Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در برنامه سروش آسمانی از خدمات همه نیرو‌های مسلح، سپاه، ارتش، بسیج و مجموعه‌های خودجوش مردمی در شناسایی افراد نیازمند و کمک به آن‌ها قدردانی کردو گفت: مواسات فراتر از صدقه دادن است و امیدواریم همان گونه که انتظار می‌رود، جایگاه مواسات را بدانیم و با افراد گرفتاری که از بیماری کرونا آسیب دیده اند، همانند رفتاری که انصار با مهاجرین داشتند، رفتار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: بدانیم که این حقی است که از ناحیه خدا بر عهده همه ما قرار داده شده است.

او اضافه کرد: تقوا، عقل انسان را دانا و اراده او را توانا می‌کند و با دست‌یابی به عقل دانا و اراده تونا، انسان هیچگاه گرفتار نمی‌شود و این‌ها یکی از آثار تقواست.

نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه روشن بینی و روشن فکری از آثار دیگر تقواست، تصریح کرد: خدا فرموده اگر اهل تقوا بشوید، نوری در وجود شما پیدا می‌شود و به وسیله آن راه درست را تشخیص می‌دهید و به بهترین شکل می‌توانید زندگی را مدیریت کنید.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه تقوا برای انسان آرامش می‌آورد، گفت: همه در جستجوی آرامش هستیم و جز تقوا هیچ چیز برای ما آرامش واقعی نمی‌آورد.

او اضافه کرد: نباید آسایش دنیایی را با آرامش اشتباه بگیریم که همان فراهم آوردن امکانات زندگی است، اما آرامش غیر از آسایش دنیایی است و آرامش حقیقی تنها با تقوا حاصل می‌شود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: هیچ موقع آسایش، انسان را نسبت به قیامت آرام نمی‌کند و زمانی انسان به آرامش می‌رسد که از اولیاء الهی شود .

او گفت: اولیاء الهی کسانی هستند که ایمان دارند و بر اساس تقوا عمل می‌کنند و چنین انسانی همواره در آرامش هستند.

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید آن گونه که شایسته تقواست، تقوا پیشه کنید. تقوا حق بزرگی به گردن شما دارد و اگر این حق را ادا کنید آثار و برکاتش در زندگی شما جاری می‌شود و تا زنده اید کاری کنید به مقام تسلیم برسید و هر کسی به این جایگاه رسید اهل ظلم و ستم در زندگی شخصی و کاری نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اظهار کرد: جامعه‌ای که اینگونه عمل می‌کند هیچگاه به بن بست نمی‌رسد و هر کسی اهل تقوا باشد، خدا همواره برای او گشایش قرار می‌دهد و خدا از راه‌هایی که گمان او نمی‌رسد، روزی به او می‌رساند و در دنیا راحت زندگی می‌کند و در قیامت سربلند خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان در خصوص اهمیت ماه رمضان، اظهار کرد: امام علی (ع) نقل کرده اند رسول خدا (ص) فرموده‌ای مردم! ماه مبارک رمضان با دستانی پر از برکت، رحمت و مغفرت می‌آید تا به شما نشاط ببخشد، یأس و نا امیدی را از میان شما ببرد و کینه و اداوت از جامعه برچیده شود و همه به استقبال آن بروید.

امام جمعه قزوین بیان کرد: رسول خدا (ص) فرموده ماه رمضان ماهی است که زیباتر و نورانی‌تر از این ماه در پیشگاه خدا ماهی وجود ندارد و ۱۱ ماه برای آماده شدن انسان برای ماه رمضان است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: همانطور که ماه رمضان، برترین ماه است، روز‌های ماه رمضان نیز برترین روزهاست و مبادا لحظه‌ای را از دست بدهید چرا که ساعت ساعت این ماه، برترین ساعت هاست.

او ادامه داد: خدا انسان را به روزه داری که همان دعوت به تقوا و کرامت است، دعوت کرده و وقتی شما به ضیافت ماه رمضان آمدید، به تقوا می‌رسید و وقتی به تقوا رسیدید به کرامت می‌رسید و این کرامت بالاترین درجات انسانی و حتی خواب شما هم تسبیح و ذکر و عبادت محسوب می‌شود هر کاری که انجام می‌دهید در پیشگاه خدا قبول می‌شود، زیرا رنگ و بوی تقوا دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: دعا در ماه رمضان بسیار توصیه شده است و رسول خدا تأکید کرده دعا در این ماه مستجاب می‌شود. خداوند در قرآن فرموده وقتی در ماه مبارک رمضان بندگان من، مرا جویا شدند بگو من همینجا هستم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: خدا همیشه نزدیک است و همه جا هست و ماه رمضان این موضوع را یادآوری می‌کند و خدا تأکید کرده هر کسی دعا کند، پاسخ می‌گیرد و هر چه می‌خواهید بگویید و مؤمنان از من بخواهند و اعتماد داشته باشند که برآورده و اجابت می‌کند، اگر مصلحت باشد. آدم گرفتار کسی است که این ماه بیاید و برود و از این ماه مبارک استفاده نکند.

او در ادامه با تبریک روز ارتش بیان کرد: هر ساله در چنین روزی مانور نیرو‌های مسلح را داشتیم، اما امسال مانور بهداشتی نیرو‌های مسلح را شاهد بودیم و امیدواریم هر سال شاهد ارتقای توان و قدرت نظامی باشیم. این عزیزان تلاش‌های بسیاری در عرصه‌های مختلف داشته اند و امیدواریم هر روز شاهد افزایش اقتدار ارتش مقتدر باشیم.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام جمعه کمک های مردمی حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ولی فقیه در استان نیرو های مسلح ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۳۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی ساوجی‌ها از اجرای طرح نور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ فرمانده انتظامی شهرستان ساوه گفت: اجرای طرح نور، در حقیقت مبارزه با بی‌عفتی و اباحه‌گری در سطح جامعه است.
سرهنگ جمالی افزود: ما همچون فرمانده انتظامی کشور، تا پای جان و برای دفاع از ناموس این آب و خاک ایستاده‌ایم تا مشت محکمی بر دهان بدخواهان این مملکت زده باشیم.
او اضافه کرد: از همۀ مردمی که در اجتماع مردمی شرکت کرده‌اند، قدردانی می‌کنیم.
در این اجتماع، مردم با اهدا گل به عوامل انتظامی، بر استمرار این طرح تأکید کردند.

دیگر خبرها

  • بسیج پربرکت‌ترین نهاد انقلاب است
  • احیای ۲۶رشته قنات توسط بسیج سازندگی قزوین
  • اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین آغاز شد
  • تجلیل از اساتید خواهر و برادر حوزه علمیه استان قزوین
  • قدردانی از ۴۳ استاد سرآمد آموزشی استان کرمان
  • قدردانی ساوجی‌ها از اجرای طرح نور
  • آثار شهید مطهری عقل را تسلیم و دل را راضی می‌کند
  • از معلمان امین شهر، قدردانی شد
  • تقدیر از کارگران یک مجموعه تولیدی در خوشاب توسط امام جمعه شهرستان
  • اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین