Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج حریرچی عصر روز جمعه ۲۹ فروردین ماه در نشست ستاد مقابله با کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: از عملکرد درخشان کهگیلویه و بویراحمد در مبارزه با کرونا شگفت‌زده شده ام.

وی ضمن تقدیر و تبریک به استاندار و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به دلیل اقدامات موثر و دستاوردهای چشمگیر مبارزه با کرونا اظهارکرد: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در غربالگری با ۹۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد جمعیت اقدام کرده در حالی که درصد کشوری تا ۸۵ درصد است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به شروع مرحله دوم غربالگری در استان نیز، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شد کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌هایی باشد که با توجه به روابط عدیده مردم و آب و هوا شیوع قابل توجهی داشته باشد اما عامل اصلی وضعیت خوب کنونی استان اقداماتی است که سیستم مدیریتی و علوم پزشکی یاسوج انجام داده است.

حریرچی تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌هایی با شیوع کم کروناویروس است و نسبت به متوسط کشوری تقریبا نصف موارد ابتلا را دارد، کمترین میزان ابتلا، بستری و مرگ و میر را این استان داشته و این افتخار بزرگی است که کمترین تعداد تلفات ناشی ار کرونا را داشت.

وی ادامه داد: مسئولان کهگیلویه و بویراحمد و دانشگاه علوم پزشکی با چنگ و دندان و امکانات محدود به این موفقیت رسیده اند در حالی که یکی از استان‌های کشور با جمعیت ۴.۵ میلیون نفر ظرفیت تست آن‌ها ۲۰۰ نفر در روز است و کهگیلویه و بویراحمد با ۷۰۰ هزار نفر ۳۰۰ تا ۳۵۰ تست روزانه داشته‌ که درخشان است.

معاون وزیر بهداشت عنوان کرد: بسیاری از استان‌ها از کسانی تست گرفته‌اند که میانگین سن آن‌ها ۶۵ سال بود اما میانگین تست شما حدود ۴۰ سال بوده است که کار درست را شما انجام دادید.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی داشگاه علوم پزشکی یاسوج، حریرچی با مقایسه علوم پزشکی یاسوج با علوم پزشکی شیراز که آن‌ها روزانه ۱۵۰۰ تست انجام می‌دهد بیان کرد: تعداد کم فوتی‌ها، آمار پایین بیمار بستری و نبود بیمار در ای سی یو دستاورد بزرگ و قابل تقدیری است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر ستاد مقابله با کرونا کهگیلویه و بویراحمد مبارزه با کرونا کرونا وزارت بهداشت کهگیلویه و بویراحمد علوم پزشکی یاسوج استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۵۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جاودان سیرت هر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این دستگاه از معتبرترین برندهای روز دنیا بوده و نصب این دستگاه در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج به زودی راه اندازی می‌شود.

وی بیان داشت: این دستگاه با اعتباری یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی خریداری شده است.

کد خبر 6091229

دیگر خبرها

  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • روند کاهشی دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز آینده
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • لزوم پیش‌بینی آمبولانس‌های ویژه شرایط کوهستانی برای کهگیلویه و بویراحمد
  • واژگونی خودرو در باشت ۲ کشته برجا گذاشت
  • تأکید وزیر علوم بر حمایت دانشگاهیان از خیزش علیه جنایات رژیم صهیونیستی
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد