Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@14:04:56 GMT

مرمت بناهای تاریخی بروجرد اغاز شد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۵۹۳۶

مرمت بناهای تاریخی بروجرد اغاز شد

حجت‌الله یارمحمدی روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرمت و بهسازی این بناهای تاریخی در قالب استحکام‌بخشی و رفع خطر، احیای بخش‌های آسیب‌دیده و بدنه‌سازی درحال انجام است.
وی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح مرمت این بناهای تاریخی ۱۸۰ میلیون تومان تخصیص داده شد، بیان کرد: مرمت و حفاظت از آثار تاریخی توسط ستاد بازآفرینی با نظارت میراث فرهنگی انجام می‌شود و در ماه آینده نیز مرمت چند بنای دیگر آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بروجرد ادامه داد: مرمت بناهای تاریخی کاری مستمر است و براساس اولویت بناهای در معرض خطر، عملیات نجات‌بخشی و استحکام آنها انجام می‌شود.

یارمحمدی مجموع آثار تاریخی شناسایی شده بروجرد را ۴۰۰ اثر اعلام کرد و ادامه داد: تاکنون ۲۰۰ اثر تاریخی این شهرستان ثبت ملی شده‌ است.

وی اضافه کرد: مرمت و نگهداری از بناهای تاریخی برعهده سازمان میراث فرهنگی است و با اولویت بناهای دارای موقعیت اضطراری، بهسازی و بازسازی می‌شود.

وی تاکید کرد: سال گذشته ۲۴ بنای تاریخی شامل مجموعه خانه طباطبایی‌ها، خانه الافتخار السلام، حمام اشترینان، خانه تاریخی حاتمی و حمام تاریخی روستای گیجالی مرمت و بازسازی شده است.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد گفت: اجرای ساماندهی راه پل تاریخی قلعه حاتم، مرمت سرای حافظیه، مرمت سرای قیصریه و سرای یوسفیه در بازار بروجرد از سوی ستاد بازآفرینی از دیگر پروژُه های اجرا شده است.

یارمحمدی افزود: حدود ۲۸۰ هکتار از وسعت شهر بروجرد بنای تاریخی است و  کار مرمت بناهای تاریخی کاری مستمر بوده و براساس اولویت بناهای در معرض خطر عملیات نجات بخشی و استحکام بخشی آن انجام می‌شود

وی اظهارداشت: تاکنون در بروجرد ۲ میراث معنوی و یک میراث طبیعی ثبت شده است.
 

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آثار تاریخی صنایع دستی و گردشگری گردشگری و صنایع دستی تاریخی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بناهای تاریخی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۵۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان

علیرضا جیلان اظهار داشت: عوامل طبیعی و غیرطبیعی موجب آسیب به پایه‌های این بنای تاریخی شده است.

بیشتر بخوانید

آغاز مرمت اضطراری پل تاریخی زمانخان

وی افزود: با ارائه گزارش نهایی دانشگاه اصفهان مرمت و بازسازی پایه میانی این پل بزودی آغاز می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ساخت و ساز در یک شهرک جیرفت با شکایت میراث متوقف شد
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز