، اجرای سند تحول قضایی است که باید به نحو احسن محقق شود.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌هایی که در سند تحول به دستگاه قضایی واگذار شده، پیشگیری از وقوع جرم است. اظهارکرد: اگر امروز در استان قزوین گرفتار مشکلات ریز و درشت هستیم که ذهن همه را به خود مشغول کرده و بیانگر این است که در پیشگیری از جرم، توجه لازم نشده است.

رییس کل جدید دادگستری استان قزوین تصریح کرد: در پیشگیری از جرم نباید فقط از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی و سازمان‌ها انتظار داشت بلکه باید از ظرفیت همه دستگاه ها برای پیشگیری از وقوع جرم استفاده کرد.

حجت‌الاسلام علی مصطفوی نیا با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است اذعان کرد: دستگاه قضایی در کنار دقت در رسیدگی به مسائل چالشی استان همچون مالباختگان خودرویی، اهل سرعت است و کسی نمی‌تواند مسیر اجرای عدالت را مخدوش کند اما مردم هم باید صبر و حوصله داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بین همه مسوولان همدلی و همراهی باشد قطعا در آینده نه چندان دور مشکلات حل می‌شود.

در پایان مراسم با حکم حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای ریاست قوه قضاییه کشور؛ حجت الاسلام و المسلمین مصطفوی نیا به عنوان رییس کل جدید دادگستری کل استان قزوین معرفی شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900685

دیگر خبرها

  • تصادف زنجیره‌ای ۵ دستگاه خودرو در آزادراه قزوین به زنجان 
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • تصادف زنجیره ای ۵ دستگاه خودرو در آزادراه قزوین به زنجان 
  • ۳۰۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز جمع‌آوری شد
  • شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین
  • کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • ماجرای گاز «خنده» در قلیان اکسیژن صحت دارد؟/ قلیان اکسیژن اعتیاد آور نیست؟
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • شناسایی و دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه