Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه‌ای که برای امور و نهادهای غیرضروری در نظر گرفته شده، کسر شود و به حمایت از اقشاری که از پس هزینه امور جاری خود برنمی‌آیند، تخصیص داده شود.

حسن لطفی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با ایلنا در خصوص حداقل حقوق کارگران که اخیرا بخشنامه آن ابلاغ شد، اظهار کرد: به جای اینکه سایر هزینه‌های تولید را کاهش دهیم، متاسفانه حق و حقوق کارگران را کاهش می‌دهیم که این موضوع درد جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی که ما نباید بار مالی مضاعف برای تولیدکننده ایجاد کنیم، بهتر است هزینه مالیات‌ها را کاهش دهیم نه اینکه حقوق کارگران را کم کنیم.

وی افزود: متاسفانه در پرداخت مالیات، بیمه و عوارض به شدت سختگیری می‌شود و همین موضوع منجر به ضرر کارفرما و در نتیجه موجب تعدیل نیرو می‌شود؛ به نظر می‌رسد باید هزینه‌های تولید را در سایر موارد کم کنیم و دستمزد کارگر را افزایش دهیم.

لطفی درباره شیوع کرونا و حمایت از اقشار آسیب‌دیده نیز گفت: باید آمار منسجمی از تمامی افراد جامعه داشته باشیم که طبق آن آمار مشخص شود اشتغال چند درصد از افراد جامعه مختل شده و مستحق دریافت کمک هستند اما متاسفانه چنین آمار جامعی در اختیار نداریم.

وی با بیان اینکه شناسایی افراد مستحق دریافت کمک، رکن اصلی است، گفت: باید در نظر داشت که تمامی افرادی که کسب و کارشان دچار اختلال شده، با مشکل جدی معیشتی مواجه نشده‌اند و در این حد توان مالی دارند که مدتی امور جاریشان را سر کنند در حالی که بسیاری از افراد هستند که توان مالی ندارند؛ بر همین اساس این دو گروه باید به درستی شناسایی شوند تا از افراد آسیب دیده حمایت شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: همچنین باید بودجه، منبع و میزان این تسهیلات تعیین شود و یکی از دستگاه‌های اجرایی به طور مستقیم متولی این امر معرفی شود که واجدان شرایط را شناسایی کند و امور اجرایی را برعهده بگیرد؛ به عنوان مثال وزارت کار متولی این است که هم این آمار را شناسایی کند و هم عملیات پرداختی را به عهده بگیرد.

لطفی با بیان اینکه نبود برخی از نهادهای غیرضروری در کشور مشکلی ایجاد نمی‌کند، افزود: بودجه این تسهیلات نیز باید در نظر گرفته و مشخص شود که این بودجه از چه طریقی تأمین می‌شود. بودجه‌ای که برای امور و نهادهای غیرضروری در نظر گرفته شده، کسر شود و به حمایت از اقشاری که از پس هزینه امور جاری برنمی‌آیند، تخصیص داده شود.

نماینده مردم همدان در مجلس دهم در خصوص وضعیت مبتلایان به کرونا در استان همدان، گفت: همدان نسبت به سایر استان‌ها وضعیت خوبی دارد و خوشبختانه آمار مبتلایان سیر نزولی داشته است.

لینک کوتاه: asriran.com/0032K1

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کمیسیون اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۵۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟

به گزارش تابناک، اعتماد نوشت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هم مطابق همه ساله ردیفی مستقل در بودجه دارد؛ این نهاد فرهنگی و مذهبی در سال گذشته، ۴۱۴ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است. در بودجه ۱۴۰۳، پیشنهاد شده است که ۷۳۰ میلیارد تومان بودجه برای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تخصیص یابد؛ یعنی حدودا ۷۶ درصد افزایش بودجه داشته است. البته این رقم، به غیر از بودجه پیشنهادی اختصاصی است که ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 
در ادامه این گزارش آمده است: شورای عالی حوزه‌های علمیه از دیگر نهاد‌های مذهبی دریافت‌کننده بودجه است؛ سال گذشته ۴ هزار ۷۷۶ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است؛ این بودجه در سال ۱۴۰۳ بناست به ۵ هزار و ۴۶۲ میلیارد تومان افزایش یابد؛ حدود ۳/۱۴ درصد افزایش بودجه. البته برای امسال، پیشنهاد شده این نهاد مذهبی یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاصی داشته باشد. مرکز خدمات حوزه‌های علمیه هم در ردیف بودجه مستقلش، برای سال ۱۴۰۲، رقمی معادل ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان دیده می‌شود که این رقم قرار است برای ۱۴۰۳، به ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برسد؛ حدودا ۱۷ درصد افزایش.

دیگر خبرها

  • نماینده مهاباد: مجلس در مورد کاظم صدیقی سکوت کرد، در مورد چای دبش لاپوشانی / تعداد افراد زیر خط فقر دو برابر شده است
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند +اسامی
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • معرفی و انتصاب مجری و نماینده بنیاد علوی در استان کهگیلویه وبویراحمد
  • تخصیص پروژه مسکن به بیش از هزار نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان
  • تخصیص پروژه مسکن به ۱۰۱۴ نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان زنجان