Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@16:50:44 GMT

درخواست طلاق برای عشق بیمار گونه شوهر

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۵۲۲۴

درخواست طلاق برای عشق بیمار گونه شوهر

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پیمان ۲۶ ساله بی قرار روی صندلی کنار شعبه دادگاه نشسته بود و نسترن ۲۴ ساله هم چند متر آن طرف‌تر در انتظار ورود به شعبه این پا و آن پا می‌کرد. ظاهراً پایه زندگی این زوج جوان توان یکسال را هم نداشت و در حال ویرانی بود. نسترن تنها نگاه و امیدش به داخل اتاق دادگاه بود و پیمان فقط خودخوری می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیم ساعتی گذشت تا اینکه منشی دادگاه صدا زد خواهان خانم نسترن ...

نسترن بدون اینکه منتظر شوهرش بماند به سرعت وارد دادگاه شد و چند لحظه بعد هم پیمان با چند صندلی فاصله کنارش نشست.
قاضی از بالای عینک نیم نگاهی به زوج جوان کرد و بعد هم تقاضای خواهان را خواند. دقایقی بعد به نسترن گفت: خب من درخواست شما را خواندم، اما قرار نیست که هر درخواستی بدون صحبت کردن و تحقیقات عملی شود. کدامیک از شما ماجرا را تعریف می‌کنید؟

پیمان با حالتی متعجب گفت: من اصلاً نمی‌دانم برای چی اینجا هستم که بخواهم در مورد آن صحبت کنم! نسترن بلافاصله حرف پیمان را قطع کرد و گفت: آقای قاضی در خانه‌ای که احساس کنید یک زندانی و برده هستید و یک نفر تمام حرکات، رفتار و ارتباطات شما را مو به مو بررسی می‌کند و حتی نمی‌توانید بدون اجازه یک لیوان آب بخورید و برای خریدن نان از خانه خارج شوید، می‌توانید زندگی کنید؟!

قاضی لبخندی زد و گفت: اگر منظورتان از برده و زندانی شما هستید که خیر. هیچکسی حق ندارد کسی را زندانی کند. اما از ظاهرهمسرتان پیداست که مرد آرام و منطقی است. نسترن با بغضی درگلو نشسته ادامه داد: همین ظاهراو مرا فریب داد. فکر می‌کردم خوشبخت‌ترین زن روی زمین خواهم شد، اما رفتار‌های او ذره ذره عوض شد و حالا بعد از ۹ ماه زندگی مشترک احساس می‌کنم بزرگترین اشتباه زندگی ام را کرده ام. او با گریه گفت: آقای قاضی من اجازه ندارم با هیچکسی غیراز پیمان حرف بزنم. مجبورم کرد تا از کاری که دوست داشتم استعفا بدهم و خانه نشین شوم. در میهمانی‌های خانوادگی هم اجازه صحبت با هیچ مردی از خانواده ام را ندارم و او با رفتار‌های بیمارگونه اش حتی مرا از خرید هم منع کرده است.

در این لحظه پیمان با تعجب گفت: چرا این رفتار مرا به حساب بیماری می‌گذاری؟! آقای قاضی من عاشق نسترن هستم. آنقدر او را دوست دارم که دلم نمی‌خواهد بدون من جایی برود و با کسی غیر از خودم حرف بزند. اگر من تمایلی به هم صحبتی او با مرد دیگری ندارم یعنی بیمارم؟!

قاضی رو به پیمان گفت: مگر همسر تان کاری کرده که اعتماد شما از او سلب شده؟ پیمان پاسخ داد: خیرولی آنقدر از دوستانم حکایت‌های مختلفی در مورد خیانت زنان شنیده ام که چشمم ترسیده دلم نمی‌خواهد سرنوشت نسترن و زندگی ام همانند همان حکایات شود. همیشه در تنهایی فکر می‌کنم هر زنی می‌تواند خیانت کند و فقط باید بستر آن فراهم باشد من هم سعی کرده ام با برچیدن این بستر مانع این اتفاق شوم. حالا به نظر شما من بیمارم؟!

من نسترن را طلاق نمی‌دهم من او را دوست دارم و به هیچ عنوان حاضر به جدایی از او نیستم. نسترن اگر بداند که چقدر او را می‌خواهم به طور قطع با رفتار‌های من کنار می‌آید.

نسترن بدون تأمل گفت: دوست داشتن با زندانی کردن چه ارتباطی دارد. من پیمان را دوست دارم، اما اگر قرار باشد با این رفتار‌های بیمارگونه اش مدام عذابم دهد ترجیح می‌دهم زندگی ام را از او جدا کنم و از افسردگی که چندماهی است به سراغم آمده فاصله بگیرم. قاضی چند لحظه‌ای سکوت و تأمل کرد و سپس به زوج جوان گفت: پرونده شما را به مشاور ارجاع می‌دهم چند جلسه‌ای پیش مشاور می‌روید تا ببینیم که وضعیت زندگی تان بهتر می‌شود یا نه. به هرحال من در اظهارات تان متوجه شدم که هردو همدیگر را دوست دارید، اما مشکلی وجود دارد که امیدوارم از طریق مشاوره حل شود.

منبع: ایران

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار حوادث زندگی مشترک زندگی زناشویی دادگاه خانواده درخواست طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۵۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ رفتار ناسالم که می‌تواند دوران بازنشستگی شما را به چالش بکشد

بازنشستگی به‌عنوان یک فصل جدید در زندگی این شانس را به شما می‌دهد که فضایی عاری از تنش‌ و چهارچوب‌های شغلی را تجربه کنید با این حال این دوران فصل «نه گفتن» به رفتارهایی است که سابق بر این، آنها را انجام می‌دادید و یا با زیاد شدن اوقات فراغت به آنها عادت می‌کنید. در ادامه به هشت مورد از شایع‌ترین این رفتارها اشاره می‌کنیم.

۱. نشسته زندگی نکنید

افراد زیادی هستند که به محض بازنشستگی، یک مبل یا قسمتی از خانه را به‌عنوان جای همیشگی خود انتخاب می‌کنند و در تله‌ای به نام «نشستن ممتد» گیر می‌افتند. بی تحرکی و عدم فعالیت‌های بدنی علاوه بر ضعیف کردن ماهیچه‌ها، خطر ابتلاء به مشکلات مختلفی مثل چاقی، دیابت و بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. ورزش منظم اعم از پیاده‌روی، شنا و یوگا می‌تواند به‌طور قابل توجهی سلامت عمومی بدن را بهبود ببخشد.

۲. سالم بخورید
‌بازنشستگی اوقات فراغت را بیشتر می‌کند و احتمالا با حضور طولانی‌تر در خانه، میان وعده‌های بیشتری به سبد غذایی شما اضافه می‌شود، اما افراط در عادت غذایی ناسالم و مصرف بیش از اندازه غذاهای فرآوری شده و میان وعده‌های شیرین و پرچرب، منجر به افزایش وزن و ابتلاء به بیماری‌های مزمن می‌شود. بازنشستگان باید یک رژیم غذایی متعادل شامل میوه و سیزیجات، غلات و پروتئین‌های بدون چربی برای سوخت و ساز بدن و حفظ سلامت مطلوب، در اولویت غذایی خود قرار دهند.

۳. مغز بازنشستگی ندارد

بازنشستگی اصلا به معنای متوقف شدن فعالیت‌های ذهنی مثل خواندن، حل کردن پازل یا یادگیری یک مهارت جدید نیست. غفلت از فعالیت‌های ذهنی می‌تواند علاوه بر کسالت‌بار کردن زندگی، در تضعیف حافظه و ابتلاء به آلزایمر و زوال عقلی شناختی تاثیر جدی داشته باشد. با اضافه کردن حداقل یک فعالیت ذهنی پویا علاوه بر به‌زیستی مغزی احساس رضایت بیشتری از دوران بازنشستگی خواهید کرد.

۴. زیاد خوابیدن انتقام خوبی برای کم خوابی‌های دوران شغلی نیست

خواب کافی و آرام یکی از فاکتورهای مهم سلامتی در زندگی است که معمولا در دوران پرتنش کاری نادیده گرفته می‌شود، اما تجربه کم‌خوابی به معنای ابتلاء به پرخوابی در دوران بازنشستگی نیست. توصیه محققان سلامت داشتن یک برنامه خوابی ثابت شامل ۷ تا ۹ ساعت خواب با کیفیت برای ارتقاء حس نشاط و شادی است.

۵. از خودتان دست نکشید

برخی از افراد با تصور اینکه استراحت بیشتر لزوم پیگیری سلامت جسمی را کم می‌کند اقدام به حذف معاینات جسمی مثل معاینات چشم و دیگر چکاپ‌های پیش گیرانه در دوران بازنشستگی می‌کنند در صورتی که غربالگیری‌های معمول و واکسیناسیون و دیگر معاینات پزشکی می‌تواند به بازنشستگان در بهبود کیفیت زندگی کمک قابل توجهی بکند.

۶. بازنشستگی حذف شدن از جامعه نیست

بازنشستگی با کم‌شدن طبیعی بخشی از مراودات روزانه همراه است و پیوند نخوردن با گروه‌ها و فعالیت‌های اجتماعی تازه می‌تواند منجر به  انزوای اجتماعی شود. تنهایی و انزوا پیامدهای مخاطره‌آمیزی مثل افسردگی و مشکلات قلبی و عروقی به همراه دارد. حضور فعال بازنشستگان در مراودات اجتماعی و پیوستن به گروه‌های یا باشگاه‌ها راه حلی اساسی برای در امان ماندن از این تهدیدات جسمی و روانی است.

۷. با احتیاط خرج کنید

ممکن است با شروع بازنشستگی دسترسی شما به امکانات و تمهیدات مالی شغل‌تان مثل اضافه کاری، پاداش و مساعدت کاهش پیدا کند و همین مساله عدم اطمینان مالی مقطعی بوجود آورد.  برای همین با در نظر گرفتن نیازهای جاری، اصل مدیریت سرمایه‌گذاری و بودجه‌بندی را در دستور کار خود قرار دهید. اگر قرار است سرمایه گذاری‌های خاصی را شروع کنید از مشورت با یک مشاور حرفه‌ای در آن حوزه غافل نشده و تصمیمات مالی آگاهانه ای اتخاذ کنید تا از رفاه مالی خود و خانواده در این فصل از زندگی مراقبت کنید.

۸. خبر جدیدی در گذشته نیست

بازنشستگی فرصت خوبی برای در آغوش گرفتن لحظات است، اما برخی افراد با فکر کردن زیاد به گذشته و بررسی اتفاقات آن به پشیمانی‌های عمیق  و حتی نوشخوار ذهنی مبتلا می‌شوند. احساس پشیمانی و عدم رضایت از زندگی یکی از افکار شایع در دوران بازنشستگی است و غم، اندوه و رنجش فراوانی به همراه دارد. بدانید تغییر اجتناب‌ناپذیر است، مقاومت در برابر تغییر صرفا باعث از دست رفتن  فرصت‌های رشد موجود می‌شود. بازنشستگان باید با ذهنی باز و با بهره‌گرفتن از تجربه‌های خود به افزایش غنای زندگی خود و اطرافیان کمک کنند. انعطاف‌پذیری و سازگاری کلید موفقیت در دوران بازنشستگی و استقبال از موهبت‌های زندگی است.

 منبع : سایت لایف‌هک

ترجمه : لیلا شرفی، خبرنگار تحریریه جوان قدس

دیگر خبرها

  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • اگر می‌خواهید با افزایش سن اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، با این ۸ رفتار خداحافظی کنید
  • کشفی تازه و متفاوت از تصور پیشین درباره مرز میان مرگ و زندگی
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • ۸ رفتار ناسالم که می‌تواند دوران بازنشستگی شما را به چالش بکشد