Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرامکو روز جمعه با صدور بیانیه ای کوتاه که در پایگاه اینترنتی بازارمالی سعودی « تداول» منتشر شده است، افزود: از روز اول ماه مه آینده ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام در روز به مشتریانش عرضه خواهد کرد.

این مقدار نفت خام شامل نفت صادراتی به خارج از عربستان و برای مصرف داخلی است اما در بیانیه آرامکو به میزان نفت خامی که اکنون این کشور صادر می کند، اشاره نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش خود آورده است که سازمان کشورهای صادر کننده نفت(اوپک) مانند عربستان و کشورهای نفت خیز شریک آن که عضو این سازمان نیستند مانند روسیه روز یکشنبه گذشته به توافقی دست یافتند که در دو ماه آینده تولید نفت باید روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه نفت کاهش یابد.

سهم عربستان برای عرضه در بازار نفت هشت و نیم میلیون بشکه در روز تعیین شد.

توافق برای کاهش تولید نفت با هدف تلاش برای افزایش قیمت نفت در بازارهای اشباع شده با نفت خام بعداز شیوع ویروس همه گیرجهانی کرونا ( کووید ۱۹) صورت گرفت.

با شیوع کرونا درسراسر جهان که به اخلال درحمل ونقل نفت و دیگر کالاها، لغو پرواز هواپیماها ، کاهش تقاضا و جنگ قیمت نفت بین روسیه و عربستان منجرشد، قیمت نفت به طورکم سابقه ای کاهش یافت.

عربستان پس ازعدم دستیابی به توافق برای کاهش تولید روزانه نفت در ماه آوریل گذشته ، تولید خود را افزایش داد و صادرات خود را به سطحی بی سابقه رساند و برای دستیابی به بیشترین سهم ممکن در بازارنفت  با روسیه وارد جنگ قیمت شد ، تا این که توافق روز یکشنبه گذشته صورت گرفت.

به اعتقاد وزیرانرژی عربستان، پیش بینی می شود عملیات خرید ذخایر راهبردی نفت کشورها  در ماه های می و ژوئن آینده به ۲۰۰ میلیون بشکه در روز برسد ، به این معنا که میزان کاهش واقعی تولید نفت به ۱۹ ونیم میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

« عبدالعزیز بن سلمان» تاکید کرد که عربستان در صورت ضرورت تولید نفت خود را به کمتر از هشت و نیم میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داد.

« الکساندر نواک » وزیر انرژی روسیه و همتای سعودی وی در چارچوب مشورت های مستمر خود درباره اوضاع بازار نفت دیروز پنجشنبه تلفنی گفت وگو و برتعهد دو کشوربه «توافق تاریخی» کاهش تولید نفت تاکید کردند.

نواک و بن سلمان تأکید کردند که« روسیه و عربستان به طور کامل آماده هستند درصورت ضرورت هرگونه اقدام اضافی را با همکاری اعضای اوپک و سایر تولیدکنندگان نفت انجام دهن».

برچسب‌ها اوپک ویروس کرونا عربستان سعودی نفت پروندهٔ خبری کاهش ۱۰ میلیون بشکه‌ای تولید نفت جهان هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوپک ویروس کرونا عربستان سعودی نفت اوپک ویروس کرونا عربستان سعودی نفت میلیون بشکه در روز تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۳۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز چهارشنبه یک افزایش قیمت جزئی داشته که می‌تواند نتیجه گزارش کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته باشد. به نظر می‌رسد توجه سرمایه‌گذاران از تنش‌های خاورمیانه دور شده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 2 سنت معادل 0.02 درصد کاهش به 88 دلار و 40 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 2 سنت معادل 0.02 درصد کاهش 83 دلار و 34 سنت معامله می‌شود.

مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمالاوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور 3.237 میلیون بشکه در هفته منتهی به 19 آوریل کاهش یافته است. این در حالیست که بسیاری از تحلیلگران انتظار یک افزایش 800 هزار بشکه‌ای را داشتند.
تاجران منتظر اطلاعات رسمی در مورد ذخایر نفت و محصولات نفتی هستند که قرار است امروز منتشر شود.
در این بین، احتمال کاهش نرخ بهره در انگلیس و اتحادیه اروپا در ماه ژوئن افزایش یافته که می‌تواند به رشد اقتصاد و در نتیجه رشد تقاضا برای نفت کمک کند.
کپیتال ایکونومیکس طی یادداشتی اعلام کرد فعالیت تجاری در منطقه یورو و انگلیس در ماه جاری میلادی با بیشترین سرعت طی یک سال گذشته رشد داشته که حاکی از ادامه رشد اقتصاد منطقه است.
از طرف دیگر فعالیت تجاری در آمریکا در ماه آوریل تا پایین‌ترین سطح طی چهار ماه گذشته کاهش یافته است. بدین ترتیب سیاستگذاران قانع می‌شوند که لازم است نرخ بهره را جهت حمایت از اقتصاد پایین بیاورند.
با وجود تشدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه، به نظر می‌رسد توجه تاجران تا حدی از تحولات خاورمیانه در معاملات روز چهارشنبه دور شده است.
انتهای پیام/44

دیگر خبرها

  • بانکداران خارجی در راه عربستان | کاکائو چه چالشی برای دنیا ایجاد کرد؟
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد