Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-07@15:21:04 GMT

سایه‌روشن کارنامه الکاظمی

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۶۰۸۰

سایه‌روشن کارنامه الکاظمی

یک تحلیلگر مسائل عراق می‌گوید معیار‌های روشنی برای ارزیابی نامزد نخست‌وزیری عراق وجود دارد.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، صباح زنگنه درباره الکاظمی به فرارو گفت: «او در دوران حاکمیت صدام از عراق خارج شد و مدت کوتاهی در ایران بود و سپس به کشور‌های غربی رفت و به نوعی پناهنده شد. او سال‌ها با سازمان‌های امنیتی کشور‌های غربی همکاری داشته است و بعد از بازگشت به عراق هم با سیاستمداران عراقی نزدیک به غرب همکاری بیشتری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا باید دید که آیا ایشان قدرت تشخیص این که با چه کشور‌هایی همکاری کند و در دستور کار چه کشور‌هایی وارد نشود دارد یا خیر؟ برای تشخیص این موضوع نیازمند زمان هستیم.»
وی معتقد است: عملکرد الکاظمی در چند چالش جدی می‌تواند نشان دهد که او مطلوب است یا نه، این چالش‌ها عبارتند از: «آیا در تحریم‌های آمریکا علیه ایران شرکت می‌کند؟ آیا نیرو‌های حشد الشعبی را محدود و یا منحل می‌کند؟ آیا حاضر است در راستای همکاری منطقه‌ای حلقه وصلی میان ایران، عراق، سوریه و مدیترانه باشد؟»
«صباح زنگنه درباره استقبال ایران از معرفی الکاظمی به عنوان نخست‌وزیر گفت: «این موضوع یک شاخص از تصمیم‌گیری ایران برای همکاری و کمک به دولت و مردم عراق است. این در واقع حسن نیت ایران را نشان می‌دهد، اما معنایش این نیست که الکاظمی گزینه‌ای مورد قبول و تائید ایران است. در چهارچوب سیاست خارجی ایران برای شکل‌گیری دولت عراق که بتواند منفعت عراق را تامین کند طبیعی است که ایران هم باید آمادگی خود را برای کمک به دولت جدید عراق اعلام کند.»
این کارشناس در پاسخ به این سوال که آیا الکاظمی با ایران زاویه دارد گفت: «او تاکنون سعی کرده چنین چیزی را نشان ندهد. حداقل در رفتار و سخنانش این‌گونه بوده است. در همکاری چهارجانبه امنیتی بین ایران، عراق، سوریه و روسیه در برابر داعش و گروه‌های تروریستی مواضع مثبت و سازنده‌ای داشته است. حالا باید دید در جایگاه فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق و نخست‌وزیر همین رویه را دنبال می‌کند یا نه، رویکردش تحت فشار مالی و پولی آمریکا قرار می‌گیرد یا نه و نهایتا اینکه با کاهش قیمت نفت و افزایش فشار‌های اقتصادی چه خواهد کرد. همه این موارد در زاویه گرفتنش با ایران اهمیت زیادی دارد.» منبع: روزنامه کیهان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نخست وزیر عراق الحشد الشعبی مصطفی الکاظمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۶۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ جنگ سایه‌ها بین ایران و اسرائیل

براساس گزارش فرانس پرس جنگ سایه‌ها همچنان بین ایران و اسرائیل ادامه داشته و ایران از ۷ اکتبر تاکنون بیش از ۸۰۰ حمله سایبری به اسرائیل داشته است.

دریافت 8 MB

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • رئیسی: از سوءاستفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • اتحاد ایران وعراق مایه ضرر و زیان دشمن و رفاه دو ملت است
  • رئیسی: از سوء استفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • چرا سفر «نیچروان بارزانی» به ایران مهم است؟
  • فیلم/ جنگ سایه‌ها بین ایران و اسرائیل
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه‌های عراق
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق