Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@06:18:15 GMT

ماموریت کشتی جاسوسی امریکا در خلیج‌فارس چیست؟

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۵۳۶۲

ماموریت کشتی جاسوسی امریکا در خلیج‌فارس چیست؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتماد، نشریه «نشنال اینترست» در گزارشی ادعا کرد یک فروند کشتی جاسوسی ارتش امریکا برای نظارت بر آزمایش‌ها و پرتاب‌های موشکی ایران در خلیج‌فارس مستقر است.

به نوشته نشنال اینترست، این کشتی نظامی که «یو.اس.ان.اس اینوینسیبل» نام دارد، یک شناور ۶۸ متری با وزن ۲۸۰۰ تن است که به مرکز فرماندهی «سی‌لیفت» نیروی دریایی امریکا تعلق داشته و چندان هم در کانون توجهات نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشریه با بیان اینکه ظاهر و نام کشتی اینوینسیبل در واقع اهمیت چندانی ندارد، بلکه محتویات آن است که مهم است، نوشت: «یک رادار پیچیده دوگانه باند x و s با نام «گری‌استار» در آن قرار دارد که متعلق به نیروی هوایی [ارتش امریکا] است».

به گزارش فارس، در ادامه این مطلب آمده است: «هیچ‌کسی درباره [کشتی] اینوینسیبل یا [رادار]‌ گری‌استار صحبت چندانی نمی‌کند. مرکز فرماندهی سی‌لیفت ارتش به این شناور، «کشتی اندازه‌گیری برد موشک» می‌گوید که وظیفه‌اش «نظارت بر پرتاب‌ها و گردآوری داده» است.

آژانس اطلاعات، شناسایی و نظارت نیروی هوایی در سال ۲۰۱۲ ضمن تایید وجود [رادار]‌ گری‌استار گفت: « این سیستم دریا-پایه، داده‌های علمی و فنی از توانمندی و سامانه‌های نظامی خارجی را جمع‌آوری می‌کند.»

نشنال‌ اینترست با بیان اینکه هنوز هیچ بندرگاه یا اسکله رسمی به عنوان محل پهلوگیری کشتی اینوینسیبل در سواحل امریکا اعلام نشده، توضیح داد: «آژانس اطلاعات نیروی هوایی [امریکا] اذعان کرده که این کشتی معمولا در حوزه استحفاظی سنتکام که شامل خلیج‌فارس و اقیانوس هند است، مستقر می‌شود، اما هنوز هم نشانه دقیقی از محل حضور این کشتی در آب‌های خارجی نیست. به نظر می‌رسد ارتش تمایل دارد فعالیت‌های اینوینسیبل را بی‌اهمیت جلوه دهد.»

این نشریه ضمن اشاره به عبور این کشتی نظامی از تنگه هرمز در مه ‌۲۰۱۲ و ورود آن به خلیج‌فارس به همراه شناورهای نظامی امریکایی و انگلیسی افزود: «فرماندهی سی‌لیفت ارتش [امریکا] در سال ۲۰۱۳ نشان داد که اینوینسیبل در ماه مه ‌آن سال به دریای مدیترانه رفته بود، اما ردیابی‌های آنلاین نشان می‌دهد که در تاریخ ۲۷ جولای ۲۰۱۳، اینوینسیبل دوباره به خلیج [فارس] بازگشته و تا حدود ۵۰ مایلی شمال بحرین، جایی که ناوگان پنجم نیروی دریایی امریکا مستقر شده، حرکت کرده است. بعد از این رهگیری، آن کشتی به صورت موقت از داده‌های مکان‌یابی آنلاین ناپدید شد.»

نشنال اینترست سپس دلیل استقرار این کشتی در خلیج‌فارس را نظارت بر زرادخانه موشکی ایران مخصوصا موشک‌های بالستیک میان‌برد ادعا کرده و توضیح داد: «معقولانه است که ادعا کنیم این کشتی حتی بعد از ناپدید شدن از سایت‌های مکان‌یابی، در خلیج‌فارس باقی مانده است.»

کد خبر 502130 برچسب‌ها خلیج فارس ایران و آمریکا دفاع - نیروی دریایی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خلیج فارس ایران و آمریکا دفاع نیروی دریایی خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۵۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی در پی تشدید وزش باد و افزایش ارتفاع موج از امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) تا بعد از ظهر یکشنبه در خلیج فارس هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد صادر کرد.

وزش باد با بیشینه سرعت (۲۴ نات) و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین یک تا ۱.۵ متر به‌ویژه در ساعات صبح تا بعدازظهر، از جمله مخاطرات این سامانه خواهد بود. تشدید وزش باد و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان و در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز رخ خواهد داد.

این سامانه اثراتی از قبیل اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی را به همراه خواهد داشت.

از این رو به اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا و اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه می‌شود.

کد خبر 6088031 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • پرواز پاراگلایدرها در آستانه روز ملی خلیج فارس
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است
  • حقوق و مزایای کارگران مورد توجه قرار گیرد
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی + جزئیات ۳عملیات دیگر
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی
  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • حق امضا از خطیر گرفته شد؟!
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس