Web Analytics Made Easy - Statcounter

در میان فعالیت‌های درمانی، دندانپزشکی به‌دلیل نوع ابزارهای رایج در این حرفه همچون توربین و بادپاش مستعد شیوع ویروس کرونا است و در گروه مشاغل پرخطر دسته بندی می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با شیوع ویروس کرونا در اسفند ماه در ابتدا کلیه فعالیت‌ها به جز آن‌دسته از کسب و کارهایی که با ضروریات مردم سروکار داشت تعطیل شدند اما با پایان یافتن تعطیلات سال نو ستاد مقابله با کرونا با تقسیم‌بندی کسب و کارها، اجازه شروع به کار فعالیت‌های کم‌ریسک را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان کسب و کارهای پرریسک برخی از فعالیت‌های درمانی همچون دندانپزشکی نیز در زمره امور پرخطر جای گرفته و همچنان به‌جز شرایط اضطرار اجازه فعالیت ندارد.

دندانپزشکی جزو مشاغل پرریسک از نظر شیوع کرونا است

به‌طور کلی جدای از نوع درمان برخی از ابزارهایی که در دندانپزشکی استفاده می‌شود خود مستعد شیوع ویروس کرونا است. این دو وسیله عبارتند از بادپاش و توربین.

بادپاش که آب و هوا را پودر و پخش می‌کند و سه عملکرد دارد: شستشو،‌ خنک کردن و خشک کردن سطح دندان را انجام می‌دهد.

وسیله دیگر توربین است که از این دستگاه برای تراشیدن سطح دندان استفاده می‌شود و در حین این فعالیت ریزذرات آب و هوا به سطح مورد نظر پاشیده می‌شود تا آن را خنک کند.

این دو وسیله باعث کوچک شدن ذرات آب می‌شود و ریزذرات آب و هوا خیلی راحت‌تر در فضا پخش می‌شوند. این مسأله باعث می‌شود اگر شخصی مبتلا یا ناقل کرونا باشد این ویروس به‌راحتی در محیط دندانپزشکی انتشار پیدا کند.

خطر ابتلا به کرونا در این محیط آنقدر بالا است که بعضی متخصصان بر این باورند که بعد از درمان یک بیمار با استفاده از توربین یا بادپاش بهتر است تا ۲۴ ساعت برای درمان بعدی از آن اتاق استفاده نشود تا هوای اتاق کاملاً تهویه شود.

موارد اورژانسی مراجعه به دندانپزشکی چیست؟

قاسم جان بابایی،‌ معاون درمان وزارت بهداشت، دندانپزشکی را از مشاغل بسیار پرخطر دانسته و از مردم خواسته که فقط برای موارد اورژانس به کلینیک‌ها مراجعه کنند و این خدمات اورژانسی نیز فقط باید در کلینیک‌های مشخصی انجام شود که دانشگاه‌های علوم پزشکی آنها را اعلام می‌‌کنند.

برخی از موارد اورژانسی به‌منظور مراجعه به دندانپزشکی عبارتست از: شکستگی دندان، خونریزی‌ بعد از کشیدن دندان، آبسه‌ دندان و تورم صورت، عفونت‌های لثه و مخاط دهانی و شکستگی‌های فک و صورت.

انتهای پیام/ 4105

منبع: آنا

کلیدواژه: دندانپزشکی شیوع ویروس کرونا شیوع ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۵۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از کلینک داندانپزشکی و درمانگاه شهید زارعی در بندرعباس

هرمزگان-جام جم انلاین-کلینیک دندانپزشکی و درمانگاه شهید مدافع حرم رضا زارعی امروز با حضور معاون اول رئیس قوه قضاییه در بندرعباس به بهره برداری رسید.

رئیس قوه قضاییه در این مراسم گفت: این کلینیک در زمینی به مساحت ۹۰۰ مترمربع شامل ایستگاه پرستاری، دندانپزشکی کودکان و هفت واحد دندانپزشکی، داروخانه، اتاق استریل و احیاء است.


حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی افزود: برای این کلینک دندانپزشکی و درمانگاه حدود ۸ میلیارد تومان با کمک خیران هزینه شده است.


وی گفت: عموم مردم هم می‌توانند از خدمات این کلینک دندانپزشکی و درمانگاه استفاده کنند.
حجت الاسلام و المسلمین خلیلی معاون اول رئیس قوه قضاییه با خانواده شهید قدس، رضا زارعی هم دیدار کرد.

دیگر خبرها

  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • اردوی جهادی دندان پزشکان کشور در شیراز
  • خدمات دندانپزشکی با استفاده حداکثری از ظرفیت گروه‌های جهادی ارائه می‌شود
  • علت اصلی سیاه شدن لثه و درمان فوری تیرگی لثه با طب سنتی
  • بهره برداری از کلینک داندانپزشکی و درمانگاه شهید زارعی در بندرعباس
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید