Web Analytics Made Easy - Statcounter

مستخدمی گفت: طی سال گذشته ۵ هزار و ۳۳۰ هکتار از اراضی باغی و زراعی استان به شبکه آبیاری مدرن تجهیز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، «احمد مستخدمی» بیان کرد: برنامه و سهمیه تعیین شده آبیاری نوین اراضی کشاورزی استان برای سال جاری، 2 هزار و 850 هکتار است که با توجه به ظرفیت ها و توانمندی استان در این حوزه، هدف گذاری ما اجرا در سطح 5 هزار هکتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: طی سال گذشته 5 هزار و 330 هکتار از اراضی باغی و زراعی استان به شبکه آبیاری مدرن تجهیز شد که نسبت به تعهد 2 هزار و 800 هکتاری در این سال، 175 درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم.

 

وی عنوان کرد: شبکه های آبیاری نوین اجرا شده در اراضی شامل کم فشار، تحت فشار یا با دستگاه، کلاسیک ثابت و یا موضعی یا قطره ای بوده است.

 

مستخدمی افزود: کاهش مصرف آب تا یک سوم، افزایش عملکرد کمی و کیفی محصولات و کاهش هزینه های تولید از جمله مزایای اجرای روش های نوین آبیاری در مزارع و باغ هاست.

 

وی با بیان اینکه میانگین مصرف آب در آبیاری های سطحی و به روش غرقابی در هر هکتار سالانه 15 هزار متر مکعب است که این رقم با اجرای سامانه های نوین آبیاری می تواند حداکثر تا 3 هزار و 500 متر مکعب کاهش یابد، خاطر نشان کرد: این موضوع و اهمیت کنترل مصرف آب، ضرورت اجرای طرح های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی را برای ما آشکار می سازد.

 

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: تاکنون 55 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به آبیاری های نوین تجهیز شده اند که از این رقم 70 درصد زراعی و 30 درصد باغی است.

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: آبیاری نوین اراضی کشاورزی جهاد کشاورزی کشاورزی استان قزوین هکتار از اراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۵۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی ۳۵ مرکز خرید گندم و کلزا در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیر تعاون روستایی لرستان گفت: ۲۶ مرکز خرید تضمینی گندم و ۹ مرکز خرید کلزا در سطح استان تا پایان فصل برداشت فعال هستند و با توجه به نزول رحمت الهی و کیفیت مناسب مزارع، پیش بینی می‌شود سال زراعی خوبی برای کشاورزان این خطه باشد.

غلامعلی فتحی با بیان اینکه استان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در کشور است افزود: امید می‌رود با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، مشکلی از لحاظ خرید محصولات کشاورزان از جمله گندم و دانه روغنی کلزا نداشته باشیم.

فتحی گفت: با بازدید از مراکز خرید گندم وتشکیل تیم‌های نظارتی مختلف تلاش می‌کنیم تا مشکل کمیسیون‌های خرید به کمترین میزان برسد.

به گفته وی طی سال زراعی جاری ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان برای سه محصول گندم، جو و کلزا در سامانه کشت قراردادی ثبت شده است که علاوه بر خرید تضمینی هزینه‌های حمل و بیمه محصول نیز در قرارداد‌ها مشخص و به کشاورزان کمک می‌شود.

بیش از ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در لرستان وجود دارد، سطح زیر کشت کلزا در استان بیش از سه هزار و۵۰۰ هکتار است و و تولید گندم طی سال گذشته در حدود ۲۳۵ هزار هکتار اراضی استان از ۱۲۳ هزار تن به ۵۳۰ هزار تن رسید.

دیگر خبرها

  • اجرای کشاورزی حفاظتی در بیش از ۷ هزار هکتار از اراضی زراعی ارومیه
  • ۵۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی لرستان با فاضلاب آبیاری می‌شود!
  • راه اندازی ۳۵ مرکز خرید گندم و کلزا در لرستان
  • رفع تداخل ۲۱۹۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد
  • ممنوعیت تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی