Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس مجسمه‌سازی گفت: در دوران قرنطینه خانگی اثر حجمی را ساخته‌ام که در آن علم، صلح و دوستی، همدلی و هم‌گامی نردبانی شده برای رهایی از بحرانی که اکنون در آن هستیم.

ملیحه سلیمانی کارشناس مجسمه‌سازی است؛ او در دوران قرنطینه خانگی اقدام به ساخت یک اثر حجم کرده، این مجسمه‌ساز در بیانیه این اثر آورده است:

«زمین درگیر ویروسی است که انسان را به انزوا کشانده، ویروسی که منجر به قطع بسیاری از ارتباطات اجتماعی شده است؛ امّا این ویروسِ جدایی‌افکن نیز می‌تواند خود عاملی برای همبستگی و همدلی انسان‌ها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..
در این اثر، انسان‌ها را نشان داده‌ام که با همدلی و حمایت یکدیگر و به پشتوانه علم، بی‌اعتنا به رنگ‌ها و مرزها یک‌دل و یک‌رنگ از این عامل تفرقه و جدایی در حال عبور و رها شدن هستند.»

وی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: هر هنرمند از اثری که خلق می‏‌کند به دنبال هدف و بروز احساسات خویش است و دغدغه هر هنرمند در خلق آثار او نمود پیدا می‌کند.

او اظهار کرد: در بخشی از این اثر هجوم ویروس‎های کرونای جدید را نشان داده‌ام و در بخش دیگر آن با ایده گرفتن از مولکول DNA نردبانی را ساخته‌ام که انسان‌ها با بالا رفتن از آن و به کمک یکدیگر به سمت رهایی می‌روند، جایی که دیگر آلوده نیست.

این مجسمه‌ساز افزود: دغدغه من در این اثر نشان دادن همدلی، صلح و هم‌گامی انسان‌هاست؛ این دوستی و همدلی کمک می‌کند که بشر آسان‌تر از سدّ مشکلات و بحران‌ها عبور کند؛ البته تکیه بر علم و بالا رفتن از نردبان دانش در این زمینه اهمیت بسزایی دارد طوری که جهانیان هم اکنون چشم به پیشرفت‌های علم دوخته‌اند.

وی بیان کرد: اگرچه در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا از اینکه باید روزهای متفاوتی را سپری کنیم دچار شوک بودم، اما بعد از مدتی تصمیم گرفتم من نیز در این روزها به کار همیشگی خود بپردازم، در نتیجه شروع به ساخت این اثر کردم که زمان ایده‌پردازی، طراحی و ساخت این اثر حدود یک ماه به طول انجامید.

سلیمانی گفت: در شرایط عادی می‎شد این اثر را در نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار داد، اما در شرایط فعلی تصمیم گرفتم از طریق فضای مجازی این اثر را به نمایش بگذارم.

این کارشناس مجسمه‌سازی که از ابتدای شیوع ویروس کرونا و 7 هفته را در قرنطینه خانگی سپری کرده است، ادامه داد: تقریبا از همان روزهای ابتدایی قرنطینه خانگی را رعایت کردم و با ابزاری که در خانه داشتم، مشغول فعالیت شدم و حتی آموزشگاه هنری را که در آن کار می‌کردیم، پیش از اعلام رسمی در راستای حفظ سلامتی هنرجویان تعطیل کردیم.

این هنرمند نیشابوری که تاکنون در چهار نمایشگاه گروهی شرکت داشته و سه نمایشگاه نیز به صورت انفرادی دایر کرده است، عنوان کرد: در دوران قرنطینه، اوقات خود را با کار حجم، تماشای فیلم و مطالعه کتاب و ورزش کردن سپری می‎کنم و معتقد هستم، برای خلق یک اثر از هر اتفاقی می‌توان ایده گرفت؛ شرایط پیرامون زندگی که جایگاه خود را دارد.

این هنرمند مجسمه‌ساز گفت: هم‌گامی، همراهی، کمک و همدلی در این شرایط بحران می‌تواند اوضاع را به سمت بهتر شدن سوق دهد؛ در این میان هر کس با توجه به توانایی‌های خود می‌تواند گام بردارد؛ بسیاری در این شرایط آسیب دیده‌اند و از سوی دیگر برخی از جایگاه اجتماعی، هنری یا اقتصادی خود می‌توانند برای کمک به افراد آسیب‌دیده استفاده کنند تا شرایط بهبود یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هنرهاي تجسمي کروناویروس كرونا هنر هنرمند نيشابور قرنطینه خانگی انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۵۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای عمق بخشی به مسائل باید از همدلی استفاده کرد

به گزارش خبرنگار همشهری، سید جعفرتشکری هاشمی عضو شرای شهر تهران توصیه و تذکرات مهندس مهدی چمران مبنی بر لزوم همدلی تمام اعضای مدیریت شهری می گوید:«همدلی حتما در یک کار جمعی ضرورت است و اصولا بدون همدلی یک تیم نمی تواند به اهداف کاری خودش دست پیدا کند، اما همدلی باید مبتنی و متکی بر یک ساختار سالم و انجام وظایت تک تک اعضا باشد. اگر قرار باشد که همه مسائل را بخواهیم با موضوع همدلی حل و فصل کنیم به نظر منطقی نیست.»

تشکری ادامه داد:«یکسری وظایف برای هر فردی چه در شهرداری و چه در شورا تعریف شده است که همه باید متعهد به آن وظایف باشند و در بحث تسهیل گری و عمق بخشیدن از موضوع همدلی استفاده کنیم. اگر بخواهیم تمام وظایف و ساختار ها را نادیده بگیریم و بخواهیم صرفا برمبنای همدلی کارها را پیش ببریم، خب این شرایط نمی تواند تداوم و عمق داشته باشد.»

او در پایان افزود:«بنابراین ضمن تاکید بر اینکه در انجام کار جمعی و تیمی باید خمیرمایه ما همدلی باشد، اما تاکید می کنم که اگر دستگاه های مرتبط چه شهرداری و چه شورا به وظایف قانونی خودشان عمل نکنند و و چارچوب های تعریف شده را در ملاحظات خود نیاورند یا رفتاری خارج از مقررات صورت بگیرد، همدلی تنها یک پوشش غیر موثری خواهد شد و خیلی زود این همدلی رنگ می بازد. اما اگر ما به وظایف خودمان درست عمل کردیم و قواعد کار را رعایت کردیم، در این شرایط همدلی می تواند یک چاشنی اثربخش باشد.»

کد خبر 850225 برچسب‌ها شوراى شهر تهران مهدی چمران شهردارى تهران شهرداری شورای شهر مدیریت شهری

دیگر خبرها

  • برای عمق بخشی به مسائل باید از همدلی استفاده کرد
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • ملاصدرا و محبت کردن
  • نمایشگاه کتاب، رویدادی که هم جنگ را دید و هم روزهای قرنطینه را
  • طرح هایی برای مجسمه آزادی
  • مهار حریق در ساختمان ۴ طبقه شهرک پردیسان
  • مجسمه آزادی یا آزادی مجسمه‌ای؟ + فیلم
  • عکس/ مجسمه جرج واشنگتن دانشگاه هاروارد بعد از اعتراضات!
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)