Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایکل پیج، معاون مدیر سازمان دیدبان حقوق بشر در بخش غرب آسیا اعلام کرد با توجه به سابقه طولانی عربستان سعودی در محاکمه‌های ظالمانه، ممکن است این کشور برخی از فلسطینیان و اردنی‌های زندانی را با اتهام‌های ساختگی و شکنجه‌های سخت مجازات کند.

عربستان سعودی بیش از ۶۰ فلسطینی و اردنی را به دلیل یاری مساله فلسطین بازداشت و اتهاماتی از قبیل کمک به گروهی تروریستی و حمایت مالی از آن به این افراد وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربستان سعودی در کیفرخواست صادر شده علیه بازداشتی‌های فلسطینی ادله خنده‌داری مانند کشف و ضبط روغن زیتون از آنها، فرستادن قربانی به غزه و داشتن کتابی درباره تاریخ فلسطین ذکر کرده است.

بیشتر بخوانید:

ادعای عربستان درباره ترور شهروند منتقد سعودی نادرست است حماس: موضوع اسرا در زندان‌های صهیونیستی قابل چشم پوشی نیست

معاون مدیر دیدبان حقوق بشر در بخش غرب آسیا گفت که برخی از زندانی‌ها از کارشکنی‌های خطرناکی در زندان‌های عربستان خبر دادند و آن هم درست در زمانی که ویروس کرونا جان این زندانیان را تهدید می‌کند.

در همین ارتباط، دیدبان حقوق بشر در گفتگو با ۶ تن از نزدیکان ۷ زندانی فلسطینی یا اردنی که همگی آن‌ها به علت ترس از انتقام نخواستند نامشان فاش شود، گزارش کرد که دستگاه‌های امنیتی عربستان سعودی ۵ نفر از این افراد را با ورود ناگهانی به خانه‌شان در سال ۲۰۱۸ و ۲ نفر دیگر در فرودگاه دستگیر کرده است.

اعضای خانواده اسرا در این گفتگو به برخی کارشکنی‌های مقامات سعودی در دستگیری افراد یادشده اشاره کردند از جمله ناپدید شدن قهری، حبس طولانی مدت در سلول انفرادی و شکنجه.

برخی از نزدیکان زندانیان گزارش کردند که اعضای خانواده‌شان ناگهان به مدت چند هفته تا ۶ ماه ناپدید می‌شدند و آن‌ها به دنبال این موضوع به پلیس اطلاع می‌دانند، اما مقامات عربستانی وجود این افراد در زندان‌ها را تکذیب می‌کردند.

برخی از نزدیکان این زندانیان که کیفرخواست صادره را دیده بودند، گفتند در این کیفرخواست‌ها به اتهاماتی، چون عضویت در گروهی تروریستی و کمک به آن اشاره شده بی‌آنکه نامی از آن برده شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دیده بان حقوق بشر عربستان سعودی فلسطین اشغالی شکنجه زندانیان دیدبان حقوق بشر عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۳۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد