Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین - محمد زارعی: علی خطیر معاون سابق باشگاه استقلال با وجود اینکه ماه هاست از این باشگاه رفته اما هرازگاهی می بینیم و می شنویم که در فضای رسانه ای و مجازی درباره عملکرد او در زمان مدت حضورش در استقلال انتقاد و بحث می شود.  او در ماجرای آخرین مذاکره آبی ها برای راضی کردن استراماچونی در قطر هم حضور داشت که در نهایت به نتیجه نرسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با او درباره چرایی جدایی سرمربی موفق استقلال و جزئیات آنچه در قطر گذشت صحبت کرده ایم:

شما بانی حضور استراماچونی در استقلال بودید و قرارداد خوبی هم با او بستید؛ در این باره توضیح بدهید.

ما با استراماچونی قراردادی به مبلغ ۵۵۰ هزار یورو بستیم. این در مقابل ویلموتس که ٨میلیون یورو قراردادش بود از نگاه هواداران و جامعه فوتبال پایین به نظر می رسید. در صورتی که قرارداد مربیان و بازیکنان شاغل در فوتبال ایران باید در همین سطح باشد. زیرا فوتبال ما توان پرداخت قراردادهای سنگین مانند قرارداد آقای ویلموتس را ندارد.

چرا زمینه ای فراهم شد تا استراماچونی از ایران برود؟

متاسفانه یکسری نمی خواستند استقلال نتیجه بگیرد. کارشکنی های زیادی انجام شد در حالی که مذاکرات با استراماچونی ادامه داشت عده ای با فرهادی مجیدی مذاکره می کردند، عده ای هم برخی را تحریک به مصاحبه و انتشار قرارداد برعلیه استراماچونی میکردند. یک‌سری رسانه حامی تیم رقیب هم بر روی این آتش بنزین ریختند و با این دوستان در جهت تخریب فضای مذاکره همکاری کردند. من اگر بودم شاید نمی‌گذاشتم کار به اینجا بکشد و پرداخت حقوق آقای استراماچونی سه ماه عقب بیافتد . مطمئنا مدیران وقت استقلال فکر نمی‌کردند که کار به اینجا بکشد و به این راحتی استراماچونی را از دست بدهند. شاید می‌توانستند این فضا را بهتر مدیریت کنند و اخطارهای اقای استراماچونی را جدی‌تر بگیرند.

از مذاکرات قطر برای برگشتن استراماچونی برای مان بگویید؛ موضوعی که خیلی حاشیه ساز شد.

دو روز قبل از اینکه ما در قطر مذاکرات را شروع کنیم استراماچونی رسما اعلام کرده بود که دیگر با باشگاه استقلال همکاری نخواهد کرد. دلایل این عدم همکاری هم انتشار اسناد محرمانه ایشان در سایت رسمی باشگاه و همچنین مصاحبه های غیر مسئولانه یکی دو نفر از مدیران وقت استقلال بر علیه ایشان و اعلام پایان همکاری با اقای استراماچونی از طرف باشگاه و اعلام نام سرمربی جدید ( فرهاد مجیدی) بیان شده است. با این حال به خواست هواداران استقلال که چندروز در مقابل وزارت ورزش اعتراض می کردند،مذاکرات دوحه به عنوان آخرین تلاش و تنها کورسوی امید برای بازگرداندن آقای استراماچونی و نجات  تیم رویایی استقلال صورت پذیرفت. متاسفانه یکسری شیطنت از طرف برخی و با همکاری دوستان رسانه ای حامی تیم رقیب در روز مذاکره و انتشار قرارداد محرمانه آقای استراماچونی سبب شد تا مسیر مذاکرات دوحه کاملا منحرف شود و نتیجه دلخواه هواداران که بازگشت آقای استراماچونی بود حاصل نگردد.

اگر در استقلال می ماندید چه کار می کردید که استرماچونی بماند؟

من اگر بودم شاید نمی‌گذاشتم کار به اینجا بکشد و پرداخت حقوق آقای استراماچونی سه ماه عقب بماند . مطمئنا مدیران وقت استقلال فکر نمی‌کردند که کار به اینجا بکشد و به این راحتی استراماچونی را از دست بدهند شاید می‌توانستند این فضا را بهتر مدیریت کنند و اخطارهای اقای استواماچونی را جدی‌تر بگیرند.

دلیل اصلی ناراحتی استراماچونی از افشای قراردادش بود؟

بله وقتی یکسری ناجوانمردانه دست به افشای قراداد محرمانه آقای استراماچونی زدند دانسته و یا نادانسته آینده شغلی و حرفه ای این مربی به خطر انداخته اند. چراکه وقتی او حاضر شده است با مبلغ ۵۵۰ هزار یورو به استقلال بیاید انتظار این‌است که با مبلغ پایین تر در کشورهای اروپایی کار کند و همین آینده شغلی این مربی را به خطر می اندازد. دقیقا مشابه این اتفاق برای آقای کیروش هم رخ داد و ایشان بعد از افشای قراردادش کاملا تمرکز و انگیزه جهت کار در ایران را از دست داده بود.

پس نام دی‌بیاسی این وسط چرا مطرح شد؟

بعد از این اتفاق و اینکه برای باشگاه دیگر بطور قطع مسجل گشت  استراماچونی به استقلال بر نمی گردد آقای خلیل‌زاده به من و رحمان گفت به نظرتان چکار کنیم؛ گفتند دنبال مربی خارجی هستیم و تاکید داشتند مربی ایرانی نمی خواهیم. من هم به ایشان گفتم حالا که اینطور هست یک مربی بیاورید که ادامه دهند راه استرماچونی باشد و از سیستم ۳-۵-۲ مدرن و طراحی تمرینات آن آشنایی کافی داشته باشد

. اسم دی‌بیاسی به خاطر این مطرح شد که بعد از استرا به همراه دونادونی یکی از گزینه های جدی استقلال در ابتدای فصل بودند. او به واسطه اینکه می توانست ادامه دهنده راه و تفکرات آقای استراماچونی در استقلال باشد گزینه مناسبی بود. ایشان شش سال در آلبانی بود همانطور که کی روش در ایران محبوب است او در آلبانی محبوب است و موفقیت  های زیادی در آلبانی و ایتالیا بدست آورده است.

با اعلام رضایت و اصرار آقای خلیل زاده با دی‌بیاسی مذاکره کردیم و توافقات اولیه ظرف چند ساعت خیلی سریع انجام شد. آقای دی‌بیاسی از تیمی که استراماچونی ساخته بود تمجید کردند و همین تیم قوی و سرحال انگیزه مضاعف برایش بود تا حاضر شود با دو دستیار و به مبلغ ٣٠٠هزار دلار به استقلال بیاید.

بعداز توافقات اولیه، خلیل زاده با وزیرورزش تماس گرفت و آقای وزیر هم تاکید کردند در شرایط فعلی ایشان انتخاب مناسبی است. قرار شد فرادی آن روز خلیل زاده و رضایی پیش وزیر بروند و انتخاب آقای دی‌بیاسی را نهایی کنند. من هم همان روز از قطر عازم زوریخ شدم و مقرر شد نتیجه جلسه با وزیر را به من اطلاع بدهند تا اگر لازم شد من مقدمات سفر اقای دی‌بیاسی به ایران را فراهم کنم .

متاسفانه  همان روز باشگاه نامه ای به آقای استراماچونی می‌فرستند که اصلا بنده در جریان این نامه نبودم و لحن نامه لحن مناسبی نبود. در این نامه به آقای  استراماچونی گفته می شود که شما همه پول خود را دریافت کردید و سه روز هم ما را در دوحه معطل کردید و  تا ساعت ۱۲ شب وقت دارید به ما جواب نهایی بدهید که آیا به استقلال بر می‌گردید یا خیر . این موضوع بدون اطلاع من و وکیل باشگاه انجام شد و مدیران باشگاه به اشتباه خیال کردند که چنین نامه ای در صورت شکایت آقای استراماچونی از باشگاه میتواند مدرک مناسبی برای دفاع از حق باشگاه باشد.

این یک تصور کاملا نادرست بود که من نمیدانم چه کسی مدیران باشگاه را مجبور به ارسال این نامه نموده است.  همین نامه باعث عصبانیت استراماچونی شد و ایشان با ناراحتی کل مذاکرات را انکار نموده است و گفت اصلا مذاکراتی در دوحه نداشتیم در حالی که ما با وکیل استراماچونی در دوحه مذاکره کرده بودیم هرچند وکیل ایشان هم بعد از انتشار قراداد حاضر به مذاکره نبود و با اصرار و تقاضای ما حاضر شد به پای میز مذاکره بیاید. به هر حال پس از این جریانات همه چیز در فضای رسانه ای به هم ریخت و دیگر امکان هر تفاهمی از بین رفت.

عده ای هم اصرار داشتند تا همه مشکلات رفتن استراماچونی به شما مربوط است!

روزی که استراماچونی از استقلال رفت من ٥ ماه قبل استعفا داده بودم. شاید به خاطر اینکه این دوستان احساس می کردند با حضور من جایگاهی در استقلال ندارند. به هرحال استقلال محل درآمد و اعتبار برخی افراد بود و به واسطه حضور در استقلال رانت های را به دست بیاورند . من جلو همه این افراد ایستادم به مین دلیل مجبور بودن علیه من جوسازی کنند . بعد هم برخی بازیکنان را مجبور کردند تا علیه من حرف بزنند.

اما برخی پیشکسوتان هم علیه شما مصاحبه کردند .

نه فقط امیرحسین صادقی بود که بعد با هم صحبت کردیم. گفت من شناختی ازت نداشتم و بعداز دلجویی از یکدیگر تمام شد . ولی برخی ها از درون باشگاه خودشان نمی توانستند حرفی بزنند، بازیکنان را جلو می انداختند. ولی من به خاطر منافع استقلال با پدر خودم هم مماشات نمی کنم و با کسی معامله نمی کنم.

درباره اختلافت با کی روش بگو.

من هیچ وقت با آقای کیروش مشکلی نداشتم، متاسفانه برخی اطرافیان ایشان حاشیه سازی می کردند. به نظر من کی روش خیلی به فوتبال ما خدمت کرد. همیشه از او حمایت کرده و می کنم و تاکید دارم خدمات ایشان در مدت حضورشان در تیم ملی فوتبال ایران بینظیر بود.

کد خبر 502042 برچسب‌ها مربی - استراماچونی باشگاه استقلال

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مربی استراماچونی باشگاه استقلال کار به اینجا بکشد آقای استراماچونی خلیل زاده دی بیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۳۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابودی طاغوت وعده صادق الهی است

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن موسایی مسئول موقوفات، منابع پایدار، امور بین‌الملل حوزه علمیه هرمزگان و نایب رئیس مجمع فضلا و علمای استان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در تبیین ویژگی‌های طاغوت، اظهار داشت: طاغوت در اسلام به معنای طغیان‌گر و تجاوز کننده از حدود الهی شناخته می‌شود، حدودی که سراسر منطبق با فطرت آدمی وضع شده است بنابراین افراد و قدرت‌هایی که بر خلاف فطرت رفتار کنند را باید طاغوت بدانیم.

وی افزود: بر اساس فطرت، همه ما از ظلم، قتل، دروغ، فحشاء، تزویر و ریا انزجار داریم؛ هیچکس را نمی‌توان پیدا کرد که بگوید از مورد ظلم واقع شدن لذت می‌برد یا دوست دارد به واسطه دروغ در معرض اطلاعات غلطی قرار بگیرد از این رو با توجه به اینکه این اعمالِ دارای منافات با سرشت آدمی، جامعه را از مسیر رستگاری دور می‌کند مؤمنین باید برای جلوگیری از انحرافات عمومی در مقابل طاغوت بایستند.

مسئول امور بین‌الملل حوزه علمیه هرمزگان، تأکید کرد: نتیجه سکوت در مقابل اعمال خلاف واقع، طاغوتیان رسیدن به موضعی است که جامعه اسلامی در سال ۶۱ هجران به آن رسید و در برابر سکوت عده‌ای و همراهی عده‌ای دیگر امام جامعه به بدترین شکل ممکن به شهادت رسید؛ شهادت رهبر جامعه مسلمین تاوان بی‌تفاوتی مسلمانان به اعمال ضد اسلامی و انحرافات بود و همین بی‌تفاوتی زمینه را برای جنایات بعدی هموار کرد.

موسایی عنوان‌کرد: شناختن منافق کار بسیار سختی است اما شناختن طاغوت سهل و دسترس پذیر است، کافیست به دقت به اطراف خود نگاه کنیم؛ امروز چه کسی کشورهای دنیا را به بهانه‌های واهی تحریم می‌کند؛ بازار اسلحه و سلاح‌های کشتار جمعی در دست چه کسانی است؟ چه کشوری قطعنامه‌ها را بر علیه رژیم منحوس صهیونیستی وتو می‌کند؛ حامی اصلی شبکه‌های دروغ‌پرداز معاند کدام کشور است؟ قطعاً پاسخ همه این سوالات ایالات متحده آمریکا است که امام امت به حق آن را شیطان بزرگ نامید.

نایب رئیس مجمع فضلا و علمای استان هرمزگان بیان‌کرد: رژیم منحوس صهیونیستی نیز مصداقی عینی برای طاغوت است که حافظ منافع شیطان بزرگ در غرب آسیا است اما این‌ها غافل هستند از اینکه خداوند وعده داده است ظالمین و طاغوت را نابود سازد.

وی ادامه داد: قرآن در آیه ۵۳ سوره ذاریات قوم حضرت نوح را پیرو طاغوت معرفی کرده، قومی که به بلای بد دچار شدند و صغیر و کبیرشان در طوفان الهی غرق شدند؛ وقتی به این ماجرا می‌نگریم می‌بینیم مقام و منزلت حیواناتی حضرت نوح علیه‌السلام جمع آوری کرد از انسان‌های پیرو طاغوت بالاتر بود چرا که آن‌ها لیاقت نجات پیدا کردند اما انسان‌های طغیان‌گر در سیل تعدی به حدود الهی غرق شدند.

استار حوزه و دانشگاه با اشاره به آیات ۲۱ و ۲۲ سوره نبا گفت: جهنم کمین‌گاهِ اهالی طاغوت است و پیروان طاغوت در واقع هم در این دنیا به جهنم کشیده خواهند شد و هم در آن دنیا چرا که نابودی طاغوت صادق‌ترین وعده الهی است و این نابودی با خار و خفیف شدن همراه خواهد بود چنانچه در هفتم اکتبر شاهد بودیم رژیم صهیونیستیِ مغرور و متکبر که به گنبد آهنینش می‌نازید در برابر یک گروه ساده از مقاومت فرو پاشید و جمهوری اسلامی ایران نیز در عملیات وعده صادق به همگان نشان داد که بُتی که از این رژیم در ذهن کشورهای جهان و منطقه ساخته‌اند حتی با یک هلُ در سیلاب جنایات خود و خون بی‌گناهان غرق خواهد شد.

کد خبر 6089460

دیگر خبرها

  • آغاز بلیت‌فروشی «آن‌ها دروغ می‌گویند» از ظهر امروز
  • تصاویری از تشکیل چندین دریاچه‌ شیرابه در تهران؛ وعده مسئولان دروغ شد! | فیلم
  • کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷
  • پرسپولیس جلوتر از استقلال
  • نابودی طاغوت وعده صادق الهی است
  • بررسی شایعه تغییر مدیریت در سرخابی‌ها توسط مالکان جدید
  • تاکید امام جمعه پلدشت برنقش خطیر معلمان درتربیت نیروی انسانی
  • سردار رادان: مقابله با بی‌حیایی و بی‌عفتی در جامعه امری خطیر، حساس و غیرقابل بازگشت است
  • ژاوی: دروغ می‌گویند، غرامت نمی‌خواستم
  • لاجوردی: مماشات کنیم مقابله با بی حجابی سخت‌تر می‌شود