Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالعباس زبیدی نیا معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان گفت: به منظور الگوسازی فرهنگ ارزشمند صلح و سازش و به منظور پیشگیری و رفع اختلافات مربوط به اصحاب فرهنگ، رسانه و هنر بصورت مسالمت آمیز، بزودی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شعبه ویژه فرهنگ، رسانه و هنر شورای حل اختلاف استان راه اندازی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان داشت: در سند تحول قوه قضاییه توسعه ارتباطات این قوه با جامعه رسانه‌ای، هنری و فرهنگی، مورد عنایت و تاکید سیستم قضایی و به تبع شورا‌های حل اختلاف است که باید این سیاست با گستردگی بیشتر در تمام صنوف برنامه ریزی و اجرا شود.

زبیدی نیا تصریح کرد: معتقدیم با حضور عناصر کارآمد و توانمند به صلح و سازش حداکثری در حوزه رسانه و فرهنگ شعبه ویژه شورای حل اختلاف صنوف زیر مجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با همین رویکرد تشکیل و راه اندازی خواهند شد.

رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان ادامه داد: شعبه تخصصی ویژه‌ اصحاب رسانه و هنر را یک فرصت خوب بسیار مطلوبی است که باید آن را غنیمت بشماریم و در این رابطه کار را به اهلش و از مجموعه‌ای با تجربه از درون همان سازمان و ارگان بسپاریم.

او بر ضرورت استفاده بهینه از ظرفیت اصحاب رسانه و هنر در ترویج و توسعه فرهنگ ارزشمند صلح و سازش در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: مشکلات و شکایت‌های قضایی را باید قبل از طرح در دادسرا و دادگاه‌ها، در فضای آرام و به دور از تنش و استرس از طریق آشتی دادن طرفین و صلح و سازش میان آنان به سرانجام نیک برسانیم و از ظرفیت اصحاب رسانه و هنر در ترویج و توسعه فرهنگ ارزشمند صلح و سازش در جامعه می‌توان بخوبی استفاده بهینه از آنان نمود.

محمد جوروند مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن تشکر و قدردانی از عبدالعباس زبیدی نیا، تفاهم نامه تاسیس شعبه تخصصی شورا‌های حل اختلاف ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی فی مابین اداره کل شورا‌های حل اختلاف و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار ارزشمند و مطلوب دانست و آن را فرصتی بسیار مناسب و لازم برای حل و فصل مشکلات و اختلافات مطروحه به وجودآمده بین اصحاب فرهنگ، رسانه و هنر تلقی کرد.

او با اشاره به آیه شریفه قرآن کریم ((و نون والقلم و ما یسطرون)) احترام و تکریم اهل قلم و رسانه را بسیار ضروری و مهم برشمرد و خواستار رفع اختلافات به وجود آمده بین اصحاب فرهنگ، رسانه و هنر در فضایی آرام و صمیمی و با تعاملات بیشتر گردید و راه اندازی این شعبه را بهترین و مناسبترین راه حل برای رفع و پیشگیری از مشکلات و اختلافات مطروحه این قشر زحمتکش جامعه دانست که نتیجه آن قطعا رضایت خداوند متعال را در بر دارد.

 

جوروند در ادامه با ابراز خرسندی از تاسیس این شعبه بیان کرد: با همه وجود از افتتاح و راه اندازی شعبه شورای حل اختلاف ویژه اصناف این مرجع استقبال خواهیم کرد.

تفاهم نامه افتتاح و راه اندازی شعبه ویژه فرهنگ، رسانه و هنر شورای حل اختلاف خوزستان فی مابین معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف و مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان منعقد گردید.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای حل اختلاف صلح و سازش فرهنگ و ارشاد اسلامی شورا های حل اختلاف حل اختلاف خوزستان شورای حل اختلاف راه اندازی حل اختلاف رسانه و هنر ویژه فرهنگ صلح و سازش شعبه ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۳۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادارات فرهنگ و ارشاد، نقش ویژه‌ای در ترویج فرهنگ ثبت رسمی دارند

سیدمهدی هاشمی در دیدار با محسن روحی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان در خصوص وضعیت حدنگاری و موانع پیشبرد حداکثری صدور اسناد مالکیت اشخاص حقیقی و توسعه همکاری‌ها گفتگو کرد.

هاشمی  گفت: یکی از موانع تحقق حدنگاری، تقاضا محور بودن صدور اسناد مالکیت است و در این خصوص باید با تبیین و اطلاع‌رسانی مزایای اسناد مالکیت حدنگار، مالکین اراضی و املاک نسبت به اخذ سند ترغیب شوند.

وی افزود: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی فرهنگ عمومی، نقش بی‌بدیلی در توسعه فرهنگ ثبت رسمی و سوق دادن آحاد جامعه به معامله اموال غیرمنقول بوسیله اسناد مالکیت رسمی دارند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان تصریح کرد: متاسفانه بخشی از افراد نیازی به ثبت رسمی معاملات احساس نمی‌کنند که تولیدات هنری و اقدامات تبیینی رسانه‌ها می‌تواند در این زمینه گره‌گشا باشد.

وی ضمن اشاره به اینکه فاقد سند بودن بخشی از اراضی و املاک تبعات متعدد حقوقی، اقتصادی و اجتماعی را پدید آورده است، گفت: بی‌هویت بودن اراضی به یک ابرچالش تبدیل شده است و همه مسئولان ارشد کشور با درک روشنی از این واقعیت، پای کار حدنگاری آمده‌اند.

عضو شورای قضایی استان کرمان گفت: بدین منظور اعتبارات ویژه‌ای برای تهیه نقشه منازل شهری و روستایی تخصیص یافته است و به ویژه برای کاهش بار مالی کشاورزان تاکنون قرارداد‌های نقشه‌برداری و تشکیل پرونده رایگان برای نیمی از اراضی زراعی رفع تداخل شده استان کرمان منعقد شده است و برای باقی مانده اراضی نیز مراحل عقد قرارداد در حال پیگیری است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • ادارات فرهنگ و ارشاد، نقش ویژه‌ای در ترویج فرهنگ ثبت رسمی دارند
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • غرفه فرهنگ و هنر با موضوع خلیج فارس در سیریک راه‌اندازی شد
  • حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه
  • ۱۱۲۹ اثر به دبیرخانه «طنز پهلو» ارسال شد/ استان تهران بیشترین آثار طنز را ارسال کرد
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است