Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از خلیل آباد، محمود روشندل در سفر به این شهرستان و در دیدار با امام جمعه و فرماندار خلیل آباد اظهارکرد: کلیه بندهای خاکی و ملاتی خلیل آباد در پی بارندگی های اخیر سرریز شده است.

وی افزود: با ایجاد 2 طرح آبخیز داری دیگر در بالادست این شهرستان مهار کلیه سیلاب ها در مسیر گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روشندل به اختصاص 15 میلیارد تومان برای 15 شهرستان استان در بحث مقابله با ریزگرد ها خبر داد و اظهارداشت: از این مبلغ 560 میلیون تومان به این شهرستان اختصاص و هزینه شده است.

روشندل همچنین از صرف هزینه یک میلیارد تومانی برای اجرای طرح‌های بیابان زدایی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: قطعا در آینده شاهد اجرای طرح های آبخیزداری و طرح‌های بیابان زداریی که کمکی در جلوگیری از ورود ریز گردها به داخل شهر می‌شود، اجرا خواهد شد.

معاون فنی مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان خراسان رضوی از تخصیص اعتبارات صندوق توسعه ملی حسب دستور مقام معظم رهبری به منابع طبیعی و آبخیزداری طی دوسال گذشته خبر داد و گفت: با ختصاص این اعتبارات صدها طرح آبخیز داری و آبخوانداری در سطح کشور و این استان اجرائی شده است.

در این جلسه ابراهیم قاسمپور فرماندار خلیل آباد نیز گفت: از ابتدای فروردین امسال  تا کنون میزان بارش ۱۳۹ میلیمتر در خلیل آباد  ثبت شده است در حالی که در فروردین ماه سال گذشته میزان 58 میلی متر بارندگی داشته ایم ولی امسال الحمد الله تا کنون81 میلی متر نسبت به فروردین ماه سال گذشته تا کنون افزایش بارش را نیز داشته ایم.

قاسم پور با اشاره به اینکه بارش بارندگی های فروردین امسال نسبت به سال قبل ۱۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است اظهار کرد: میزان بارش سال زراعی امسال تا امروز ۳۰۰ میلیمتر بوده که  سال زراعی قبل  ۲۲۷ میلیمتر بارندگی داشته ایم  که امسال نسبت به سال گذشته تا کنون ۳۲ درصد افزایش بارش ثبت شده است .

وی  با بیان اینکه بارندگی وتگرگ روز 12 فروردین ماه  به بخشی از باغات انگور ، درختان  گرجه سبز و مزارع زیره شهرستان متاسفانه خسارت وارد نموده است، افزود: بیشترین خسارت ها در حوزه باغات انگور شهرستان بوده است

فرماندار خلیل آباد اظهار داشت: میزان خسارت وارده 107 میلیارد تومان  براساس گزارش کارشناسان جهاد کشاورزی برآورد شده بود،  که به ستاد بحران استانداری خراسان رضوی انعکاس داده شده و استانداری هم خسارت ها را به وزارت کشور اعلام کرده است.

فرماندار خلیل آباد از اداره کل منابع طبیعی خواست باتوجه به حجم بارندگی ها و سیلاب نسبت به اجرای طرحهای آبخیز داری در پایین دست شهرستان به منظور جلوگیری از پیشروی کویر اقدام شود.

در این جلسه مهدی مظفر جلالی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری خلیل آباد گفت: مجموع حوزه آبخیز این شهرستان 54 هزار هکتار است که تاکنون در سطح 23 هزار و 300 هکتار عملیات اجرایی آبخیز داری در آنها انجام شده است.

وی به اثرات اجرای این طرح‌ها جدا از حفظ خاک، پوشش گیاهی و افزایش درآمد کشاورزی و دامی روستائیان سالانه بالغ بر 10 میلیون متر مکعب سیلاب به سفره های زیرزمینی تزریق می‌شود.

مظفرجلالی 188 هزار هکتار مساحت شهرستان را نام برد و گفت : از این مقدار 12 هزار هکتار کوه ، 23 هزار هکتار تپه ، 72 هزار هکتار دشت و 42 هزار هکتار اراضی کویری و بیابانی این شهرستان است.

وی اجرای طرحهای آبخیزداری را مناسب نام برد گفت: آثار اجرای این طرح ها افزایش آبدهی قنوات، پایین دست ها را داشته است.

رئیس اداره منبع طبیعی خلیل آباد اولویت اجرای پروژه های آبخیزداری را بازنگری مطالعه حوزه و اجرای عملیات پخش سیلاب در حوزه شهری و نیز بازنگری مطالعه رودخانه خارزنج ، حوزه کاریزک و اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه شوراب را نام برد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان خراسان رضوی امام جمعه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری معاون منابع طبیعی و آبخیزداری فرماندار خلیل آباد منابع طبیعی هزار هکتار آبخیز داری سال گذشته اجرای طرح طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۴۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری  خراسان رضوی گفت: این استان بیش از ۸ میلیون هکتار  زمین ملی دارد که حفظ و حراست از آن نیازمند مشارکت مردم و همیاران طبیعت است.

فنودی افزود: وجود حدود ۲۵ هزار همیار طبیعت در خراسان رضوی فرصت مغتنمی برای فرهنگ‌سازی در زمینه حفظ و حراست و توسعه منابع طبیعی و  نمونه شاخصی از مشارکت خودجوش مردم در زمینه احیا و حفاظت از منابع طبیعی است.

وی گفت: طرح شورای همیار طبیعت  نخستین بار  به همت خراسان رضوی به سازمان منابع طبیعی  و آبخیزداری کشور ارائه  و با تصویب و تایید آن در اداره کل آموزش ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان قرار شد این طرح به صورت پایلوت دراین  استان آغاز و پس از بررسی نقاط ضعف و قوت آن برای اجرا به سراسر کشور ارسال شود.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی افزود:با  آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت قرار است در هر شهرستان شورای همیار طبیعت تشکیل و علاقمندان به منابع طبیعی و حفظ و حراست از آن با عضو شدن در این شورا بازوی توانمندی در این مسیر متعالی باشند.

 فنودی استفاده از خرد جمعی همیاران طبیعت استفاده از ظرفیت و توانمندی آنها و ایجاد ساختار منسجم این گروه مردمی را از اهداف تشکیل این شورا برشمرد و گفت:  حفظ مراتع و منابع طبیعی، توسعه فضای سبز و درختکاری و درخت داری از برکات و آثار مشارکت همیاران طبیعت است که به صورت داوطلبانه و خودجوش به عنوان باقیات و صالحات ارزشمند برای این عزیزان ماندگار خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به شعار سال با عنوان  جهش تولید با مشارکت مردم افزود: آموزش و ترویج در موضوع روابط عمومی سرمایه‌گذاری در توسعه و حفظ منابع طبیعی است چرا که آگاهی مردم باعث افزایش و دغدغه مندی آنها در این حوزه و موجب برکات فراوانی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی از همه علاقمندان به طبیعت خواست تا با مراجعه به سامانه همیار طبیعت و دریافت کارت شناسایی به جمع حافظان مروجان و حامیان طبیعت بپیوندند.

در حاشیه این مراسم همیاران طبیعت از نهالستان ایرانی تورانی طرق بازدید و با روند تولید نهال برای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت آشناشدند 

دیگر خبرها

  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • آغاز برداشت گل گاو زبان در شهرستان املش
  • آغاز اجرای خط انتقال ۱۰ اینچی گاز در هشترود
  • مراسم عزاداری روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در خلیل آباد
  • آغاز ساخت ایستگاه مخابراتی احمد آباد-جوزار بویین میاندشت
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • بررسی و مطالعه تقسیم استان‌های غربی و شرقی تهران
  • بررسی‌ و مطالعه تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران/ لزوم تطبیق طرح با شرایط امروز جمعیتی